• 19-09-2023, 16:00:59
    #28
    celalyesil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buradan yazayım herkes bilgilensin hocam.

    Sözleşme bitmeden 45 gün içerisinde ihtarname çekmek gerekiyor. KENDİM oturacağım şeklinde belirtilmesi gerekiyor. Altına gerekçe olarak detaylıca otomatik bir yazı ekleniyor. Standart bir yazı bu sadece gerekçe ve kullanım hakkını belirtiyorsunuz. Bu şekilde kiracıya 650 TL karşılığında gönderiliyor. Notere giderken yanınızda kira sözleşmesi olması yeterlidir.

    Benim kiracıda asker evi alana kadar kaç takla attı şimdi de çıkmamak için takla atıyor.

    Ama sizin 3 ay geçti diyorsunuz bildiğim kadarıyla eğer ki 45 gün önceden ihtarname gönderilmezse pek bir hakkınız kalmıyor. Ama ortada yeni bir sözleşme yok. Yine eğer ki kendiniz oturacaksanız. Konut ihtiyacımdan dolayı şeklinde bir ihtarname gönderebilirsiniz. (Bunu deneyimli bir avukat bulup sormanızda fayda olacaktır eğerki böyle bir hakkınız yoksa boştan yere para ödeyip göndermeyin). İhtarnameye karşılık bir ihtarname çekerse adliyeye gidip arabulucuyla görüşmek gerekiyor. 1 hafta kadar bekleyeceğim durum ne gösterecek ona bakacağım. Eğerki çıkma gibi bir durum olmaz ise görüştüğüm kişinin yanına gidip bir fikir alacağım. Eğer dedikleri gibi olacaksa sözleşmenin bittiği ertesi günü adliyeye gideceğim.
    Teşekkür ederim hocam benim vermiş olduğum evin tapusu abimin üstüne ama sözleşmeyi ben yaptım haliyle sözleşmede benim adım bilgilerim yazıyor. ben 650-750 tl de değilim şuan en kısa sürede dediğiniz gibi notere gideceğim.Bu kiracı aşırı çirkef çıktı daha önceden konuştuk askerliğide para için yapıyor Allah devletimize zeval vermesin bu gibi insanlar yüzünden bende dedim ki ben seni çıkarınca kiraya da veremiyorum zaten 3 yıl vs o bana saydırdı tabi veremezsin de hapis cezası var beni çıkaramazsın seni dava edeceğim avukata vermiş güya bir sürü şey söyledi olaya ailem dahil oldu beni sakinleştirdiler güya ama ben sakin değilim halen yüzünü görmek istemiyorum ve o kadar soğudum ki daha kiracımda olmaz bu saatten sonra gerekirse boş bırakrım dairem olursada.Valla çok sıkıntılı işler herkes böyle değil ama sütten ağzı yanan yoğurdu bile üflereyer yer.Bu gibiler yüzünden kurunun yanında yaşlar yanıyor. Bu arada avukatlar 30 kdan işlem yapıyor davalarda benim evim var ama o birikimim yok
  • 19-09-2023, 16:16:54
    #29
    silver29 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim hocam benim vermiş olduğum evin tapusu abimin üstüne ama sözleşmeyi ben yaptım haliyle sözleşmede benim adım bilgilerim yazıyor. ben 650-750 tl de değilim şuan en kısa sürede dediğiniz gibi notere gideceğim.Bu kiracı aşırı çirkef çıktı daha önceden konuştuk askerliğide para için yapıyor Allah devletimize zeval vermesin bu gibi insanlar yüzünden bende dedim ki ben seni çıkarınca kiraya da veremiyorum zaten 3 yıl vs o bana saydırdı tabi veremezsin de hapis cezası var beni çıkaramazsın seni dava edeceğim avukata vermiş güya bir sürü şey söyledi olaya ailem dahil oldu beni sakinleştirdiler güya ama ben sakin değilim halen yüzünü görmek istemiyorum ve o kadar soğudum ki daha kiracımda olmaz bu saatten sonra gerekirse boş bırakrım dairem olursada.Valla çok sıkıntılı işler herkes böyle değil ama sütten ağzı yanan yoğurdu bile üflereyer yer.Bu gibiler yüzünden kurunun yanında yaşlar yanıyor. Bu arada avukatlar 30 kdan işlem yapıyor davalarda benim evim var ama o birikimim yok
    Hocam direkt şöyle yapabilirsiniz adliyenin arabulucu bölümüne gidin. Eğer orası ilk başta ihtar çekmeniz gerekiyor derse gidin notere ihtar çekin. Eğer gerekmiyor derse size dilekçe dolturtabilirler. Oradan daha sağlıklı bilgi alabilirsiniz. Hatta https://adb.adalet.gov.tr/Home/SSSorularDetay/4 burada numaralar var size hangisi yakınsa bir arayın görüşün belki gitmenize bile gerek kalmaz yönlendirebilirler.
  • 19-09-2023, 16:20:50
    #30
    ihtar çekmeseydinizde çıkmazdı hocam,
  • 19-09-2023, 16:27:53
    #31
    Evim boş kafam rahat
  • 19-09-2023, 16:31:24
    #32
    profaks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ihtar çekmeseydinizde çıkmazdı hocam,
    Aynen öyle hocam, bana hikaye yazıyor yok çekmeseydin çıkardım sen çektin bende çektim diyor. Sözleşme bitse ee hadi çık derdim ihtarname çekseydin derdi bu kezde.

