• 27-06-2023, 19:33:34
    #1
    Merhaba, aslında bu korku bende yeni oluşmaya başladı. Antalya’ da yaşadığımdan etrafta çok fazla turist var. Hani onlara bir şey olmuyorsa bana da olmaz gibi düşünerek şu zamana kadar bilgisayarımı dışarı çıkarmaya çok çekinmezdim. Fakat son zamanlarda çok fazla gasp, hırsızlık konusu / haberi görmeye başladım.

    Bilgisayarımı üniversiteye, kafelere ve kütüphanelere götürüp oralarda da çalışmak istiyorum. Ama sırf bu sebepten evden dışarı çıkarasım gelmiyor.

    Sizin düşünceleriniz, önerileriniz nelerdir?

    (M2 MacBook Pro kullanıcısıyım, cihazımın güncel değeri yaklaşık 50.000₺)
  • 27-06-2023, 19:34:51
    #2
    Değeriyle alakası yok aklında, benim kullandığım laptop şuan 10K'lık ama yanımdan ayırmam mesela. Her zaman çanta taşırım işim olduğu için.
    100K lık laptopta olsa yine çekinmeden dışarıda çalışabilirdim.
    Sizinkisi piskolojik bir sorun hocam, rahatça dışarı çıkıp çalışabilirsiniz.
  • 27-06-2023, 19:35:42
    #3
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Bende de m1 macbook pro var aynı dertten bende muzdaripim. İpad pro kaybettikten sonra böyle bi takıntı oluştu bendede.
  • 27-06-2023, 19:37:21
    #4
    Hocam arkadaşım Adana'da elini kolunu sallaya sallaya Macbook + 14 Pro ve Airpods'u ile geziyor. Bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadı. Kaderinizde olacağı varsa olur, bunu durduramazsınız.
  • 27-06-2023, 19:42:57
    #5
    enesutku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, aslında bu korku bende yeni oluşmaya başladı. Antalya’ da yaşadığımdan etrafta çok fazla turist var. Hani onlara bir şey olmuyorsa bana da olmaz gibi düşünerek şu zamana kadar bilgisayarımı dışarı çıkarmaya çok çekinmezdim. Fakat son zamanlarda çok fazla gasp, hırsızlık konusu / haberi görmeye başladım.

    Bilgisayarımı üniversiteye, kafelere ve kütüphanelere götürüp oralarda da çalışmak istiyorum. Ama sırf bu sebepten evden dışarı çıkarasım gelmiyor.

    Sizin düşünceleriniz, önerileriniz nelerdir?

    (M2 MacBook Pro kullanıcısıyım, cihazımın güncel değeri yaklaşık 50.000₺)
    hocam eğer çok korkunuz varsa kasko yaptırabilirsiniz hırsızlık için vardı sanırım
  • 27-06-2023, 19:43:09
    #6
    Ve arkadaş neyse ya birsey olmaz diye cikar o sirada gasp edilir :d fazla ustune dusme olmayacak seyi ayagina getirme
  • 27-06-2023, 19:44:30
    #7
    Mac'ınız çalınırsa ve ya kaybolursa Göz atar mısınız hocam. Anladığım kadarıyla kaybolduğu zaman ve ya çalındığı zaman uzaktan yetkisiz erişim için parola ile uzaktan kitleyebiliyorsunuz. Detaylı incelemenizi öneririm. Takıldığınız yani gezip tozup cihazları örneğin starbucks gibi yerlerde kullanıyorsanız Çalınma olayları azalır kameralı alanda böyle bir olaya birisinin kalkınacağını düşünmüyorum kalkınırsa da en azından elinizde deliller bulunur karakola başvurabilirsiniz Mac'ınızın seri numarasını not edin polisler sorabilir. Aklınıza kötü şeyler getirmeyin böyle şeyler düşünmeyin olmayacak olsa bile kendinize sıkıntı stres yaşatırsınız.
  • 27-06-2023, 19:52:49
    #8
    Niçe'nin dediği gibi hocam "Uzun süre uçuruma bakarsan, uçurum da sana bakar." aman dikkat.
  • 27-06-2023, 19:53:59
    #9
    Çalınma sigortasına vs. bak