Merhaba,
Siteden ilk siparişimi aldım. Müşteri taksitle almış ürünü.
Vade farkını faturaya eklemem gerekiyor mu? Yoksa normal toplama göre mi fatura mı keseceğim?
Vade farkı fatura eklenir mi?
6
●196
- 08-04-2023, 22:23:29
- 08-04-2023, 22:53:27Müşterinin yaptığı ödeme kadar fatura kesilmesi gerekiyor diye biliyorum, ancak vade farkı ile hiç satış yapmadım. Ama vade farklı telefon aldığımda örneğin peşin fiyatı 1000₺ vade farklı 1250₺ ydı. Bana edilen fatura 1250₺ olarak kesildi. Ayrıca aradaki vade farkını sen mi alacaksın yoksa arada vade farkı alan farklı kurum mu var oda önemli.
- 09-04-2023, 01:56:33Vade farkını paytr alıyor. Bana satış tutarından komisyonunu keserek ödeme yapıyorUmar80 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-04-2023, 02:07:47Müşteri ne kadar ödeme yaptıysa o kadarlık fatura kesmelisin.MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Vade farkı denilen şey ödeme komisyonudur. ve Paytr senden kestiği bu bedeli sana faturalandırıyor.
Yani vade farkını da malın kendisi gibi gider gösteriyorsun sadece kdv den düşemiyorsun.
Özetle müşterinin kartından çıkan ödeme neyse kesmen gereken fatura miktarı odur. - 09-04-2023, 02:15:55Teşekkür ediyorum öncelikle.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yanlış yapmamak adına son kez sorayım
Ürün tutarı normalde kdv dahil 4950₺
ürün ve tutarını yazıp 4950₺'yi bulduktan sonra
Vade farkı yazıp 189,65₺ denk gelecek şekilde fiyat mı yazmam lazım.
Örnek;
Vade Farkı 1 Adet 155₺ %18 Kdv ile 189₺ gibi

- 09-04-2023, 02:28:03Hocam basitçe örnek vereyim.MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ürün KDV dahil 1000 lira diyelim.
Sen buna 847 lira + KDV fatura kesecekti normalde.
Müşteri kartla ödedi ve taksit yaptığı için vade farkı oluştu.
Artık ürün 1000 lira değil 100 lira komisyon ile ürün fiyatı 1100 lira oldu.
Senin sitende ürünün fiyatı olarak ne yazdığının önemi kalmadı sen müşteriden 1100 lira tahsil ettin.
O zaman şimdi 932 lira + KDV olarak fatura kesmelisin.
Fatura keserken ürün fiyatı sitede ya da listede yazan rakam değildir müşterinin toplam ödediği tutardır.
Eğer müşteri ile ödeme gecikmesine getirilecek bir vade farkı anlaşmanız yoksa faturada vade farkı belirtmezsin.
Yani şöyle düşün sen bir markete girdin ve 100 liralık alışveriş yapıp kredi kartı ile ödediğinde market bankaya %1 komisyon verse de sana 99 liralık fatura kesmez ya da bu ödeme komisyonunu faturada fiş de belirtmez.
Aldığı toplam ödeme tutarı üzerinden KDV hesaplar.
Tereddütte kaldıysan ve efatura kullanıyorsan pazartesi günü muhaeebecini arayıp detaylı sorabilirsin.
Muhasebeciler tam da bunun için var.
Sektörünü bilmediğim için farklı bir işleyiş farklı bir imkan varsa muhasebeci açıklar. - 09-04-2023, 02:46:12Teşekkür ederim hocam şimdi kafamda taşlar oturdu yerine 😅digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
