Eksiğim var ise düzeltin bilen var bilmeyen var unutan var tekrardan hatırlamamız için paylaşmak istedim
1925 yılında çıkarılan bir kanunla Cumhuriyet'in ilanı günü yeni Türk Devleti'nin bayramı ilan edilmiştir.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, cumhuriyetin onuncu yılı kutlamalarının yapıldığı 29 Ekim 1933 tarihinde verdiği 10. Yıl Nutku'nda, bu günü en büyük bayram olarak nitelendirmiştir.
Bir ekleme yapayım. Atatürk o kadar dahi bir liderdi ki; Cumhuriyeti 29 ekimde ilan ederek "30 Ekim 1918'de imzalanan Mondros Anlaşması"na gönderme yaparak meydan okumuştur. Atatürk'ün dehası tartışılmaz, ancak saygı duyulur.