• 30-01-2023, 13:57:02
    #37
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Versace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olumsuz her yoruma ön yargı ve insanlık kavramından cevap vermeniz çok belli ediyor zaten mükemmel insan olduğunuzu tebrik ederim 🥳
    Evet bu kadar kibar bi "Telefon çalmış" kişiyim geçmiş konularıma ve mesajlarıma bakınız. Daha önce bunun gibi kaç tane konum var? İşim de gücümde adamım. Senle de daha fazla uzatamam
  • 30-01-2023, 14:00:02
    #38
    Üyeliği durduruldu
    ertach adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet bu kadar kibar bi "Telefon çalmış" kişiyim geçmiş konularıma ve mesajlarıma bakınız. Daha önce bunun gibi kaç tane konum var? İşim de gücümde adamım. Senle de daha fazla uzatamam
    Kibar olduğunuzu düşünmenizi sağlayacak cümle kurduğumu bilmiyordum ahahah aynen işinizde gücünüzdesiniz Allah iyi işler versin ))
  • 30-01-2023, 14:14:54
    #39
    tıbbi kimlik ayarlamak işte bu yüzden önemli. iyi birisine denk gelirseniz tıbbi kimlikten 5 kişinin adına ve numarasına erişilebilir
  • 30-01-2023, 14:18:50
    #40
    Dostum bak telekomünikasyon sektöründe yıllarca çalışmış, hukuki süreçlerinde de bulunmuş birisi olarak anlatıyorum.
    1- Eğer cihaza sim kart taktıysan ve sen sim kart takmadan önce cihaz kayıp olarak bildirilmişse, dava açıldığında o imei üzerinde sim kartı aktifleşen her şahsı (süresi değişmez 5 saniye bile aktif gözükse aynı işlem) ifadeye çağırır. O ifadeye çağırılanlardan telefonu son olarak kim çalmış ona bakılır kabaca.
    2- Cihaz hukuki olarak çalıntı olarak bildirilmişse, dediğim çağırma işlemi 5 - 6 ay sürebilir. Yani 6 ay sonra o telefonu başka birine verseniz hatta yok etseniz bile çalıntı süreci devam ediyorsa çağrılırsınız.
    3- İyi niyet bile olsa, ifadeye çağrılıp tüm ifadeniz alınır. Hayatın olağan akışına aykırı maddesinden ceza bile yiyebilirsiniz iyi niyetinizi kanıtlayamazsanız eğer.
    4- Zaten durum bu aşamaya gelince telefon sizden alınır, yani ha şimdi teslim etmişsiniz ha o zaman bence tutanak tutturarak teslim edin en yakın polis karakoluna.
    5- Bir arkadaş polisler kendisi alıyor falan demiş, arkadaşlar telefon kaçak veya yurtdışı ise tamam bu dediğiniz belki bir ihtimal geçerli olabilir. Fakat ios cihazlarda imei değişimi olmadığı için, bunu alıp kullanacak sim kart takacak adamın aptal olması lazım. Ayrıca muz cumhuriyetinde yaşamıyoruz. Herhangi bir kavgadan ifadeye bile gitseniz, edilen küfürleri memurlar sinkafsız direk dümdüz bir şekilde kayda geçiriyor çalıntı veya kayıp tutanağı mı tutulmayacak allah aşkına.

    Kısaca dostum git teslim et, ederken de tutanak tuttur.
  • 30-01-2023, 14:19:47
    #41
    Platin üye
    Niyetiniz ne kadar iyi olursa olsun bu konumda suçlu olan sizsiniz.
    Neden mi?

    - Telefonu siz mi buldunuz?
    Hayır, şüpheli arkadaşlarım icloud kırmak için verdi.
    - Telefonu neden polise teslim etmediniz?
    Polise güvenmediğim için.

    Ki bunlar en basitinden. Olay yargıya taşıdığında hakim muhtemelen bu iki soruya göre sonuca çıkacaktır. Cevaplarınızda demişsiniz ki ihtiyaç sahibidir, vakti yoktur tekrar gelemez yurt dışından. Merak etmeyin, iyi bir telefonla farklı bir ülkede geziyorsa yenisini aşacak gücü de vardır.

