• 08-11-2023, 11:00:59
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Artık bazı üyeler forumda yazılım satamadıkları için bir domain alıp site acıp ve bunu ihaleye koyuyorlar ihalede hosting devredilmez yazıyor fakat hiç bir bilgi yok , teklif verdikten sonra almak zorunda kalabiliyorsunuz.
    Yani taban fiyatı bile 50 lira olan yazılımı domainle 400-500 e açıp size hemen al fiyatını 250-300 bin tl diye lanse edip 1000-2000-3000 hatta daha fazlasına satabiliyorlar.
    Fakat sonra ögreniyorsunuz ki sürekli aynı yazılımla aynı siteyi defalarca yapıp satılıyor ve size sürekli rakip türediyor ve forumda bunun bir yaptırımı yada kuralı yok sanırım.
    Fakat büyük bir alışverişte yada sektör devrinde bunun anlaşmaları ve prosodürleri var. Satan kişinin tekrar sektöre girip girmeyeceği sözleşmeli olarak imzalanıyor. Ama ihalede malesef böyle bir kural veya bir şey yok.

    Bu bir eksikmi düzenlenmesi gerekirmi insanlar eksik bilgiyle ihaleye mecbur bırakılıyor. Siz ne düşünüyorsunuz etikmi böyle bir ticaret.
  • 08-11-2023, 11:09:32
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Foruma satış konularında ve ihale konularında ciddi düzenlemeler gelmesi gerektiğini düşünüyorum.
  • 08-11-2023, 11:19:06
    #3
    Bunu bir çok kişi uzun zamandır yapıyor banada denk geliyor. Sektörle alakalı domain arıyor buluyor, kazanç sıfır diyor açık arttırmaya koyuyor. Bunda yapılacak şey, bilgi almadan üyeyi araştırmadan rastgele ihaleye girmemek olur. Bir çok script zaten aynı sektörde adam üretiyor. Özel yazılım yapıpta o şekilde yapanlarla dediğiniz gibi konuşulması gerekiyor; komple projeyi alıyorsanız o scripti başka kimseye satmayacağına dair anlaşma yapılması gerekir
  • 08-11-2023, 11:23:46
    #4
    Genel olarak forumda satilan ebook egitim siteler vs %98 i cop bu gune kadar 100 tane aldiysam belki 2 tanesi soylendigi gibidir
  • 08-11-2023, 11:27:22
    #5
    Bende uzun zamandır bunun farkındayım. Kendisini akılı sanan arkadaşlar bu yöntemi kullanıyorlar fakat forum yönetimide bir kısıtlama getirmiyor.
    Konunun artılarını ve eksilerini değerlendirmek lazım.
  • 08-11-2023, 11:43:24
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Hexper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Foruma satış konularında ve ihale konularında ciddi düzenlemeler gelmesi gerektiğini düşünüyorum.
    Yönetimin gereğini yapacagını düşünüyorum. Şimdiye kadar farkedilmediği için böyle olmustur bence
    Saye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu bir çok kişi uzun zamandır yapıyor banada denk geliyor. Sektörle alakalı domain arıyor buluyor, kazanç sıfır diyor açık arttırmaya koyuyor. Bunda yapılacak şey, bilgi almadan üyeyi araştırmadan rastgele ihaleye girmemek olur. Bir çok script zaten aynı sektörde adam üretiyor. Özel yazılım yapıpta o şekilde yapanlarla dediğiniz gibi konuşulması gerekiyor; komple projeyi alıyorsanız o scripti başka kimseye satmayacağına dair anlaşma yapılması gerekir
    Hocam bilgi almadan diyorsunuz ama onun tekniğinide çözmüşler 1 liradan acıyor arttırımı 1000 lira yapıyor yani o arada bir baskasıda 1000 lira dan acsa 2000 vermek zorunda kalıyorsunuz ve insan o an siteye bakıyor sonrada satıyormu cogaltıyormu bunu sorgulamakla pek ilgilenmiyor
    Leuqme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Genel olarak forumda satilan ebook egitim siteler vs %98 i cop bu gune kadar 100 tane aldiysam belki 2 tanesi soylendigi gibidir
    Ebooklar zaten öyle hocam
    Cha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende uzun zamandır bunun farkındayım. Kendisini akılı sanan arkadaşlar bu yöntemi kullanıyorlar fakat forum yönetimide bir kısıtlama getirmiyor.
    Konunun artılarını ve eksilerini değerlendirmek lazım.
    Umarım getirirler önemli olan farkedilmesi