• 21-11-2022, 19:33:15
    #1
    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 20 gün önce bir temel satış e fatura kestim. Yalnız faturadaki yanlış kısımlar vardı. Onun iptal edilip, tekrar farklı şekilde kesilmesi lazım. E portal e fatura üzerinden iptal için başvurduğumda 8 günü geçtiği için iptal edilemeyeceği yazıyor. Bu durumda ne yapmamız gerekli acaba?
  • 21-11-2022, 19:35:07
    #2
    Merhaba Fatura çıktısı alıp muhasebe iptal olarak verin bildirimi yapsınlar
  • 21-11-2022, 19:37:57
    #3
    Dandin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Fatura çıktısı alıp muhasebe iptal olarak verin bildirimi yapsınlar
    E faturalarda iptal bildirimi portal üzerinden ya da noter aracılıklarıyla oluyor. Yarın maliyeye bir soracağız ama bilen biri vardır diye bir sormak istedim. Ki konunun içinde birde, faturayı temel satış olarak düzenleme durumuda var. Bakalım bilen biri var mı
  • 21-11-2022, 19:38:02
    #4
    İade faturası talep edin.
  • 21-11-2022, 19:39:23
    #5
    minidora adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İade faturası talep edin.
    Karşı kurum biraz büyük bir yer. Bu yüzden önce yapabileceğimiz bir şey varsa ona bakacağız, olmazsa bu da bir çözüm evet.
  • 21-11-2022, 19:50:35
    #6
    Kurum büyük ise siz elle iptal yazsanız dahi resmi olarak o fatura gözükür ve o faturayı karşı firma işlemek zorunda kalır. Ay sonu gib verisi çekilince fatura sistemde gözükür ve resmi defterde size hep o kadar borçlu gözükür. İade kesilmesi şart. Bir ihtimal iki tarafta faturayı bildirmezse sorun olmaz ama bu fark edilirse sonuç daha kötü olur. Hatalı fatura kesilebilir bu en doğal hal. Firma iade kessin.
  • 21-11-2022, 21:07:48
    #7
    MERHABA
    2 TANE seçeneğiniz var birincisi hiç uğraşmak istemiyorsanız kayıtlara karşılıklı alıp karşı tarafın iade kesmesidir.

    iptal süreci ise şu şekilde 3 yolu var;
    1. süresi içinde portaldan iptal edebilmek
    2. si noterden fatura bilgilerininde yer aldığı şekilde fatura iptal olduğunu belirten ihtar çekmek
    3. yol ise karşılık kep adresinizin olmasıdır karşı firmanında sizinde, siz kep adresinizden karşı tarafın kep adresine fatura numarasını ve detaylarını belirten mail atmanız ve karşılıklı olarak kayıtlara almamanız iptal hükmündedir.

    2. ve 3. seçenekler 1. seçenekteki süre geçtikten sonra izlenebilecek yoldur.

    kep biliyorsunuzdur ancak yinede kısaca anlatayım; kayıtlı elektronik posta diye tabir edilen resmi mail adresidir. ptt nin sayfasından başvurmanız gerekiyor siz şahıs firması iseniz e imzanız varsa direk başvuru aşamasında aktivasyonunuda yapabilirsiniz. ama kep seçeneğinden hareket edecekseniz her halükarda aktivasyon için e-imza almanız gerekiyor. sizden kurumsal bir yapı iseniz kep e ön başvuru yapıp temsile yetkili kişi postaneden kimliği ile birlikte ancak kesin başvuruyu yapabilir. ama kişininde yine e imzası olması gerekiyor ve ptt nin sayfasından ayrıca aktivasyon işlemi yapmanız gerekir.
    süreç bu şekilde dostum kolaylıklar dilerim
  • 21-11-2022, 21:45:49
    #8
    balalayka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    MERHABA
    2 TANE seçeneğiniz var birincisi hiç uğraşmak istemiyorsanız kayıtlara karşılıklı alıp karşı tarafın iade kesmesidir.

    iptal süreci ise şu şekilde 3 yolu var;
    1. süresi içinde portaldan iptal edebilmek
    2. si noterden fatura bilgilerininde yer aldığı şekilde fatura iptal olduğunu belirten ihtar çekmek
    3. yol ise karşılık kep adresinizin olmasıdır karşı firmanında sizinde, siz kep adresinizden karşı tarafın kep adresine fatura numarasını ve detaylarını belirten mail atmanız ve karşılıklı olarak kayıtlara almamanız iptal hükmündedir.

    2. ve 3. seçenekler 1. seçenekteki süre geçtikten sonra izlenebilecek yoldur.

    kep biliyorsunuzdur ancak yinede kısaca anlatayım; kayıtlı elektronik posta diye tabir edilen resmi mail adresidir. ptt nin sayfasından başvurmanız gerekiyor siz şahıs firması iseniz e imzanız varsa direk başvuru aşamasında aktivasyonunuda yapabilirsiniz. ama kep seçeneğinden hareket edecekseniz her halükarda aktivasyon için e-imza almanız gerekiyor. sizden kurumsal bir yapı iseniz kep e ön başvuru yapıp temsile yetkili kişi postaneden kimliği ile birlikte ancak kesin başvuruyu yapabilir. ama kişininde yine e imzası olması gerekiyor ve ptt nin sayfasından ayrıca aktivasyon işlemi yapmanız gerekir.
    süreç bu şekilde dostum kolaylıklar dilerim
    Zannediyorum iade faturası ile bu iş çözülecek gibi. Çok teşekkür ederim.