    Benim önerim bahaneleri bırakıp, herhangi bir polis geldiğinde "bakın ben suçsuzum forumda konum var" diye tek tek anlatmaya çalışmak yerine en kısa sürede telefonu polislere teslim edin.
  • 30-01-2023, 14:23:04
    #42
    unirase adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum bak telekomünikasyon sektöründe yıllarca çalışmış, hukuki süreçlerinde de bulunmuş birisi olarak anlatıyorum.
    1- Eğer cihaza sim kart taktıysan ve sen sim kart takmadan önce cihaz kayıp olarak bildirilmişse, dava açıldığında o imei üzerinde sim kartı aktifleşen her şahsı (süresi değişmez 5 saniye bile aktif gözükse aynı işlem) ifadeye çağırır. O ifadeye çağırılanlardan telefonu son olarak kim çalmış ona bakılır kabaca.
    2- Cihaz hukuki olarak çalıntı olarak bildirilmişse, dediğim çağırma işlemi 5 - 6 ay sürebilir. Yani 6 ay sonra o telefonu başka birine verseniz hatta yok etseniz bile çalıntı süreci devam ediyorsa çağrılırsınız.
    3- İyi niyet bile olsa, ifadeye çağrılıp tüm ifadeniz alınır. Kişisel yaşantıya aykırı maddesinden ceza bile yiyebilirsiniz iyi niyetinizi kanıtlayamazsanız eğer.
    4- Zaten durum bu aşamaya gelince telefon sizden alınır, yani ha şimdi teslim etmişsiniz ha o zaman bence tutanak tutturarak teslim edin en yakın polis karakoluna.
    5- Bir arkadaş polisler kendisi alıyor falan demiş, arkadaşlar telefon kaçak veya yurtdışı ise tamam bu dediğiniz belki bir ihtimal geçerli olabilir. Fakat ios cihazlarda imei değişimi olmadığı için, bunu alıp kullanacak sim kart takacak adamın aptal olması lazım. Ayrıca muz cumhuriyetinde yaşamıyoruz. Herhangi bir kavgadan ifadeye bile gitseniz, edilen küfürleri memurlar sinkafsız direk dümdüz bir şekilde kayda geçiriyor çalıntı veya kayıp tutanağı mı tutulmayacak allah aşkına.

    Kısaca dostum git teslim et, ederken de tutanak tuttur.
    enesaydeniz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niyetiniz ne kadar iyi olursa olsun bu konumda suçlu olan sizsiniz.
    Neden mi?

    - Telefonu siz mi buldunuz?
    Hayır, şüpheli arkadaşlarım icloud kırmak için verdi.
    - Telefonu neden polise teslim etmediniz?
    Polise güvenmediğim için.

    Ki bunlar en basitinden. Olay yargıya taşıdığında hakim muhtemelen bu iki soruya göre sonuca çıkacaktır. Cevaplarınızda demişsiniz ki ihtiyaç sahibidir, vakti yoktur tekrar gelemez yurt dışından. Merak etmeyin, iyi bir telefonla farklı bir ülkede geziyorsa yenisini aşacak gücü de vardır.

    Benim önerim bahaneleri bırakıp, herhangi bir polis geldiğinde "bakın ben suçsuzum forumda konum var" diye tek tek anlatmaya çalışmak yerine en kısa sürede telefonu polislere teslim edin.
    Buraya konu açmamın sebebi polis'e gitmekten emin değildim. Çünkü herkes kendince birşeyler yaşamış ve bazı şeyler görmüş. Bende bundan dolayı polis'e gitmedim. Arkadaşlar apple support ile iletişime geç fikri verdi ve yaptım. Yarın için randevu aldım apple bayisinden gidip güzelce adamı bulup vereceğiz olay bu kadar. Adamlar benim üzerime 2 dakikada film yazıp; Ana karakter olarak koydular ve sonunda hırsız olduk çok gülünç. Teşekkürler yanıtlarınız için