• 08-07-2023, 23:07:58
    #64
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Degerli yorumlarınız icin teşekkürler. Ben son zamanlarda teist ile deist arasında gidip geliyorum. Önceden hep derdim ki; güzel ahlak islam ile olur, islam dışı ahlak yoktur veya sayılamaz, sonradan gördümki, dediğiniz gibi ahlak ile din bambaşka kavramlar. Dinin içine ahlak konulamaz. Konulduğu vakit dindeki bozuk sapkin ideolojileri de dindeki ahlak adı altında insanlara empatize etmeye çalışırlar.
    İslam dininin iyi yönleri varmı dersen elbette var. Ama kötü sapkın yönleri de çok. Mesela komşun aç iken tok yatıyorsan bizden değilsin. Ama aynı din ne Kuranda ne de hadislerde pedofili kavramı hakkında en ufak bir ayet bir hadis gelmemiş. Dinde kadının yeri vs gibi konuları görünce Deist inancım artıyor.
    Zaten 33 yıl boyunca faize karşı katı kurallarım olmasına rağmen, dindeki bozuklukları görünce böyle bir kuralı anlamsız buldum.
    Gelen zamlar sonrası bu kararı aldım.
    Herkese yorumlarindan dolayı teşekkür ederim.
    İnançları Camii tuvaletinde 2 dedenin birlikte olmasına engel olmamıştı, inançları onları ahlaklı yapmamıştı çünkü inanç bireylerin ahlakı üzerinde doğrudan etki etmiyor maalesef. İnançsız tanıdığım da çok kişi var haliyle, henüz bu kişilerin herhangi bir ahlaksızlıklarına şahit olmadım. İnançlar temellerinde güzel ahlak olması gereken mitlerdir, hatta x dininin inananına bir şey diyecek olsanız hemen inancını övmek için bizim dinimiz şöyle iyi, böyle güzel, böyle iyiliği tavsiye ediyor, şöyle fakiri doyurun diyor, şöyle zarar vermeyin diyor diye savunmaya geçer. Bu tip kişiler sanıyor ki vurun, kırın, parçalayın diyen bir din var. Tabi nerede bulursanız öldürün, yakalayıp esir edin, ganimet alın, kalelerinden indirin, hurmalıkları yakın, söz öldürmediniz ben öldürdüm diyen inançlar var ama insanların aklında inançları kusursuz olduğu için konduramıyorlar, görmezden geliyorlar. Çoğu kişiden duyarız kusurlu olan insandır din değil diye, hayır efendim kusursuz diye bir şey yoktur. Dinde kadının yeri demişken aslında kadının bir yeri yok, bir işi yoksa evinde oturması tavsiye ediliyor bir inanca göre kadına, üstelik gününün tamamında kocasından dayak yediği halde sebat edip cennete gidecek olsa orada yine kocasına eş olarak verilecek, belki hayatı boyunca kaçmaya çalıştığı adamın eline kalacak. Çok kıvırırlar bunu da, neresinden tutarlarsa tutsun sorunlu işte zorlamanın anlamı yok. Bu arada inançsızlar malum inancı eleştirirken genelde gelmemiş Ayetleri eleştirmezler, gelmiş Ayetlerdeki durumları eleştirirler. O gelmedi bu gelmediye iş kalsa her şeyin satır satır yazılacağı dev bir kaynak olması gerekirdi, oysa eskilerden bilinen kıssalar mitolojiler hariç yeni bir bilgi içermez. O yüzden gelenler üzerinden değerlendirmek gerek, belki kadınlar ile ilgili çok güzel konulara değinilmiştir ama o Ayetleri de bazı Ayetler gibi keçi yemiş olabilir.

    * 1 deve 100 altın ,
    * komşu kabileden 10 deve borç aldın, seneye 11 deve olarak geri istedi.
    * seneye 1 deve yine 100 altın, 10 deve aldın yani 1,000 altın ve geri öderken 1,100 altın olarak ödedin, enflasyon diye bir şey olmadığı için 1 deve kar veya 1 deve parası kadar kar ettin, faiz işte bu.

    * paralel bir evrende 1 deve 300,000 TL
    * komşundan 10 deve parası yani 3 milyon TL borç aldın, %30 faiz ile 3,9 milyon TL olarak 1 sene sonra geri aldın.
    * bu evrende %80 enflasyon var, 1 deve artık 540 bin TL oldu, geçen sene 10 deve aldığın üzerine %30 faiz yemiş olduğun para ile artık 7,22 deve alabiliyorsun, enflasyon onca faize rağmen 2,78 deveni aldı götürdü.

    İşte gerçek hesap bu, dönemin faiz anlayışı bu, 100 kg hurma al ama seneye hasat yaptığında bana 110 kg hurma getir. Günümüzde 100 kg parasını faize yatırdığında 1 yıl sonra 100 yerine 101 kg hurma alsan diyeceğim ki evet ortada bir reel faiz var ama 1 yıl önce aldığın hiçbir şeyi alamıyorsun aynı para ile.

