• 14-08-2023, 10:19:58
    #10
    Özel sektör çalışanlarına memurlara yapılan zamların yarısı yapılmadı. Memurlar hakkını arıyor ve bence olması gerekenler, tabi işini gereklilikleriyle yapmayan, kurumunda otlaklayan memurlara 1 tl bile fazla orası ayrı konu.
  • 14-08-2023, 10:22:34
    #11
    R10.NET'in Bence En İyisi
    fyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memura zam yaptıkça ürün fiyatı çıkıyor, ürün fiyatları zamlandıkça memura zam yapılma ihtiyacı ortaya çıkyor...
    O memura değil asgari ücrete zam yapılınca oluyor. Yorumunu düzenleyin yanlış bilgi yayılmasın bence.
  • 14-08-2023, 10:22:44
    #12
    Enflasyonun çok olması memurun, asgari ücretlinin veya emeklinin suçu değil.

    Önemli olan zam olup olmaması değil. Önemli olan paranın alım gücünün artırılması.

    Hiç kimseye zam yapılmasın. Maaşlar alttaki şekilde sabit bırakılsın. Yıllık %5 oranında artırılsın.

    Ortalama Olması Gereken
    Asgari Ücret: 1.000$
    En düşük memur maaşı: 1500$
    En düşük emekli maaşı: 600$ olsun
    Normalde avrupa ülkelerinde asgari ücret 1500-2000$ civarında ve asgari ücretle çalışan oranı max%10 oranında Haftalık çalışma saati de 30-35 saat civarında.

    Gerçekte olan
    Asgari Ücret: 400-450$ ile başlayıp yıl sonuna kadar 250-300$ a düşüyor.
    En düşük memur maaşı: 700-800$ ile başlayıp yıl sonuna kadar 500-600$a düşüyor.
    En düşük emekli maaşı: 250-300$ ile başlayıp yıl sonuna kadar 150-200$a düşüyor.
  • 14-08-2023, 10:23:34
    #13
    İstedikleri fazladır eksikdir bilemem. Bildiğim şey 5 milyon memurun iyi niyetli düşünürsek yarısının fazlalık olması. Ülke bu bataklıktayken birileri Soliteire oynasın diye iş insanlarımızın para vermesi saçmalık. Yatıp kalkıp 7/24 dua edelim ki ülkeyi ayakta tutan ihracatçı reel sektör var. Bu kadar kamu israfına zor bile dayanıyoruz. Ne yapılmalı? Acilen 657 kaldırılıp ihtiyaç fazlası memurlar aynı özel sektörde olduğu gibi tazminatı verilerek güle güle denilmeli, salla başı al maaşı mantığı terk edilmeli. Kalan memurların ise şartları iyileştirilebilir, problem yok.
  • 14-08-2023, 10:24:27
    #14
    Bunlar bak ben çalışıyorum demek için yapılan, kamuya sunulan istekler. Bunlar gerçekten masada istenmiyor.

    Son toplu sözleşmede yüzde 3,5 zam alındı ve başkan kalktı, "refahtan payımızı aldık" biz kazandık vs vs diye ortalığı yıktı sanki çok büyük bir şey alınmış gibi.

    Haliyle bunlara inanıp yorum yapmak boş muhabbetten öteye geçmez.
  • 14-08-2023, 10:26:14
    #15
    Seyyanen zam konusunda kesinlikle haklılar bence, çünkü şimdi bir memur emekli olsa emeklilik maaşı 22 k üzerinden değil 13-14 k üzerinden belirlenecek
  • 14-08-2023, 10:43:20
    #16
    Doymadılar bir türlü
  • 14-08-2023, 10:54:23
    #17
    talep %70 - %100 vs ama
    verilecek olan yine buçuklu rakamlar
  • 14-08-2023, 11:33:14
    #18
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O memura değil asgari ücrete zam yapılınca oluyor. Yorumunu düzenleyin yanlış bilgi yayılmasın bence.
    drmakarna adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memura değil, asgari ücrete. Memurun aktif üretime doğrudan bir maliyeti yok. Asgari ücretlinin doğrudan aktif üretime maliyeti var.
    asgari ücrete zam yapıldıktan sonra zam geliyor doğru sonra memura da zamn yapılınca yine fiyatlar artıyor yani bir hapşursa fiyatlara zam geliyor