• 22-05-2023, 17:15:45
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Evet bence amerika turkiyeyi kiskaniyor bu arkadasa gore biz buralari terkedelim bir an evvel adiyamana gidiyorum hemen simdi
  • 22-05-2023, 17:36:50
    #20
    icenket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diyorum ki Almanya yada Amerika gelişmiş ülke onlar devlet olarak ne üretiyor? Ki hangi ülkeyle kıyas olsun istersin? World Economic Outlook Database verilerine göre Türkiye, 905,5 milyar dolarlık cari fiyatlarla GSYH ile dünyada 19. sırada yer aldı. Türkiye'nin topladığı vergi 100-150 milyar dolar arasında o günün parasına göre yada bugünün parasına göre değil ortalama tutarı koydum. Ki bence çok daha fazlasını almalı. Elektrik ve doğalgazlar %50 civarlarında hala daha sübvanze ediliyordu bu aya kadar diye biliyorum.

    Almanyadan volkswagen örneği veriyor bana. Bahsi geçen şirket 1937 yılında devlet desteğiyle kuruldu. Bugün TOGG'a devletin yol açması gibi. Aynı dönemlerde Nuri Demirağ, Vecihi Hürkuş ve Şakir Zümre diye bildiğimiz isimler vardı. Bak bakalım ne olmuş onlara? 80 yıl boyunca tüm tüzel girişimlerin önü kesilsin sonra vergi ülkesiyiz. Sanıyor ki 30 yıl önce her şey elinin altındaydı. Ülkenin tüm girişimci kaynakları sürekli önlerine taşlar konulmuş şimdi bi de konuşulur.

    Bütçe konusu için ise;
    https://www.dunya.com/dunya/almanyan...%20bulunuyordu.

    Amerika ise 1.7 trilyon dolarlık bütçe tasarısı imzalamış. Peki geçen seneki geliri neydi

    https://tr.euronews.com/2022/12/30/a...0imzalad%C4%B1.
    Hahahahaha. Iyi o zaman aksam eve gecerken 800 liraya 2 kilo et alsana. Bana sacma sapan web site verileriyle gelme. Reel ekonomi ortada. Neyse tartismayalim. Cunku saygisizca konusuyorsun.
  • 22-05-2023, 17:53:36
    #21
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hahahahaha. Iyi o zaman aksam eve gecerken 800 liraya 2 kilo et alsana. Bana sacma sapan web site verileriyle gelme. Reel ekonomi ortada. Neyse tartismayalim. Cunku saygisizca konusuyorsun.
    Saygısızlık nerede? Saçma sapan veriler nerde? Gidin internetten araştırın biraz verileri
  • 22-05-2023, 17:54:26
    #22
    Kişisel Rütbe
    Daha geçen nakit avansları kapadılar bu mu iyi
  • 22-05-2023, 18:02:20
    #23
    icenket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diyorum ki Almanya yada Amerika gelişmiş ülke onlar devlet olarak ne üretiyor? Ki hangi ülkeyle kıyas olsun istersin? World Economic Outlook Database verilerine göre Türkiye, 905,5 milyar dolarlık cari fiyatlarla GSYH ile dünyada 19. sırada yer aldı. Türkiye'nin topladığı vergi 100-150 milyar dolar arasında o günün parasına göre yada bugünün parasına göre değil ortalama tutarı koydum. Ki bence çok daha fazlasını almalı. Elektrik ve doğalgazlar %50 civarlarında hala daha sübvanze ediliyordu bu aya kadar diye biliyorum.

    Almanyadan volkswagen örneği veriyor bana. Bahsi geçen şirket 1937 yılında devlet desteğiyle kuruldu. Bugün TOGG'a devletin yol açması gibi. Aynı dönemlerde Nuri Demirağ, Vecihi Hürkuş ve Şakir Zümre diye bildiğimiz isimler vardı. Bak bakalım ne olmuş onlara? 80 yıl boyunca tüm tüzel girişimlerin önü kesilsin sonra vergi ülkesiyiz. Sanıyor ki 30 yıl önce her şey elinin altındaydı. Ülkenin tüm girişimci kaynakları sürekli önlerine taşlar konulmuş şimdi bi de konuşulur.

    Bütçe konusu için ise;
    https://www.dunya.com/dunya/almanyan...%20bulunuyordu.

