Her ikisinin de kullanım alanı farklı.
Gündelik işlerde ve oyunlarda kullanmak isteyenler genelde Windows tercih ediyor.
Grafik, tasarım, kodlama, video düzenleme gibi konularda Macos tercih ediliyor.
Bir bilgisayarı olmayan kişinin de ilk tercihi Windows oluyor çoğu zaman.
Mac pahalı, alışması zor gibi bir algıya sebep oluyor.
Ama iPhone veya iPad kullananlar da ekosisteme alıştığı için oyun oynamayacaksa Mac tercih ediyor.
En önemli seçim sebebi de fiyat oluyor. O kadar para verip de oyun oynamayacağını bilenler Mac e pek bulaşmıyor.
Ülkemizde de açıkçası Windows kadar reklam yapmıyorlar mı bana mı öyle geliyor bilmiyorum. Belki de Windows topluluğun fazla olması da bir etkendir.