    Sonuç : Gönül rahatlığı ile, huzur ile ye gerçekten, ötesini berisini düşünme, senin paran sayesinde birileri zengin oluyor böyle düşünerek ye, afiyet olsun. Ahlak, kişilik, karakter böyle ufak şeyler ile bozulmaz.
  • 08-07-2023, 23:27:45
    #65
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnançları Camii tuvaletinde 2 dedenin birlikte olmasına engel olmamıştı, inançları onları ahlaklı yapmamıştı çünkü inanç bireylerin ahlakı üzerinde doğrudan etki etmiyor maalesef. İnançsız tanıdığım da çok kişi var haliyle, henüz bu kişilerin herhangi bir ahlaksızlıklarına şahit olmadım. İnançlar temellerinde güzel ahlak olması gereken mitlerdir, hatta x dininin inananına bir şey diyecek olsanız hemen inancını övmek için bizim dinimiz şöyle iyi, böyle güzel, böyle iyiliği tavsiye ediyor, şöyle fakiri doyurun diyor, şöyle zarar vermeyin diyor diye savunmaya geçer. Bu tip kişiler sanıyor ki vurun, kırın, parçalayın diyen bir din var. Tabi nerede bulursanız öldürün, yakalayıp esir edin, ganimet alın, kalelerinden indirin, hurmalıkları yakın, söz öldürmediniz ben öldürdüm diyen inançlar var ama insanların aklında inançları kusursuz olduğu için konduramıyorlar, görmezden geliyorlar. Çoğu kişiden duyarız kusurlu olan insandır din değil diye, hayır efendim kusursuz diye bir şey yoktur. Dinde kadının yeri demişken aslında kadının bir yeri yok, bir işi yoksa evinde oturması tavsiye ediliyor bir inanca göre kadına, üstelik gününün tamamında kocasından dayak yediği halde sebat edip cennete gidecek olsa orada yine kocasına eş olarak verilecek, belki hayatı boyunca kaçmaya çalıştığı adamın eline kalacak. Çok kıvırırlar bunu da, neresinden tutarlarsa tutsun sorunlu işte zorlamanın anlamı yok. Bu arada inançsızlar malum inancı eleştirirken genelde gelmemiş Ayetleri eleştirmezler, gelmiş Ayetlerdeki durumları eleştirirler. O gelmedi bu gelmediye iş kalsa her şeyin satır satır yazılacağı dev bir kaynak olması gerekirdi, oysa eskilerden bilinen kıssalar mitolojiler hariç yeni bir bilgi içermez. O yüzden gelenler üzerinden değerlendirmek gerek, belki kadınlar ile ilgili çok güzel konulara değinilmiştir ama o Ayetleri de bazı Ayetler gibi keçi yemiş olabilir.

    * 1 deve 100 altın ,
    * komşu kabileden 10 deve borç aldın, seneye 11 deve olarak geri istedi.
    * seneye 1 deve yine 100 altın, 10 deve aldın yani 1,000 altın ve geri öderken 1,100 altın olarak ödedin, enflasyon diye bir şey olmadığı için 1 deve kar veya 1 deve parası kadar kar ettin, faiz işte bu.

    * paralel bir evrende 1 deve 300,000 TL
    * komşundan 10 deve parası yani 3 milyon TL borç aldın, %30 faiz ile 3,9 milyon TL olarak 1 sene sonra geri aldın.
    * bu evrende %80 enflasyon var, 1 deve artık 540 bin TL oldu, geçen sene 10 deve aldığın üzerine %30 faiz yemiş olduğun para ile artık 7,22 deve alabiliyorsun, enflasyon onca faize rağmen 2,78 deveni aldı götürdü.

    İşte gerçek hesap bu, dönemin faiz anlayışı bu, 100 kg hurma al ama seneye hasat yaptığında bana 110 kg hurma getir. Günümüzde 100 kg parasını faize yatırdığında 1 yıl sonra 100 yerine 101 kg hurma alsan diyeceğim ki evet ortada bir reel faiz var ama 1 yıl önce aldığın hiçbir şeyi alamıyorsun aynı para ile.