    Amerika ise 1.7 trilyon dolarlık bütçe tasarısı imzalamış. Peki geçen seneki geliri neydi

    https://tr.euronews.com/2022/12/30/a...0imzalad%C4%B1.
    Her ülke vergi almak zorundadır fakat verginin vergisi veya KDV'si olmaz bana göre. Ayrıca söylediğiniz ülkelerin o kadar vergi toplamaları normal onlarda kanun korkusu var. Bizim ülkemiz de ise Allah korkusu var.
  • 22-05-2023, 18:03:20
    #24
    icenket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diyorum ki Almanya yada Amerika gelişmiş ülke onlar devlet olarak ne üretiyor? Ki hangi ülkeyle kıyas olsun istersin? World Economic Outlook Database verilerine göre Türkiye, 905,5 milyar dolarlık cari fiyatlarla GSYH ile dünyada 19. sırada yer aldı. Türkiye'nin topladığı vergi 100-150 milyar dolar arasında o günün parasına göre yada bugünün parasına göre değil ortalama tutarı koydum. Ki bence çok daha fazlasını almalı. Elektrik ve doğalgazlar %50 civarlarında hala daha sübvanze ediliyordu bu aya kadar diye biliyorum.

    Almanyadan volkswagen örneği veriyor bana. Bahsi geçen şirket 1937 yılında devlet desteğiyle kuruldu. Bugün TOGG'a devletin yol açması gibi. Aynı dönemlerde Nuri Demirağ, Vecihi Hürkuş ve Şakir Zümre diye bildiğimiz isimler vardı. Bak bakalım ne olmuş onlara? 80 yıl boyunca tüm tüzel girişimlerin önü kesilsin sonra vergi ülkesiyiz. Sanıyor ki 30 yıl önce her şey elinin altındaydı. Ülkenin tüm girişimci kaynakları sürekli önlerine taşlar konulmuş şimdi bi de konuşulur.

    Bütçe konusu için ise;
    https://www.dunya.com/dunya/almanyan...%20bulunuyordu.

    Amerika ise 1.7 trilyon dolarlık bütçe tasarısı imzalamış. Peki geçen seneki geliri neydi

    https://tr.euronews.com/2022/12/30/a...0imzalad%C4%B1.
    Adamlar katma değerli yüksek kalite mal satıyor hizmet satıyor. Sırf adamların 2-3 şirketiyle bu ülkenim dış borcunu kapatırsın. Belkide bir şirketle bile olur. Sen bu ülke vatandaşından aldığın gibi vergiyi abd, almanyada al adamlar iç savaş çıkarır. Türkiyede daha milyon dolarlık vergiler siliniyor, devlet arazileri bedelsiz kiralanıyor. Nasıl bir mantıkla savundunuz anlamıyorum. Bu vergiler har vurup harman savrulmasa iddaa ediyorum g7 ye gireriz. Ama bizim millette o kafa yok. Verdiği verginin hesabını sormaz.

    Edit dünyanın neresinde görülmüş bir araba kendine bir araba devlete almak. Ne alıyorsan 1 tane de devlete veriyoruz. Tamam alsın hadi onada birşey demiyorum. E bu kadar vergiye rağmen bu vatandaş niye eziliyor bu kadar. Niye yap işlet devretli yapıyorsun. Elin abd si her vatandaşına pandemide dolar dağıttı burda onu bile yapamadılar.
    Neyse çok gaza geldim. Kendimi ifade ettim sonuçta.
  • 22-05-2023, 18:22:08
    #25
    dev
    Kurumsal Üye
    icenket adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne alaka hocam? Kaç tane ülke kendisi devlet olarak üretiyor?

    Almanya, 2022 yılında 814,9 milyar euro vergi geliri sağlamış.
    Aynı şekilde 2022 yılında Amerika ise 4.9 trilyon dolar vergi toplamış.

    Millet herhalde sanıyor ki sadece Türkiye'de vergi toplanıyor.
    Turkiyeden baska verginin vergisinin alindigi baska ulke biliyor musuun? Ben bilmiyorum.
    Bu yuzden Turkiyede 1 tane parasiyla, yurtdisinda 2-3 tane alabiliyorsun.

    Mevzu odenen vergi degil, vergilerin sacma olmasi ve hizmet olarak geri donmemesi.
  • 22-05-2023, 18:26:30
    #26
    1.
    2.
    3.
    4.
    ...
    99.
    100.
  • 22-05-2023, 18:27:29
    #27
    • Finansal okuryazarlığı olan birisi için cennet. Paradan para kazanmak kolay, hatta olmayan paradan kredilerle para kazanmak da kolay. Enflasyon ve ekonomist başkanımız sağolsun.
    • Girişimci ruhu olan birisi için cennet. Ucuz iş gücü sayesinde iş kurup eleman çalıştırarak para kazanmak kolay.
    • Para varsa nereden geldiğini soran yok, vergi kaçırmak kolay.
    • Yukarıdaki maddeleri gerçekleştirip servet sahibi olanlar için Türkiye'de herşey güzel.
    Paran varsa İsveç, Norveç koşullarında yaşayabilirsin. Trafikte dikkatli ol yeter.
    Paran varsa en iyi eğitimi de alabilirsin, en güzel ortamlara da girersin.

    Yazdıklarım acı ama gerçek, işini bilene, parası olana bu ülke cennet.
    Olmayana zaten dert, keder, arabesk...