Arkadaşlar borsadaki halka arzlar gibi kripto varlıklarda da ilk kez işlem görecek kriptolar vs var.. Ancak kripto piyasası aşırı oynak olduğu ve hiçbir devre kesici vs olmadığı için çok düşükten alım yapmak her zaman akıllıca bir seçenek gibi görünmüyor bana.. Tabi bir de borsa meselesi var.. Tüm borsalar tüm kripto varlıklarda işlem yapmıyor.. TR'de yaygın kullanım Binance ama orada bir coin'in ilk defa listelenmesi çok mümkün değil belli bir güveni sağlayıp kabul edildikten sonra bir ihtimal Binance işlem görebiliyor ki o bile kesin değil yıllardır işlemde olan ancak Binance'in sallamadığı bir dünya coin var..
KuCoin, OKX, HTX vs vs.. bir dünya borsa var yeni coinleri listeleyen ama sanki hiçbir politikaları yok gibi bazıları önüne geleni listeliyorlar sanki.. Nitekim Squid Game Coin vb onlarca vur kaç meme coin vakası da yaşandı yaşanıyor.. Haliyle yeni coinlerin tamamı da bir altyapı ya da bir hizmet vs. kısacası aktif kullanım alanı sunmuyor. Dolayısıyla altyapısına bakarım, teknolojisine bakarım gibi gibi ön varsayımlar ya da araştırmalar da işe yaramayabiliyor..
Merak ettiğim şey şu evet kripto borsaları her zaman çok çok çok daha risklidir ama yinede ilk defa satılacak coinlere çoğunlukla binance dışı borsalardan işlem yapıyor musunuz? Bunu soruyorum çünkü kriptolarda ön satışlar 6 ay gibi çılgın zamanlar öncesinden de yapılıyor böyle halka arz gibi 1 hafta içinde işlem görmeye başlamıyor.. Hatta bazıları hiçbir borsada listelenmemişken kendi siteleri üzerinden satış yapıyor.. Ya da bunların haberlerini vs takip ettiğiniz güvenilir olup olmadığının bilgisini aldığınız bir site var mı? coinmarketcap iş işten geçmeden uyarmıyor gibi geliyor bana.. Hatta geçtikten sonra bile kimsenin dikkatini çekmeyen minnacık bir ünlem işareti ekliyor o kadar..
Yeni Kripto Varlıklar ve Risk Faktörü!!
3
●104
- 26-10-2023, 13:01:30
- 26-10-2023, 15:38:48Evet riskini alarak yapıyorum. Fakat şunu göz önünde bulundurmak lazım; Eğer bir "coin"in gerçekten elle tutulabilir, blockchain'in herhangi sorununa çözüm üretebilen bir projesi varsa muhakkak başarılı olur. Kaldı ki zaten riskine göre yatırım yaparsın. Mesela 10m$ yatırım almış bir coine 500$ yatırım yapıyorsan yeni çıkmış shitcoine 20-30$ yatırım yaparsın
- 26-10-2023, 16:22:29Peki hocam bir teknolojisi var ya da sadece bir shitcoin örneğin 6 ay sonra işlem görmeye başlayacak ya da başlayacağını iddia ediyor. Böyle coine de yatırım yapıyor musun? Yani bu riskte kabul edilebilir mi? Hani hali hazırda borsada olanun riski bir ayrı bir de bunlar var aslında daha çok merak ettiğim..hkey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-10-2023, 16:24:25Hayır hocam. Eğer herhangi bir ağda hype yoksa shitlerle ilgilenmiyorum. Binance Smart Chain'de hala shitlerden para kaldıran var ama çok tehlikeli bir yer artık.zekikaynak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
x ay sonra şurda listeleneceğiz diyen shitler kilit açıldığında liq'i çekip gidiyor genelde