    Befo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evim boş kafam rahat
    İleride bir evim daha olursa bende bu şekilde yapacağım. Kiracılar evde otururken dertleri ayrı çıkarken dertleri ayrı. Yasal olarak ne elimden geliyorsa yapmaya çalışacağım. Sonuçta benim kiraya verme gibi bir ihtiyacım yok evi yaptırıp eşylarımı alıp evi hazırlayacağım. Kiraya versem sonuna kadar haklı.
  • 21-09-2023, 08:28:18
    #33
    Malına ortak olmuş, geçmiş olsun.
  • 21-09-2023, 08:39:15
    #34
    Nikah tarihi alın oldun bitsin.
  • 21-09-2023, 09:03:48
    #35
    Hocam şimdi kiracı yönünden düşününce oda haklı çok düşük kira veriyorsa işi suistimal ediyordur. Ama çıkma masraflarını karşılamak istemiyor olabilir. Kiracıya taşınma parası + yeni kiralayacağı yerde emlakçı komisyonu + 1-2 aylık kirasını öderseniz çıkacağını düşünüyorum. Buda size muhtemelen 70-80 k ya patlar. Malesef kiracılar artık bu şekilde çıkıyorlar.
  • 21-09-2023, 09:27:19
    #36
    PPuNisHeRR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şimdi kiracı yönünden düşününce oda haklı çok düşük kira veriyorsa işi suistimal ediyordur. Ama çıkma masraflarını karşılamak istemiyor olabilir. Kiracıya taşınma parası + yeni kiralayacağı yerde emlakçı komisyonu + 1-2 aylık kirasını öderseniz çıkacağını düşünüyorum. Buda size muhtemelen 70-80 k ya patlar. Malesef kiracılar artık bu şekilde çıkıyorlar.
    Hocam naptınız gözünüzü seveyim aynı durum bende var çok uyguna duruyor emsallerin 4/1 çıkmam diyor bende olsam bende çıkmam bu parayı ona vereceğime gider avukata veririm üstüne üstlük evde oluşan arıza vs de varsa kiracıdan kaynaklı hepsini bütün işleri avukat halleder kafam rahat eder ama henüz avukata verecek parayı toparlayamadım ben ilk girerken 100-200 tl indirim için afadersiniz ama yalvaran kiracıda gördüm şimdi durum tam tersi oldu ev sahipleri yalvarıyor kiramı şu fiyattan ver diye devir çok değişti.