    Sonuç : Gönül rahatlığı ile, huzur ile ye gerçekten, ötesini berisini düşünme, senin paran sayesinde birileri zengin oluyor böyle düşünerek ye, afiyet olsun. Ahlak, kişilik, karakter böyle ufak şeyler ile bozulmaz.
    Çok güzel anlattınız. Bunun üstüne yazılmaz. Elinize sağlık.
  • 08-07-2023, 23:47:11
    #66
    Sana katılmıyorum hocam. Faize bulaşsan bile bunu ifşa etmen doğru değil. Umarım en kısa sürede bu hatandan dönersin. İnsan ancak daha kötü duruma düştüğü zaman önceki durumunun şükredilecek bir durum olduğunun farkına varıyor. Ben de çok düşük model araba almak istiyorum ama şu anda şartlar el vermiyor. Ama kesinlikle Allah'ın haram dediği yasakları çiğnemeyi düşünmüyorum. Beni yaratan elbet bana bir yol gösterecektir. Nacizane fikrimdir...
  • 09-07-2023, 00:24:04
    #67
    nefs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Benim dindar abim bile 15 yıllık kredi ile aylık 3000 küsür ödeyerek 500k'ya ev aldı demişsiniz." Faize bulaştığınız zaman dindarlığınız nerede kalıyor acaba ?

    Faiz helal mi haram mı ?

    Kuran-ı Kerim Haram diyor.

    Siz ne diyorsunuz ?
    Son cümlemi bir daha okuyunuz. Bu konulardaki düşüncemi anlarsınız.
  • 09-07-2023, 01:57:22
    #68
    kkm yi getiren ekibe göre de faiz haram. o nedenle imama uydum deyin geçin.

    kkm yüzde 90 ı musluman ulkede ekonominin belini kırıyor ulkenin maliye bakanı bile kkm den acilen kurtulmalıyız diyor ama kkm yi getiren kendi partisi.

    görebilene kkm hangi tarihte cıkmıs her ay kac hesap acılmıs TC ne kadar kur farkı odemis... görebilene.

    Sizin de faiz hükmünüzü Yaratıcı verebilir sadece Yaratıcı. arada vızıldayan insanlar asla değil.
  • 09-07-2023, 11:38:00
    #69
    Faiz haram.
    Ahirette sorarlarsa bende r10'daki A.AY nickli üyeyi uyardım, faiz haram yazdım o yüzden benim sevabım nerede derim

    Maalesef bizim ülkede yaşanan din bu hale geldi. İnsanlar salt şekilde sadece arapların dediklerini uyguluyorlar, yani müslüman olmuyorlar sadece araplaşıyorlar.

    Şu anda faize yatıranlar dinen de akla uygun şey yapıyorlar. Ahirette, paran eriyip giderken o parayı neden değerlendirmedin kenarda enflasyonun eritmesine neden müsaade ettin diye neden sormuyorlar?
  • 09-07-2023, 12:42:38
    #70
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Degerli yorumlarınız icin teşekkürler. Ben son zamanlarda teist ile deist arasında gidip geliyorum. Önceden hep derdim ki; güzel ahlak islam ile olur, islam dışı ahlak yoktur veya sayılamaz, sonradan gördümki, dediğiniz gibi ahlak ile din bambaşka kavramlar. Dinin içine ahlak konulamaz. Konulduğu vakit dindeki bozuk sapkin ideolojileri de dindeki ahlak adı altında insanlara empatize etmeye çalışırlar.
    İslam dininin iyi yönleri varmı dersen elbette var. Ama kötü sapkın yönleri de çok. Mesela komşun aç iken tok yatıyorsan bizden değilsin. Ama aynı din ne Kuranda ne de hadislerde pedofili kavramı hakkında en ufak bir ayet bir hadis gelmemiş. Dinde kadının yeri vs gibi konuları görünce Deist inancım artıyor.
    Zaten 33 yıl boyunca faize karşı katı kurallarım olmasına rağmen, dindeki bozuklukları görünce böyle bir kuralı anlamsız buldum.
    Gelen zamlar sonrası bu kararı aldım.
    Herkese yorumlarindan dolayı teşekkür ederim.
    Aslında var da siz konduramadınız galiba.
    Şüphesiz ki takvâ sâhibleri için (büyük) bir kurtuluş, bahçeler ve üzüm bağları, göğüsleri yeni tomurcuklanmış aynı yaşta kızlar ve dolu kadehler vardır!
    Nebe 33

    Tıbben kızların göğsü 10-11 yaşında büyümeye başlar.
  • 09-07-2023, 12:46:14
    #71
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında var da siz konduramadınız galiba.
    Şüphesiz ki takvâ sâhibleri için (büyük) bir kurtuluş, bahçeler ve üzüm bağları, göğüsleri yeni tomurcuklanmış aynı yaşta kızlar ve dolu kadehler vardır!
    Nebe 33

    Tıbben kızların göğsü 10-11 yaşında büyümeye başlar.
    Ahirette günümüz fizik kuralları geçerli olmayacak. Şayet varsa öyle bir yer.
  • 09-07-2023, 12:51:04
    #72
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ahirette günümüz fizik kuralları geçerli olmayacak. Şayet varsa öyle bir yer.
    Dünyada imgeleme yapamadığımız şartlar ahirette geçerli değilse, neden dünyadaki şartlara göre ahirette yargılanacağız?
    Diye sorarlar...