Anket oppenheimer Katil mi Yoksa Kahraman mı
Toplam Katılımcı Sayısı: 20
oppenheimer Katil mi Yoksa Kahraman mı
Katil
%50,00 (10 Oy)
Kahraman
%50,00 (10 Oy)
  • 23-07-2023, 15:23:07
    #10
    ozgurcetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bomba başka ne amaçlı kullanabilir?
    Buz Dağını Yok Etmek İçin Ve Ya Yere Çarpmakta Olan Bir Meteoru Uzayda Patlatmak İçin Bu Sizin Hangi Konuda Düşünmenize Bağlı
    Bir Tane bıçakla Domateste Soya Bilirsin İnsanda Öldüre Bilirsin Bunda bıçak yapanın suçu olamaz dimi Buda Bilim İnsanı Atomu Yaratmış
  • 23-07-2023, 16:21:09
    #11
    Openheimer a katil diyenler Selçuk Bayraktar a da katil diyebilir mi?
    Kendi şehit sayısını azaltan adam katil değik kahramandır.
    İnsan Amerikan karşıtı olabilir ama dürüst ve adil olmalıdır.
    Biner biner 80 bin kişi öldürmekle tek seferde 80 bin kişi öldürmek arasında fark yok.
    İkinci dünya savaşında yaşanan ölüm sayısına bakarsanız anlarsınız ne demek olduğunu.
    İkinci dünya savaşında dünyanın toplam nüfusunun %3 ü öldü, 70-80 milyon insan.
    Bu savaşı bitirmek için 100-200 bin insanı atom bombası ile öldürmek katillik mi?
    Amerika atom bombasından önce savaşı kazanmak için japon adalarına çıkarma planlıyordu.
    Bu operasyonun tahmini kayıpları milyonlarla ölçülüyordu,
    Bu arada Japınları mağdur olarak görmeyin, o japonlar atom bombasında bir sene önce sadece Mançurya da 300 bin Çinliye soykırım yaptı.
    Çinde japon tecavüzüne uğrayan kadın sayısı atom bombasıyla ölenlerin kat kat fazlasıdır.
    Muhtemelen Oppenheimer atom bombasının teknik bilgilerinin Rusya ya kaçırılmasından da haberdardı.
    Tek kutuplu bir tiranlığa izin vermedi.
    Atom bombası yüzünden bir daha dünya savaşı çıkmadı sadece vekalet savaşları yapıldı.
    Atom bombası olmasaydı şu anda forumun yarısı silah altına girmiş Rusya tundralarında savaştaydı.
  • 23-07-2023, 17:33:18
    #12
    Popüler kültür bir kişinin filmini yaptı ve alın bu kişiyi konuşun dedi, bizde konuşuyoruz. Yıllardır hiç bu ismin konuşulduğuna şahit olmadım, biz tarihi kişileri dizi filmlerden öğrenmeye pek meraklıyız. Filmden önce katil mi kahraman mı kimsenin umurunda değildi, bir film ile adamı merak eder olduk işe bak. İkisi de değil, bilim insanıydı ayrıca doğru cevap bu. Son yorumlarda arkadaş gayet iyi örneklemiş ama Selçuk Bayraktar ile kıyas bence Oppenheimer'a çok büyük haksızlık olurdu. Bir yanda aynı anda on binlerce insanı öldürebilecek bir kitle imha silahını ilk defa tasarlayıp üretebilmiş bir deha, diğer yanda 100 küsür senedir üretilmekte olan üstelik Aksungurdan esinlenilmiş olan uçan kamera üreten bir ticarethane işletmecisi, bence bu kıyas çok büyük haksızlıktı.

