• 27-07-2023, 22:11:52
    #1
    Araba kullanmaktan sıkıldım.
    Yakıt fiyatları da artık baş ağrıtacak gibi duruyor.

    Kaç haftadır kafa yorduğum bu meseleye sizde bir yorum yapın lütfen.
    Motorsiklet mi almalıyım yoksa elektrikli bisiklet veya normal bisiklet mi ?

    Motorsiklet tecrübem yok ama bisiklette tek teker kullanırım

    Hayatıma heyecan farklılık katmak istiyorum. Yıllardır kendim için pek birşey yapamadım özel durumlardan dolayı.
    Kendime hediye almaya başladım. Farklılık getirmeye başladım.

    Almak istediğim 2 teker araçla bazen 15kmlik iş yerine de gitmek istiyorum. şehiriçi şehirdışında da turlamak istiyorum.

    Motor olarak 50cc üzecek gibi duruyor. Elektrikli bisiklet ise az yokuşa geldi mi üzüyor. Bilemedim.
  • 27-07-2023, 22:15:53
    #2
    Kurumsal PLUS
    Hayırlı olsun
  • 27-07-2023, 22:17:37
    #3
    Evimde 3 tekerlekli elektrikli var yuki pony x ve 1 adet honda dio 110 cc motorum var. Eğer amacınız markete gidip gelmekse elektrikli güzeldir ve 30km üstüne çıkmıyorlar. Fakat ben az gezeyim derseniz sürekli mesafe hesabı yaparsınız. Elektrikliyi bitmeden şarj etmedim ve çok düzenli temiz kullandım 2000 KM yapmışım toplamda 3. yıl sonunda aküleri değişti ve geçen sene başında 8500 TL ödedim

    Honda Dio ile 200 km de bir 100 TL benzin alıyorum 2000 KM de 1000 TL benzin masrafı yapar. Yani elektrikli hiç mantıklı değil Gidin 50cc motor alın daha mantıklı en azından 30-35 km yapmada bir şarja takıp 8 saat beklemek yerine girer bir benzinliğe depoyu fullersiniz. Elektrikliyi satmama nedenim annem yaşlı pazara ve markete gidiyor 3 tekerlekli dizlerinde sorun olduğundan ama ucuza gelmiyor aküleri.
  • 27-07-2023, 22:22:22
    #4
    Elektrikli bisiklet alın
    • CengizYurek
    CengizYurek bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 27-07-2023, 22:23:32
    #5
    ortalama 500 600km bisiklet tecrübem oldu kesinlikle motosiklet almanızı öneririm
  • 27-07-2023, 22:26:27
    #6
    50 cc neden üzsün hocam elektrikli bisikletten çok çok daha iyidir 4 yıldır kullanıyorum şehir içi çok iyi
  • 27-07-2023, 22:30:27
    #7
    Tamamen ne amaçla kullandığınıza bağlı, sadece işe git gel yapacaksanız elektrikli motor gayet yeterli hatta kendi kullandığım emon g5'i öneririm fakat bence elektriklinin en büyük sıkıntısı menzilim bitti bitecek kaygısı. Bazen böyle şehiriçinde gezeyim turlar atayım menzil sıkıntım olmasın diyorsanız 50 cc alıp 80cc'ye çevirebilirsiniz yokuşlarda üzmez limitörü kaldırırsanızda 60 70leri görür.
  • 27-07-2023, 22:31:18
    #8
    Betrayal_13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun
    yokmu temiz motor alalım

    zeusunpederi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 cc neden üzsün hocam elektrikli bisikletten çok çok daha iyidir 4 yıldır kullanıyorum şehir içi çok iyi
    peki %10-15 eğimli 1 km mesafeli yokuşta performansı nasıl olur ?
  • 27-07-2023, 22:38:53
    #9
    UmutYanardag34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evimde 3 tekerlekli elektrikli var yuki pony x ve 1 adet honda dio 110 cc motorum var. Eğer amacınız markete gidip gelmekse elektrikli güzeldir ve 30km üstüne çıkmıyorlar. Fakat ben az gezeyim derseniz sürekli mesafe hesabı yaparsınız. Elektrikliyi bitmeden şarj etmedim ve çok düzenli temiz kullandım 2000 KM yapmışım toplamda 3. yıl sonunda aküleri değişti ve geçen sene başında 8500 TL ödedim

    Honda Dio ile 200 km de bir 100 TL benzin alıyorum 2000 KM de 1000 TL benzin masrafı yapar. Yani elektrikli hiç mantıklı değil Gidin 50cc motor alın daha mantıklı en azından 30-35 km yapmada bir şarja takıp 8 saat beklemek yerine girer bir benzinliğe depoyu fullersiniz. Elektrikliyi satmama nedenim annem yaşlı pazara ve markete gidiyor 3 tekerlekli dizlerinde sorun olduğundan ama ucuza gelmiyor aküleri.
    Resmi satıcısı dio için şunu yazıyor

    dio 110 yakıt tüketimi aracın 4,9 litrelik deposu ile şehir içerinde 3.80 lt/100km, şehir dışında ise 2.30 lt/100km ve ortalama tüketiminin de da 3.50 lt/100km yakıt
    tüketimine sahip olduğu görülmektedir.

    Siz gene 100 TL yani 2.75 litre benzinle 200 kilometre yapıyorum yazıyorsunuz..
    100 km de 1.35 litre benzin yakıyorum diyorsunuz bu iş nasıl oluyor