• 26-07-2023, 13:09:51
    #1
    Herkese iyi günler bol kazançlar diliyorum.

    1 milyon liraya yakın bir miktar alacağım vardı ve bugün elime geçti

    Bu parayı altın/kur korumalı mevduat/araç bu 3 ünden birinde değerlendirmek istiyorum sizin fikirleriniz nelerdir?

    Kur korumalıdaki sıkıntı ise dolar çıkar ise mesela bugün kur korumalı açtım ve yarın dolar 40 lira oldu ama 2 gün sonra baskılanıp 20 liraya düşürüldü bu sefer 3 aylık kur korumalıyı maalesef bozamıyorum yani istediğim zaman dövizimi bozamıyorum

    Altın ise enflasyona yenilir diye endişelerim var

    Araç piyasası ise şişen bir balon şuan zarar ettirebileceğini düşünüyorum


    Sizce ne yapmalıyım?
  • 26-07-2023, 13:13:55
    #2
    Sıfıra yakın bir araba binek al 👍 çek.kenara beklesin hocam , altın alırsan 2 sene de arabanın getireceği kar ı getirmez ,

    Yani şu an araba diyordum, son kararım.
  • 26-07-2023, 13:17:10
    #3
    dogusocial adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese iyi günler bol kazançlar diliyorum.

    1 milyon liraya yakın bir miktar alacağım vardı ve bugün elime geçti

    Bu parayı altın/kur korumalı mevduat/araç bu 3 ünden birinde değerlendirmek istiyorum sizin fikirleriniz nelerdir?

    Kur korumalıdaki sıkıntı ise dolar çıkar ise mesela bugün kur korumalı açtım ve yarın dolar 40 lira oldu ama 2 gün sonra baskılanıp 20 liraya düşürüldü bu sefer 3 aylık kur korumalıyı maalesef bozamıyorum yani istediğim zaman dövizimi bozamıyorum

    Altın ise enflasyona yenilir diye endişelerim var

    Araç piyasası ise şişen bir balon şuan zarar ettirebileceğini düşünüyorum


    Sizce ne yapmalıyım?
    KKM , en geç nisana kadar kalkacak , faizlerde 30 üstünde olur tahminimce , ondan dolayı normal faizde tutun. 1M lira ayda 40-50k getirir herhalde.
    6 Aylık KKM düşünülebilir.
  • 26-07-2023, 13:17:29
    #4
    modeli yüksek araç almanı öneririm.
  • 26-07-2023, 13:19:07
    #5
    Şuan arabada ki yeni yasa yüzünden sıkıntılar mevcut. Araba almanızı şahsi olarak tavsiye etmiyorum. Doların çok ani düşüşler yaşayacağını da sanmıyorum. Bir tanıdığım 20 TL'den açtırdı 15 gün sonra vade tarihi bitiyor. Altın enflasyon karşısında değer kaybeder mi bilmiyorum. Bilgili arkadaşların fikirleri daha önemli bu konuda. Şahsi olarak dolara yatırım yapmayı tercih ederdim ben.
  • 26-07-2023, 13:20:09
    #6
    risk almak istemiyorsan faize yatır
  • 26-07-2023, 13:27:14
    #7
    Kimse aldığı paranın daha düşüğüne malını satmayacağı için bu piyasa hiç düşmeyecek. Yerine oturur bir süre yerinde sayar ama ev araba fiyatlarının düşeceğini sanmıyorum. Kimse 1 milyona aldığı arabayı 600 700bine satmaz. Yakar kullanmaz yine satmaz. Veya 2 Milyona aldığınız evi asla 1.5 milyona satmak istemezsiniz. Bu sebeple yerinde sayar durur yinede zarar ettirmez düşüncesindeyim.
  • 26-07-2023, 13:28:24
    #8
    Kısa süreli tutmak istiyorsan mevduat faizi, uzun süreli tutmak istiyorsan altın, dolar. Yada ben al sat yapacam dersen piyasada hızlı satılan bir araba.
  • 26-07-2023, 13:42:37
    #9
    Tefas fonlarını araştırmanı öneririm. Altın fonuda mevcut.

    Örnek bir tane baktım şimdi iş portföyün altın fonu son 1 yılda %73 getirmiş son 5 yılda ise %728 getirmiş. Yani 5 yıl önce 1 milyonluk bu fondan alan birinin şuan 8 milyon 280 bin lirası vardı. Oran hesabı yaparsak her yıl parayı 2 katından fazla değerlemiş.

    Tabi borsada yatırım parçalara bölünmesi gerekir tek bir fona yada hisseye yatırım yapmamak lazım.

    Yatırım tavsiyesi değildir.