    Oylamaya cevap vermiyorum ama eğer bir seçeneğe mecbur kalsaydım kahramandı derdim, muhtemelen onun icadı olmasa ülkesi savaşı bitirebilmek için birkaç milyon askerinin daha ölmesine razı olacaktı ve buna hiç gerek kalmadı. Ne Japonya masum, ne Çin, ne Amerika, ne Rusya, ne Almanya, ne İngiltere, hepsi bir veya birden fazla kere soykırım yaptı, azınlıklara zulüm etti, savaş çıkardı, topraklarını genişletmek için güçsüzü ezdi veya en sonunda kendisi ezildi, başkasını ezmek için yola çıkanlara ezildiklerinde acımam. Neyse işte, en fazla insanın silahlar ile öldüğünü düşünürsek ateşli silahların mucidine de katil mi diyelim? Demir çağında ne bileyim işte ilk kılıcı döven kişi de katil mi? Hidrojen bombasını, misket bombasını, bombardıman uçağını ilk üreten kişiler katil mi? Herkes istediğini düşünmekte özgürdür ama baktığımız pencereyi arada değiştirmemiz gerekebilir.
  • 24-07-2023, 08:06:52
    #13
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Popüler kültür bir kişinin filmini yaptı ve alın bu kişiyi konuşun dedi, bizde konuşuyoruz. Yıllardır hiç bu ismin konuşulduğuna şahit olmadım, biz tarihi kişileri dizi filmlerden öğrenmeye pek meraklıyız. Filmden önce katil mi kahraman mı kimsenin umurunda değildi, bir film ile adamı merak eder olduk işe bak. İkisi de değil, bilim insanıydı ayrıca doğru cevap bu. Son yorumlarda arkadaş gayet iyi örneklemiş ama Selçuk Bayraktar ile kıyas bence Oppenheimer'a çok büyük haksızlık olurdu. Bir yanda aynı anda on binlerce insanı öldürebilecek bir kitle imha silahını ilk defa tasarlayıp üretebilmiş bir deha, diğer yanda 100 küsür senedir üretilmekte olan üstelik Aksungurdan esinlenilmiş olan uçan kamera üreten bir ticarethane işletmecisi, bence bu kıyas çok büyük haksızlıktı.

    Oylamaya cevap vermiyorum ama eğer bir seçeneğe mecbur kalsaydım kahramandı derdim, muhtemelen onun icadı olmasa ülkesi savaşı bitirebilmek için birkaç milyon askerinin daha ölmesine razı olacaktı ve buna hiç gerek kalmadı. Ne Japonya masum, ne Çin, ne Amerika, ne Rusya, ne Almanya, ne İngiltere, hepsi bir veya birden fazla kere soykırım yaptı, azınlıklara zulüm etti, savaş çıkardı, topraklarını genişletmek için güçsüzü ezdi veya en sonunda kendisi ezildi, başkasını ezmek için yola çıkanlara ezildiklerinde acımam. Neyse işte, en fazla insanın silahlar ile öldüğünü düşünürsek ateşli silahların mucidine de katil mi diyelim? Demir çağında ne bileyim işte ilk kılıcı döven kişi de katil mi? Hidrojen bombasını, misket bombasını, bombardıman uçağını ilk üreten kişiler katil mi? Herkes istediğini düşünmekte özgürdür ama baktığımız pencereyi arada değiştirmemiz gerekebilir.
    Sizinde dediğiniz gibi Selçuk bayraktar ile onu kıyas etmek biraz haksızlık olurdu fakat burada anlatmak istediği biraz farklı idi.

    Japonlar asla ama asla masum bir millet değil. Şu an internette japonlar nasıl bir millet diye aratsan bir birine çok saygılı hoşgörülü saygın bir millet olarak bilinir ama şundan 70 80 sene önce çinlileri zevkine öldüren bir milletti.

    Üretilen silah, uçak veya gemiler adı her ne olursa olsun saldırı amaç ile(işgal amaçlı) kullanılır ise katil olmaktan başka bir şey değildir.

    Umarım 3 dünya savaşını görmeyiz.
  • 24-07-2023, 15:01:52
    #14
    Kapitalizme savaş açarak kurtuluş mücadelesi vermiş bir halkın, kapitalist bir develetin ürettiği kitle imha silahını yapan biririni değerlendirmesi ne kadar mantıklı?
  • 24-07-2023, 15:33:22
    #15
    Kişisel Rütbe
    Komünist bir adama kapitalist bir devlet tarafından zorla yaptırılan bir silah olsa da yine de katildir ölüm benim dediği de kayittadir
  • 24-07-2023, 15:39:18
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Motor üreten ülkeye katkı sağlana Erbakan hocayı linç ettilersiyasi hayatını kararttılar. Ancak teröre ve suça teşvik eden demirtaşı kahraman ilan ediyorlar.
    Eğer ülkedeki elit zengin eğitimli çoğunluğun tercihlerine bakarsanız kahraman ile katil hain ters gösterilir. Tarih boyunca elitler zenginler hep menfaatleri için hakkı ve adaleti çarpıtmıştır.