• 24-07-2023, 10:01:51
    #37
    Kafa dengi insan bulmak zor . Bende zamanında acelesi yok diye salladım baya , yaş 30 olduktan sonra insan artık yaşın ilerlediğini hissediyor : ) Artık yavaştan düşünmeye başladım

    Ben yinede erkek için 27-30 arası ideal diyorum bu dönem için.
  • 24-07-2023, 10:49:41
    #38
    Ben 36 yaşında evlendim 37 yaşında 1 kız çocuğum oldu daha yeni şöyle söyle bilirim; 25 yaşından beri türlü, türlü evlenme girişimlerim oldu her evlenme girişimimde hem ideal eşi bulamadım hem de ekonomi giderek kötüleşti evlenmeye korktum. Şimdi ekonominin en berbat döneminde olmamıza rağmen iyi ki 36 yaşında iken evlenmişim diyorum. Çünkü önceleri kaygım ekonomiydi şimdi ekonomi değil eğer çocuğuna ve karına bakabileceğini düşünüyor isen evlenmenin yaşı yok. Ha şunu da söyleyeyim, düğün, nikah ya da maddi konularda çekincelerin varsa bu konu da hiç çekinme nikah dediğin öyle masraflı değil, düğün dediğini de abartmadan yaparsan düğünde en kötü herkes gram ya da çeyrek taksa yine de masraflar çıkıyor balayı parası bile kalıyor.

    Asgari ücretli bir insan zor da olsa evlenir 1,5 asgari ücrete yakın çalışan insan ise evlenebiliyor. Rızk Allah'tan Allah bir şekilde aileyi kurmaya da çocuğu büyütmeye de vesile olacak bereketi sağlıyor.

    İşin kötü yanı ise çocuk olduğunda Asgari ücret ya da 1,5 katı yetmemektedir. Eğer iyi bir iş modeliniz varsa ve biraz da sermayeniz varsa iş kurarak sürdürün hayatınızı ama risk alın çünkü artık batmakta çıkmakta tamamen atılım yapan insandadır. Bugün paranız olmasa bile kazancınız size ait olmadığı sürece değer kaybetmektedir.
  • 24-07-2023, 10:52:29
    #39
    27-28 ideal.
  • 24-07-2023, 11:08:28
    #40
    Bu devirde evlenmek tamamen mantık dışıdır. Saygı ve sevgi kaybolmadığı sürece evlilik yürür. Fakat günümüz şartları ve toplumsal sebepler nedeniyle evlilik imkansız ötesidir.
  • 24-07-2023, 11:11:26
    #41
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    27-32
  • 24-07-2023, 11:13:40
    #42
    🚀 Network Sahibi SEO ✔
    Nasipse 29 yaşında evli olacağım ideal bence.
  • 24-07-2023, 11:22:12
    #43
    İdeal evlik yaşı diye bir şey yoktur.

    Evlilikte mutlu olmak için iki şeyden birine sahip olmanız gerekiyor.

    1.si ve ideal olanı bence şu:
    Size bakınca gözünün içinde duyguyu hissedebildiğiniz, karşılıklı bir duygusal bağlıkla yapılmış bir evlilik. Bu evlilikte kaç yasında olduğunuz ve ne kadar olgun olduğunuzun bir önemi yok. Zaten bir arada olamayış taraflara acı vereceği için, 18 yaşında da yapılsa bu evlilik erken değildir.


    2. Seçenek:
    Maddiyat açısından fazlasıyla yeterlilik. Burada duygusala bakmayıp çıkarlarınıza odaklanarak devam edebilirsiniz.
    Duygusal tarafın ve evdeki huzurun maddiyat tarafından beslendiğini farkettiğinizde takılmadan devam edebiliyor olmak gerekir.

    3.sü iki seçeneğede uygunluğunuz yoksa evlenmeyin sonu hüsran.

    Kişisel görüşüm ve kişisel doğrumdur.
  • 24-07-2023, 12:10:19
    #44
    27-28 olmalı bence. İnsan 30 yaşını geçtikten sonra seçici oluyor ve kimseyi beğenmiyor
  • 24-07-2023, 12:14:26
    #45
    Bu konuda şahsi görüşüm;
    • Ailenizden bağımsız yaşayabiliyor ve sorumluluk sahibi misiniz?
    • Düzenli ya da yaşamanıza yetecek bir geliriniz var mı? ( Freelance, dönemsel vs )
    • Kendinizden başka birinin sorumluluğunu alabilecek misiniz?
    • Sadakat konusunda ve evliliğin gereklerini yerine getirecek kafa yapısına sahip misiniz?
    Bu liste uzar fakat ilk ve en önemlisi kendinizi evliliğe her anlamda hazır hissediyor musunuz? Yaş çok önemli değil mentalite önemli. 23 24 yaşında bu varsa o zaman doğru 38 de mi bu var o zaman doğru.