• 20-07-2023, 01:20:12
    #1
    Elbette çocukları teknolojiden mahrum etmemek gerek. Bizim kızlar da arkadaşlarıyla whatsapp üzerinden konuşuyor (eşimin telefonuyla).

    Bu akşam enteresan bir durum yaşadım. Farketmesem daha büyük sorunlara da yol açabilirdi.
    İkizlerden birisi arkadaşıyla whatsapp üzerinden yazışırken baktım bizi videoya alıyor. "Kızım bakabilir miyim telefona" dedim ve elinden aldım. Şimdi bizdeki durum ev hali, hava da malum sıcak, hemen sildim, fakat yazışmaları okuyunca farkettim ki kızımızın arkadaşı evdekilerin videosunu istemiş. kötü niyetli birisi de olabilir, olmayabilir de. ebeveynleri de bilemiyoruz. Tabi sakince bu konunun yanlış olduğunu ve yapmaması gerektiğini anlattım kızıma bundan sonra video göndermenin de yasak olduğunu altını çize çize vurguladım.

    dikkat etmek gerek. hadi biz ev haliyle duruyoruz çok abartılacak birşey yok diyebilirsiniz fakat kız çocuğu ve farklı videolar çekip atabilir. Ebeveynlerin bu konuyu iyi ele alması ve çocukları bilinçlendirmesi gerek.
  • 20-07-2023, 01:25:23
    #2
    Aklı oturmamış bir çocuğu telefon ve bilgisayar gibi bir ucu bucağı bulunmayan aletlere erişebilir durumda bulundurmamak gerek. Bir insanın aklı 20'sinde de oturabilir, 30'unda da veya hiç... Siz anladınız ne demek istediğimi. Aman dikkat edin.
  • 20-07-2023, 01:27:45
    #3
    Kesinlikle haklısın hocam. Farkında olmuyorlar.
  • 20-07-2023, 01:28:18
    #4
    sacilannurlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aklı oturmamış bir çocuğu telefon ve bilgisayar gibi bir ucu bucağı bulunmayan aletlere erişebilir durumda bulundurmamak gerek. Bir insanın aklı 20'sinde de oturabilir, 30'unda da veya hiç... Siz anladınız ne demek istediğimi. Aman dikkat edin.
    Çok haklısınız, benim telefonuma dokunmazlar zaten, arkadaşlarıyla da whatsapp ile yazışıyorlar (iki taraf da annesinin telefonuyla), zaten hemen hemen tüm veli (anneleri) tanıyoruz. fakat bu denli ileri gideceğini hiç düşünememiştik olayın. normalde kontrol altına alırım tüm olayı fakat çocuklar gülüyor konuşuyor eğleniyorlar diye çok ses etmemiştik. artık ses etmek gerektiğinin farkına vardık. başıma gelmez böyle birşey demiştim ama büyük konuşmuşum.
  • 20-07-2023, 01:34:18
    #5
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok haklısınız, benim telefonuma dokunmazlar zaten, arkadaşlarıyla da whatsapp ile yazışıyorlar (iki taraf da annesinin telefonuyla), zaten hemen hemen tüm veli (anneleri) tanıyoruz. fakat bu denli ileri gideceğini hiç düşünememiştik olayın. normalde kontrol altına alırım tüm olayı fakat çocuklar gülüyor konuşuyor eğleniyorlar diye çok ses etmemiştik. artık ses etmek gerektiğinin farkına vardık. başıma gelmez böyle birşey demiştim ama büyük konuşmuşum.
    Kızınız ters tepki verebilir belki size ama onu güzel bir dille uyarıp sözünüzü dinlemenizi sağlamanızda fayda var hocam. Geçenlerde de burada birinin kızına gene bir yaşlı birisi yazmıştı. El kadar çocuğa. Vermeyin mümkünse telefon falan. Tuşlu telefon verin, Samsung'un bir gps takip cihazı vardı onu kullanın vs. ama dikkat edin. Size de yazık çocuğa da yazık. Allaha emanet.
  • 20-07-2023, 02:03:26
    #6
    çocuklara telefon verirken sık sık kontrol etmek şart, yazışmalarını galerilerini sık sık kontrol edin
    • delikanli53
    delikanli53 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 20-07-2023, 07:15:18
    #7
    Benim kızım senelerdir internet ve bilgisayar ve tablette. Her adımını takip etmiyoruz ama raydan çıktığında fark edip uyarıyoruz bu çağda çocuğu sakınmak çok yanlış. Onunda görüp öğrenmesi gerek. Kötü niyetli insanlarla karşılaşması gerek çünkü gerek online gerek çevrimdışı hayatın getirisi bu. Kendini bilen bir çocuk öyle resim vs atmaz. En azından başının belaya gidebileceğini bir kız çocuğu düşünür dostum bir anne olarak o kadarını biliyorum.