• 02-07-2023, 21:18:50
    #10
    backlinkmatik.com
    TR pazarında, hele hele r10 pazarında inanılmaz rekabet var, fiyatlar ise ölü. Tabir-i caizse kaymak (aslında kaymak değil olması gereken şartlarda iş yapılabilen) pazarlar bulamayanın işi zor.

    r10 ekibi beni yanlış anlamasın lütfen, r10 daki premium ve reklam fiyatları sürekli enflasyona göre artıyor ancak r10 daki belli başlı taban fiyat olan piyasalar hariç malesef diğerlerinde hala ölücülük aynen devam.

    alın wordpress taban fiyatları:


    WordPress Kurulum Hizmetleri Yeni Taban Fiyatları

    Blog - 250 TL
    Kurumsal - 600 TL
    E-Ticaret - 800 TL

    Yani bu fiyatlar çok komik. 1 site yapsan gitti 1 aylık platin üyeliğe zaten. Sırf sigorta ve muhasebeyi ödemen için 4-5 site yapman gerekli üst paketten. Bu şartlarda nasıl para kazanılır. Serbet piyasa ok birşey demiyorum, insanlar paraya muhtaç oldukça zamanını daha ucuza satıyor, hal böyle olunca da bu fiyatlar noırmalleşiyor. Taban fiyatın 800 tl oldugu yerde versen versen 2000 tl fiyat çekersin, 5000 tl ye iş yapamazsın burada. Şuan dışarıda 1 siteyi en az 10bin tlye yapıyorum, olması gereken de o zaten. Malesef bu fiyatlar müzelik artık.

    taban fiyatı olmayan işlerde durum daha da içler acısı.

    hala 200- 300 liralara seo paketleri var, dürüm + ayran parası. Bu rakamlar varken aylık 5,k 10k gibi cüzi danışmanlık paraları bile teklif edilemiyor ki. Para kazanılamıyor o nedenle, buna bağlı olarak kaliteli işlerin yogunlugu da giderek düşüyor. Ucu nereye gidecek bu işin bilemiyorum. Ancak r10 içindeki serbest piyasa baya kötü durumda. ( en azından kendi ilgilendiğim iş kolları için diyeyim) diğer yerel freelancer platformlarında piyasa buradan daha düşüktü eskilerde, şimdi ise tam tersi durum var.


    Pazar bulmak dışında bir tavsiyem daha var :

    Bundan 2 sene önce 2 iş kolunda çok iyi gelirim vardı dönemin şartlarına göre. Ancak onları büyütmek yerine farklı alanlarda iş geliştirdim, mantıgım şuydu : dijital bu ne olacağı belli olmaz, bi deniz kurur, bi okyanusta batarsın, başka yerlerde hayatta kalmalısın. İyiki de öyle yapmışım.

    Size tavsiyem tek bir alanda 100k kazanmak yerine, verimi bozup konsantrasyonunuzu dagıtmayacak düzeyde işi bölüp, mesela 5 farklı işten 20 şer K kazanın. 2 si patlasa 3 ü yine bir şekilde sizi yürütür koşturmasa da.
  • 02-07-2023, 21:19:25
    #11
    bakalım, 1-2 gün içerisinde instafly ile hesap kasımı için konu açacagım birde kategori reklamı umarım sizin düşündüğünüz durumda olmam @Koray; hocam
  • 02-07-2023, 21:21:11
    #12
    Qui non proficit, deficit
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Deprem, seçim, bayram hepsi art arda listelendi resmen. Düşüş olması normal tabii ki.
    İlerleyen dönemde tsunami olmazsa düzelmesi dileğiyle.
    Hocama katılıyorum.

    */Sinek avlıyoruz 2023 2. çeyreğinden itibaren
  • 02-07-2023, 21:21:49
    #13
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Deprem, seçim, bayram hepsi art arda listelendi resmen. Düşüş olması normal tabii ki.
    İlerleyen dönemde tsunami olmazsa düzelmesi dileğiyle.
    Tam olarak bu, 3 temmuza ertelenen bir sürü iş var. Ben bayramda bakım ve onarımlar için il il gezdim ona rağmen bir sürü yapılacak iş birikmiş özellikle kamu ne kadar iş varsa bayram sonrasına atmış. Hafta başladı mı silsile şeklinde aklımızı alacak.
  • 02-07-2023, 21:24:23
    #14
    ocuu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işler tırt para kalmadı kimsede
    Bende de kalmadı valla.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herzaman Söleriz İşini layıkıyla Yapanın Hiçbir Zaman İşi Eksik Olmaz Hocam.
    İşinizi Layıkıyla Ve Hak Ettiği Ücret İle Yapın Emin Olun İnsanların Gözünde Yükselirsiniz
    Şükür bir-iki tane düzenli müşterim var ancak emin olun ayı değil 2 haftamı anca kurtarıyor belkide. Hayırlısı be hocam.

    Grafiktasarimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hafta sonları genelde az oluyor. Yarın düzelmesi muhtemel. Tabi geçen seneye göre genel olarak bir azalma var.
    Hayırlısı bakalım.

    Selim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamamen sektör ile alakalı İnstagram da dediğiniz kadar iyiyseniz hesap kasıp satabilirsiniz.
    Kastığım hesabı satmayı sevmiyorum hocam. Genelde konsept hesaplar kastığım için piyasa tek tük oluyor onları da satmayı sevmiyorum.

    thekezzy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaz sezonu hocam normal geliyor artık bana
    Forumu 2-3 aydır haber, yardımlaşma bilgi alışverişi şeklinde kullanıyorum İŞ YOK bizim sektörde şu anda
    (Instagram kısmında)
    Farklı bir sektör daha eklemeye çalışacağım hayırlısı hocam.

    ErKa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hizmet sektörü zaruri bir ihtiyaç olmadığı için gözden çıkarılabilecek bir alan. tavsiyem az müşteri çok kazanç yolunu tercih etmeniz olacaktır.
    Haklısınız hocam farklı sektör gözüküyor. Hayırlısı bakalım.

    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Deprem, seçim, bayram hepsi art arda listelendi resmen. Düşüş olması normal tabii ki.
    İlerleyen dönemde tsunami olmazsa düzelmesi dileğiyle.
    İnşallah.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bayramdan ötürüdür.
    Umarım öyledir hocam.

    SEOmuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TR pazarında, hele hele r10 pazarında inanılmaz rekabet var, fiyatlar ise ölü. Tabir-i caizse kaymak (aslında kaymak değil olması gereken şartlarda iş yapılabilen) pazarlar bulamayanın işi zor.

    Bundan 2 sene önce 2 iş kolunda çok iyi gelirim vardı dönemin şartlarına göre. Ancak onları büyütmek yerine farklı alanlarda iş geliştirdim, mantıgım şuydu : dijital bu ne olacağı belli olmaz, bi deniz kurur, bi okyanusta batarsın, başka yerlerde hayatta kalmalısın. İyiki de öyle yapmışım.

    Size tavsiyem tek bir alanda 100k kazanmak yerine, verimi bozup konsantrasyonunuzu dagıtmayacak düzeyde işi bölüp, mesela 5 farklı işten 20 şer K kazanın. 2 si patlasa 3 ü yine bir şekilde sizi yürütür koşturmasa da.
    Hayırlısı hocam başarılar dilerim. Bakalım bir sektör ayarlayabilirsem yetkinlik kazanmaya başlarım. Yazılım diye düşündüm ama çok uzun bir süreç acaba değer mi diye düşünüyorum.

    mukayees adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bakalım, 1-2 gün içerisinde instafly ile hesap kasımı için konu açacagım birde kategori reklamı umarım sizin düşündüğünüz durumda olmam @Koray; hocam
    Hayırlısı hocam inşallah sıkıntı olmaz.
  • 02-07-2023, 21:28:44
    #15
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Deprem, seçim, bayram hepsi art arda listelendi resmen. Düşüş olması normal tabii ki.
    İlerleyen dönemde tsunami olmazsa düzelmesi dileğiyle.
    Yine bizi bir şeyler ziyaret eder hocam. Hedef biz miyiz artık demeye başladım
  • 02-07-2023, 21:29:35
    #16
    Kurumsal PLUS
    Bayram zamanı bütün para kurbana ve tatile akar. Bayram öncesi kimse hesaplarına yatırım yapmaz. Çok doğal şeyler bunlar.
    Her şey daha güzel olur, siz içinizi ferah tutun.
  • 02-07-2023, 21:33:22
    #17
    FLetcher adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bayram zamanı bütün para kurbana ve tatile akar. Bayram öncesi kimse hesaplarına yatırım yapmaz. Çok doğal şeyler bunlar.
    Her şey daha güzel olur, siz içinizi ferah tutun.
    Güzel dilekleriniz ve düşünceleriniz için teşekkür ederim. Başarılar dilerim.
  • 02-07-2023, 21:37:57
    #18
    Administrator
    18 yıldır her yaz aynı olur fakat Bu yıl ekstra olarak çok farklı sorunlar yaşadı Ülke.

    Büyük bir depremden çıktık ve milyonlarca insan hala evlerinde değiller. Maalesef 10+ milyon insanı etkileyen çok büyük bir depremden bahsediyoruz..
    + Enflasyon, Seçim, Döviz/TL problemi ve Kurban bayram tatili çok yeni bitti.

    Eğer büyük bir sorun yaşamazsak Ağustos, Eylül aylarında anca toparlanır.
    Yaz sezonu hava güzelken çoğu insan dışarıda olur sektörel olarak internet sektörü yazın hep az ciro yapar arkadaşlar..