Teşekkür ediyorum öncelikle.
Yanlış yapmamak adına son kez sorayım
Ürün tutarı normalde kdv dahil 4950₺
ürün ve tutarını yazıp 4950₺'yi bulduktan sonra
Vade farkı yazıp 189,65₺ denk gelecek şekilde fiyat mı yazmam lazım.
Örnek;
Vade Farkı 1 Adet 155₺ %18 Kdv ile 189₺ gibi
Hocam basitçe örnek vereyim.
Ürün KDV dahil 1000 lira diyelim.
Sen buna 847 lira + KDV fatura kesecekti normalde.
Müşteri kartla ödedi ve taksit yaptığı için vade farkı oluştu.
Artık ürün 1000 lira değil 100 lira komisyon ile ürün fiyatı 1100 lira oldu.
Senin sitende ürünün fiyatı olarak ne yazdığının önemi kalmadı sen müşteriden 1100 lira tahsil ettin.
O zaman şimdi 932 lira + KDV olarak fatura kesmelisin.
Fatura keserken ürün fiyatı sitede ya da listede yazan rakam değildir müşterinin toplam ödediği tutardır.
Eğer müşteri ile ödeme gecikmesine getirilecek bir vade farkı anlaşmanız yoksa faturada vade farkı belirtmezsin.
Yani şöyle düşün sen bir markete girdin ve 100 liralık alışveriş yapıp kredi kartı ile ödediğinde market bankaya %1 komisyon verse de sana 99 liralık fatura kesmez ya da bu ödeme komisyonunu faturada fiş de belirtmez.
Aldığı toplam ödeme tutarı üzerinden KDV hesaplar.
Tereddütte kaldıysan ve efatura kullanıyorsan pazartesi günü muhaeebecini arayıp detaylı sorabilirsin.
Muhasebeciler tam da bunun için var.
Sektörünü bilmediğim için farklı bir işleyiş farklı bir imkan varsa muhasebeci açıklar.