• 29-10-2023, 02:02:15
    #1
    Eksiğim var ise düzeltin bilen var bilmeyen var unutan var tekrardan hatırlamamız için paylaşmak istedim

    1925 yılında çıkarılan bir kanunla Cumhuriyet'in ilanı günü yeni Türk Devleti'nin bayramı ilan edilmiştir.
    Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, cumhuriyetin onuncu yılı kutlamalarının yapıldığı 29 Ekim 1933 tarihinde verdiği 10. Yıl Nutku'nda, bu günü en büyük bayram olarak nitelendirmiştir.
  • 29-10-2023, 02:02:41
    #2
  • 29-10-2023, 02:08:56
    #3
    Cumhuriyetimizin 100. yılında konu Filistin-İsrail hala, AKP mitingleri arap şarkılarıyla dolu, CHP bomboş bir parti olduğunu son 1 - 2 hafta içerisinde kanıtladı, Dolar 35 - 40 ı görecek diyor ekonomistler, Sokakta yürüdüğümde her 3 kişiden 1 i ya afgan yada suriyeli TÜRK yok maalesef, Recep Tayyip maaşına zam yapmış ama olsun. 29 EKİM KUTLU OLSUN! Bi sevinebileceğim mutlu olduğum kutlama budur başka yok şahsen..
  • 29-10-2023, 02:09:14
    #4
  • 29-10-2023, 02:13:00
    #5
    Mrxberat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eksiğim var ise düzeltin bilen var bilmeyen var unutan var tekrardan hatırlamamız için paylaşmak istedim

    1925 yılında çıkarılan bir kanunla Cumhuriyet'in ilanı günü yeni Türk Devleti'nin bayramı ilan edilmiştir.
    Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, cumhuriyetin onuncu yılı kutlamalarının yapıldığı 29 Ekim 1933 tarihinde verdiği 10. Yıl Nutku'nda, bu günü en büyük bayram olarak nitelendirmiştir.
    29 Ekim (1923) cumhuriyetin ilan edildiği tarihtir hocam. Cumhuriyetin ilan edilmesiyle birlikte toplumu yönetme ehliyeti bir aile hanedanlığına değil, meclis eliyle bizzat toplumun kendisine veriliyor. Cumhuriyet egemenliği gökten alıp yere indirmektir. Yani tanrı adına sizi yönetiyorum diyenlerden alır, halkın kendisine verir yetkiyi.
  • 29-10-2023, 02:14:53
    #6
    Cumhuriyetimizin 100 cü Yılı Kutlu Olsun
  • 29-10-2023, 02:30:18
    #7
    Mrxberat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eksiğim var ise düzeltin bilen var bilmeyen var unutan var tekrardan hatırlamamız için paylaşmak istedim

    1925 yılında çıkarılan bir kanunla Cumhuriyet'in ilanı günü yeni Türk Devleti'nin bayramı ilan edilmiştir.
    Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, cumhuriyetin onuncu yılı kutlamalarının yapıldığı 29 Ekim 1933 tarihinde verdiği 10. Yıl Nutku'nda, bu günü en büyük bayram olarak nitelendirmiştir.
    Bir ekleme yapayım. Atatürk o kadar dahi bir liderdi ki; Cumhuriyeti 29 ekimde ilan ederek "30 Ekim 1918'de imzalanan Mondros Anlaşması"na gönderme yaparak meydan okumuştur. Atatürk'ün dehası tartışılmaz, ancak saygı duyulur.
  • 29-10-2023, 02:31:36
    #8
    Selam olsun,

    29 ekim de olan şey şudur;

    Bu millet afganistan gibi mi yaşayacak yoksa medeni ülkeler gibi mi yaşayacak? sorusuna yanıttır.
    Bugün afganistan gibi bir ülke değilsek bunun nedeni 29 ekimdir.

    Bugün Cumhuriyete ve Atatürk'e laf eden zevat kafasına amerikan ve israil roketleri yemiyorsa otursun bir düşünsün...
    Bu coğrafyada israil ve amerikanın saldıramadığı tek ülkenin neden Türkiye olduğuna.
    Osmanlı falan diyenlerin bilgisinden kültüründen şüphe ederim.
    Osmanlı, Cumhuriyet kurulana kadar son 5 yılında ingiltere işgalindeydi.
    İngiliz askerleri kimlik kontrölü yapıyor, polis görevini yapıyordu.

    Atatürk olmasa acıdığınız filistin size acırdı.