MERHABA
2 TANE seçeneğiniz var birincisi hiç uğraşmak istemiyorsanız kayıtlara karşılıklı alıp karşı tarafın iade kesmesidir.
iptal süreci ise şu şekilde 3 yolu var;
1. süresi içinde portaldan iptal edebilmek
2. si noterden fatura bilgilerininde yer aldığı şekilde fatura iptal olduğunu belirten ihtar çekmek
3. yol ise karşılık kep adresinizin olmasıdır karşı firmanında sizinde, siz kep adresinizden karşı tarafın kep adresine fatura numarasını ve detaylarını belirten mail atmanız ve karşılıklı olarak kayıtlara almamanız iptal hükmündedir.
2. ve 3. seçenekler 1. seçenekteki süre geçtikten sonra izlenebilecek yoldur.
kep biliyorsunuzdur ancak yinede kısaca anlatayım; kayıtlı elektronik posta diye tabir edilen resmi mail adresidir. ptt nin sayfasından başvurmanız gerekiyor siz şahıs firması iseniz e imzanız varsa direk başvuru aşamasında aktivasyonunuda yapabilirsiniz. ama kep seçeneğinden hareket edecekseniz her halükarda aktivasyon için e-imza almanız gerekiyor. sizden kurumsal bir yapı iseniz kep e ön başvuru yapıp temsile yetkili kişi postaneden kimliği ile birlikte ancak kesin başvuruyu yapabilir. ama kişininde yine e imzası olması gerekiyor ve ptt nin sayfasından ayrıca aktivasyon işlemi yapmanız gerekir.
süreç bu şekilde dostum kolaylıklar dilerim