• 14-04-2023, 05:40:04
    #10
    Gpt-4 cevabı ;

    Şekeri bırakmak, genel sağlık ve yaşam kalitesi üzerinde olumlu etkiler yapabilir. Şeker tüketimini azalttıktan veya tamamen bıraktıktan sonra yaşayabileceğiniz bazı değişiklikler şunlardır:
    1. Kilo kaybı: Şekerli yiyecek ve içeceklerin tüketimini azaltmak, kalori alımını düşürerek kilo kaybına yardımcı olabilir.
    2. Daha iyi kan şekeri kontrolü: Şeker tüketiminin azalması, kan şekerini dengede tutmaya yardımcı olarak, diyabet riskini azaltabilir.
    3. Enerji seviyelerinde artış: Şekerli ürünlerin tüketiminin azalması, enerji seviyelerini dengede tutmaya ve daha stabil enerji düzeylerine sahip olmaya yardımcı olabilir.
    4. İyileşmiş cilt sağlığı: Şeker, cilt sağlığı üzerinde olumsuz etkiler yapabilir. Şekeri bırakmak, ciltte iltihaplanma ve akne oluşumunu azaltabilir.
    5. Daha iyi diş sağlığı: Şeker, diş çürümesi ve diş eti hastalıklarına yol açabilir. Şeker tüketiminin azalması, diş sağlığına fayda sağlayabilir.
    6. Daha iyi uyku kalitesi: Şeker tüketimi uyku kalitesini etkileyebilir. Şekeri bırakmak, uyku düzenini ve kalitesini iyileştirebilir.
    7. Duygudurum ve beyin sağlığı: Şeker, duygudurum dalgalanmalarına ve zihinsel sağlık sorunlarına neden olabilir. Şeker tüketimini azaltmak, duygudurum ve beyin sağlığı üzerinde olumlu etkiler yapabilir.
    Unutmayın ki, şeker tüketimini azaltırken veya tamamen bırakırken, başlangıçta bazı olumsuz belirtiler yaşayabilirsiniz, örneğin, şeker isteği, yorgunluk veya baş ağrısı. Bu belirtiler genellikle kısa süreli olup, vücudunuzun yeni alışkanlıklara uyum sağlamasıyla azalır.
  • 14-04-2023, 05:43:00
    #11
    alatli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gpt-4 cevabı ;

    Şekeri bırakmak, genel sağlık ve yaşam kalitesi üzerinde olumlu etkiler yapabilir. Şeker tüketimini azalttıktan veya tamamen bıraktıktan sonra yaşayabileceğiniz bazı değişiklikler şunlardır:
    1. Kilo kaybı: Şekerli yiyecek ve içeceklerin tüketimini azaltmak, kalori alımını düşürerek kilo kaybına yardımcı olabilir.
    2. Daha iyi kan şekeri kontrolü: Şeker tüketiminin azalması, kan şekerini dengede tutmaya yardımcı olarak, diyabet riskini azaltabilir.
    3. Enerji seviyelerinde artış: Şekerli ürünlerin tüketiminin azalması, enerji seviyelerini dengede tutmaya ve daha stabil enerji düzeylerine sahip olmaya yardımcı olabilir.
    4. İyileşmiş cilt sağlığı: Şeker, cilt sağlığı üzerinde olumsuz etkiler yapabilir. Şekeri bırakmak, ciltte iltihaplanma ve akne oluşumunu azaltabilir.
    5. Daha iyi diş sağlığı: Şeker, diş çürümesi ve diş eti hastalıklarına yol açabilir. Şeker tüketiminin azalması, diş sağlığına fayda sağlayabilir.
    6. Daha iyi uyku kalitesi: Şeker tüketimi uyku kalitesini etkileyebilir. Şekeri bırakmak, uyku düzenini ve kalitesini iyileştirebilir.
    7. Duygudurum ve beyin sağlığı: Şeker, duygudurum dalgalanmalarına ve zihinsel sağlık sorunlarına neden olabilir. Şeker tüketimini azaltmak, duygudurum ve beyin sağlığı üzerinde olumlu etkiler yapabilir.
    Unutmayın ki, şeker tüketimini azaltırken veya tamamen bırakırken, başlangıçta bazı olumsuz belirtiler yaşayabilirsiniz, örneğin, şeker isteği, yorgunluk veya baş ağrısı. Bu belirtiler genellikle kısa süreli olup, vücudunuzun yeni alışkanlıklara uyum sağlamasıyla azalır.
    Demek ki konu içine yazdığım tüm olumsuz durumlarımın temel kaynağı şekermiş, umarım atlatırım hocam teşekkür ederim
  • 14-04-2023, 07:48:19
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Yaklaşık 9 yıldır kola, türevi asitli içecekler, türevi hazır paket içecekler, türevi kahve ve muadilleri, şeker ve tuz adlarini unuttum neredeyse. Çok sık olmamakla birlikte ara ara yemegime bilerek istemeye istemeye tuz atarim vucuduma tuz girsin diye ☺️ yemeklerde ne içiyorum? Erik kompostosu, köy yogurdugundan yapılma ayran, köy mayası ile yapılmış kefir.
  • 14-04-2023, 10:49:48
    #13
    kaolin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaklaşık 9 yıldır kola, türevi asitli içecekler, türevi hazır paket içecekler, türevi kahve ve muadilleri, şeker ve tuz adlarini unuttum neredeyse. Çok sık olmamakla birlikte ara ara yemegime bilerek istemeye istemeye tuz atarim vucuduma tuz girsin diye ☺️ yemeklerde ne içiyorum? Erik kompostosu, köy yogurdugundan yapılma ayran, köy mayası ile yapılmış kefir.
    gelecek planım bu yorumda
  • 14-04-2023, 11:17:54
    #14
    Bende de asiri seker tuketimi var hocam.Ozellikle kola ve cikolata,kek vs.Cayi sekerli icerim ama pekte aramam acikcasi ama kola bagimlisiyim desem yeridir.Susadigimda kola,yemegin yaninda kola. +Kilo problemim var.Sizdeki degisiklikleri gozlemleyerek cesaretle bende baslamayi dusunuyorum.Allah yardimcimiz olsun.Size de diyet programinizda basarilar dilelrim
  • 14-04-2023, 11:22:09
    #15
    WebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende de asiri seker tuketimi var hocam.Ozellikle kola ve cikolata,kek vs.Cayi sekerli icerim ama pekte aramam acikcasi ama kola bagimlisiyim desem yeridir.Susadigimda kola,yemegin yaninda kola. +Kilo problemim var.Sizdeki degisiklikleri gozlemleyerek cesaretle bende baslamayi dusunuyorum.Allah yardimcimiz olsun.Size de diyet programinizda basarilar dilelrim
    teşekkürler hocam, siz de buraya haftalık sürecinizi yorum olarak yazarsınız karşılıklı istişare yaparız
  • 14-04-2023, 13:13:43
    #16
    21 gün dayanabilirsen kurtulursun hocam.
  • 14-04-2023, 20:57:39
    #17
    KeyCodE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    21 gün dayanabilirsen kurtulursun hocam.
    aynen hocam alışma eşiği 21 gün insanın ben de o yüzden 1 ay süre verdim kendime 7 gün de ben ekledim
  • 14-04-2023, 21:02:02
    #18
    Asitli şeyleri bende seviyordum kola içsem şekerli ve kendimi sağlıksız hissediyordum bende gittim kolilerce maden suyu aldım hem sağlıklı hem asitli hemde suyun yerini tutuyor.