• 13-04-2023, 09:30:45
    #10
    Yukarıda yazılanlara cevabım olacak.

    Konuda yazılanlara katılmıyorum. Neden derseniz fix menü sebebine gelelim. İftar saatinde yani özellikle yoğun olunan o saatte, her bir müşteri için normal menüden ayrı yemek siparişi demek hiçbirşeyin yetişmemesi demektir. Müşteriye mahçup olmak demektir. Örneğin 100 kişinin geldiği bir mekanda 100 kişiye ayrı yemek yetiştirmek imkansızdır. Bu yüzden iftar saatinde fix menü verilmekte..

    Ben bir yandan cafe&restorant işletiyorum beylikdüzü metrobüs son durağının orada. https://panorama34cafe.com/ .Biz de de fix menü mevcut mecburen çünkü iftar saatinde 100 kişiye ayrı yemek vermemiz imkansız. İftar dışında tabi ki isteyen istediği şeyi yiyebilir..
  • 13-04-2023, 10:22:15
    #11
    Bu Ramazan, hayatımda ilk defa dışarıda iftar yapmadım. Evde yapıyorum ve dışarıda yapmamanın eksikliğini de hissetmedim.
    Dün sabah 400 liraya market alışverişi yaptım ve aldığım şeylerle en az 4-5 öğün karnımı doyurabilirim. O parayı da tercihen tek
    bir iftara vermem. Bütçem yetmediği için değil, çıksam dışarıda istediğim yerde iftar da yaparım. Ama bi yaştan sonra alın teriyle
    kazanılan paranın çarçur edilmeyeceği kanaatine vardım. Böyle fahiş fiyatları da boykot ederek adamların ekmeğine yağ sürmüyorum.
    Zaten ülkemizin mutfak kültürü de belli. Çeşitler hep aynı olduğu için bir süre sonra eskisi gibi cezbedici de gelmiyor. Çok özel bir şey
    yesem muhtemelen veririm.

    Dünkü iftarda ayıptır söylemesi 2 kase domates çorbası, bir kase de pilav üstü köfte, yanında ayran ile tıka basa doydum. Öyle büyük tabaklara,
    çeşit çeşit sıcak-soğuk ürünlere gerek kalmadı. O restoran menüsündeki ürünler her şeyden önce ısraf, çoğu yenmeyecek, kalacak.
    Restoranda yiyen kişilerin çoğunun da ya iftara dışarıda yakalandıkları için ya da misafir ağırlama/davet sebebiyle gittiklerini düşünüyorum.
    Restoranlar da muhtemelen "nasıl olsa müşterinin eli mahkum" diyerekten fiyatları şişiriyorlar. Evimin arkasında bir işletme
    [çorba-etli yemek-pilav-cacık-salata-tatlı-içecek] şeklindeki menüyü 130-150 bandında satıyor. İş durumundan hiç de şikayetçi değiller.
    O şekilde yapınca da oluyor demek ki.

    Fix menü olması, belki yoğun saatlerdeki iş kolaylığı açısından restoranlara bir zorunluluk olabilir; ama ya fiyatların makul tutulması
    ya da ucuz-orta-pahalı şeklinde esnek tercihlere yer verilmesi / içerikte dikey satışla büyütme seçeneğinin olması gerek ki herkes kendi
    bütçesine ve doyacağı ürün miktarına göre ödeme yapsın.
  • 13-04-2023, 10:26:08
    #12
    fix menü dışında o siparişleri aynı anda iftar saatinde çıkarabilecek bir işletme ben bilmiyorum. dönerci değil ki bu kesip versin aynı anda. Birisi saç kavurma istiyor, birisi bonfile istiyor, birisi antrikot istiyor. bunların pişme süreleri farklı, 10 masa olsan, 10 tane fırın lazım. mümkün mü öyle bir şey?
  • 16-04-2023, 17:42:38
    #13
    mustafasatirogl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıda yazılanlara cevabım olacak.

    Konuda yazılanlara katılmıyorum. Neden derseniz fix menü sebebine gelelim. İftar saatinde yani özellikle yoğun olunan o saatte, her bir müşteri için normal menüden ayrı yemek siparişi demek hiçbirşeyin yetişmemesi demektir. Müşteriye mahçup olmak demektir. Örneğin 100 kişinin geldiği bir mekanda 100 kişiye ayrı yemek yetiştirmek imkansızdır. Bu yüzden iftar saatinde fix menü verilmekte..

    Ben bir yandan cafe&restorant işletiyorum beylikdüzü metrobüs son durağının orada. https://panorama34cafe.com/ .Biz de de fix menü mevcut mecburen çünkü iftar saatinde 100 kişiye ayrı yemek vermemiz imkansız. İftar dışında tabi ki isteyen istediği şeyi yiyebilir..
    Aslında şikayet edilen konu fix menü değil hocam, fiyatlar. Bazıları fiyatları öyle şişiriyor ki akıl alır gibi değil.