• 30-04-2023, 00:11:43
    #28
    2017 de dünya gözde ameliyat olmustum. "Göz derecesi ömrün boyunca tamamen 0 kalamaz. Göz yaşayan bir mekanızmadır yıpranır siz ise buna bakmakla korumakla yükümlüsünüzdür. Numaranız artsa dahil Ameliyat öncesi durumuna dönmez daha iyi durumda olursunuz." Bana doktorum bunları söylemişti. Ablamda en az 10 yıl olmustur gözleri iyi masallah hala. Benim gözlerimin ikiside 1.5 dereceydi uzagı görmüyordum 2 metre otedeki yüzü bulanık görüyordum. Suan gözlerimin ikiside neredeyse 1 derece oldu astigmat gibi ama bunu hangi doktora gittiysem çok normal bir durum olarak acıkladılar. Net görüyormuyum? evet neredeyse ameliyat sonrası kadar net görüyorum astigmatımın olması suan görüşümü yaşam kalitemi düşürmüyor.

    Benim de tecrübelerime göre lazer sonrası numara artması olagan bir durum. En son 1.25 ölçtü doktor ama duvardaki tüm harfleri hala okuyabiliyordum. Siz eğer hala net görüyorsanız düzenli muayenenizi oluyorsanız endişe etmeyin derim.

    Birde iyi birşeyse doktorlar niye gözlük takıyor hala diye bir muhabbet vardı. Bunu ameliyat sürecimde bizzat neden olduğunu anladım herkese yapılamıyor şartlara uygun olmanız gerekiyor. Ameliyat öncesi En son beyin MR ı cektirmek durumunda kaldıydım göz arkası damarlarımda sıkıntı vardı tansiyon yüksekti. Baya muayane olmustum lazer olabilmek için.
  • 30-04-2023, 00:14:51
    #29
    Geçmiş olsun ama merak ettiğim bir durum var hocam, yanlış anlamayın. Ben size göre çok daha genç olmama rağmen çocukluktan gelen hastalıktan dolayı 5.75 e 6.25 gözlere sahiptim. Üstüne astigmat da eklenince tavan oluyor. 11 yılı aşkın gözlük kullandıktan sonra 2 yıl önce lense geçtim ve şuan çok rahatım, göz derecelerimi 2.5 derece düşürdük. Siz niye 1.75 2 gibi çok ileri olmayan bir numarada çizdirme kararı aldınız? Bir de birkaç yıldır yeni moda akıllı lens tedavisi mevcut, ömür boyu gözünüzde kalan bir lens yerleştiriyorlar normal göz gibi. Keşke alternatif yolları tercih etseydiniz.
  • 30-04-2023, 00:23:04
    #30
    Bende düşünüyorum. Acıbadem ya da Veni Vidi Göz 'de ki Dr. Özer Kavalcıoğlunu Instagramdan takip ediyorum, başarılı buluyorum.
  • 30-04-2023, 17:45:28
    #31
    OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tüm göz doktorları proflar gözlükle dolaşıyor sanırım çizdirme olayı retinayı inceltiyor öyle düşünüyorum o nedenle olabilir.
    kesinlikle retinayı inceltiyor. zaten 1 kere lazer olma şansınız var bir daha olamıyorsunuz retina çok ince olduğu için.
  • 30-04-2023, 17:47:11
    #32
    c4nzon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun ama merak ettiğim bir durum var hocam, yanlış anlamayın. Ben size göre çok daha genç olmama rağmen çocukluktan gelen hastalıktan dolayı 5.75 e 6.25 gözlere sahiptim. Üstüne astigmat da eklenince tavan oluyor. 11 yılı aşkın gözlük kullandıktan sonra 2 yıl önce lense geçtim ve şuan çok rahatım, göz derecelerimi 2.5 derece düşürdük. Siz niye 1.75 2 gibi çok ileri olmayan bir numarada çizdirme kararı aldınız? Bir de birkaç yıldır yeni moda akıllı lens tedavisi mevcut, ömür boyu gözünüzde kalan bir lens yerleştiriyorlar normal göz gibi. Keşke alternatif yolları tercih etseydiniz.
    ömür boyu lens diye bir durum yok. bir kaç yıl sonra temizliğini yaptırmanız gerekiyor. gözün önündeki tabakayı kesip alıp yerine yapay lens yerleştiriyorlar. çok aşırı ışık hassasiyeti oluşuyor. gece araç kullanamaz tv pc telefon da büyük sıkıntı çekersiniz. ve 40 yaşından sonra presbiyopi dediğimiz + numara gelmeye başlayacak gözünüze ve 50 60 yaşlarda tekrar ameliyat olmanız gerekecek. hiç sağlıklı bir olay değil.
  • 30-04-2023, 17:52:01
    #33
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim anlam veremediğim göz doktorlarının neredeyse tamamı gözlük kullanıyor. Bu kadar işe yarasa önce kendileri kullanamsı veya çizdirmesi gerekmiyor mu
    Yani bende gözüm için düşünüyorum lakin bu soru aklıma geldikçe vazgeçiyorum.
    Herkesin gözü cizdirmeye müsait değil hocam. Benim abim göz doktoru ve cizdiremiyor. Sağ gözünde eksen bozukluğu var
  • 30-04-2023, 18:09:01
    #34
    caneraltinel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ömür boyu lens diye bir durum yok. bir kaç yıl sonra temizliğini yaptırmanız gerekiyor. gözün önündeki tabakayı kesip alıp yerine yapay lens yerleştiriyorlar. çok aşırı ışık hassasiyeti oluşuyor. gece araç kullanamaz tv pc telefon da büyük sıkıntı çekersiniz. ve 40 yaşından sonra presbiyopi dediğimiz + numara gelmeye başlayacak gözünüze ve 50 60 yaşlarda tekrar ameliyat olmanız gerekecek. hiç sağlıklı bir olay değil.
    Çizdirme sonrası ömür boyu sabit kalma gibi bir durum da yok hocam. Göz için hiçbir kesin tedavi yok. İkisinde de belirli aralıklarla gidip kontrolünü yaptıracak zaten. Eski yöntemlerden biri olan çizdirmeyi risk almak yerine yeni modern yöntemleri tavsiye edebileceğini söyledim ben.
  • 30-04-2023, 20:10:34
    #35
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benim bir arkadasim ankarada bir Doktora cizdirmis kiz asiri memnundu. Sonbaharda belki bende cizdiririm