• 06-03-2023, 21:15:09
    #1
    Öncelikle herkesin mübarek Berat kandilini kutlarım.

    Kardeşim geçtiğimiz 2021 yılının kasım ayında bir şahıs firması açtı. ilk açılışta çalıştığı muhasebe ile hiç bir sorun yaşamadı.
    Yeni yılda kendisi daha ucuz ve ekonomik diye farklı bir muhasebeci ile çalışmak istedi ve değiştirdi. Yeni muhasebeciye göre market,yakıt,sağlık Vb. gibi harcamaları gider olarak gösteremezmiş.
    Market ve diğer masrafları gider gösterebilmek için fiş değil fatura kestirmesi gerekiyormuş.
    Yakıt içinse aracının plakasını vergi dairesine verip ancak öyle gider gösterebilirmiş.
    Aranızda bu konularda uzman olan arkadaşlar bir yardımcı oalbilirler mi?

    Şahıs firmaları için (home ofis) ev harcamaları ve diğer harcamaları gider kapsamında olmuyor mu?
  • 06-03-2023, 21:16:54
    #2
    Muhasebecinizi değiştirin. Bu söylenenler geçerli değil. Aracın kendi üzerinize olması gerekiyor. Market fişlerini kullanabiliyorsunuz ama markette çok bir vergi kalmadı.
  • 06-03-2023, 21:17:47
    #3
    Merhaba,
    eve ortak alınan her şey gider gösterilebilir. Ayrıca fişler de gider gösterilir. Araba konusunda araba sizin üzerinizeyse fiş yeterli. Muhasebecinizi değiştirmenizi öneririm.
    • IDPR
    IDPR bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-03-2023, 21:19:23
    #4
    Muhasebecinizi değiştirmenizi öneririm
  • 06-03-2023, 21:21:40
    #5
    Muhasebecinizi değiştirmenizi öneririm
  • 06-03-2023, 21:25:58
    #7
    Değerli Yorumları ile yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
    Ucuz etin yahnisi misali bir olay yaşamış umarım ders olur kardeşime de bu durum
  • 06-03-2023, 21:25:59
    #8
    Kendi muhasebecimde aynılarını söylüyordu. 3-5 kuruş vergiden düşeyim diye her şey gider olarak gösterilmez. Ben olsam devam ederdim.
    Beyanları zamanında veriyor mu ?
  • 06-03-2023, 21:30:41
    #9
    ByMaDaK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi muhasebecimde aynılarını söylüyordu. 3-5 kuruş vergiden düşeyim diye her şey gider olarak gösterilmez. Ben olsam devam ederdim.
    Beyanları zamanında veriyor mu ?
    Beyanlarda sorun yaşamıyoruz hocam zamanında hepsi