Watere adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
İşe İlk Başlayan Biri Sizce nelere Dikkat etmeli?
15
●536
- 21-11-2022, 16:07:55mezunlar için ise 2 yıllık tecrübe istiyorlar hocam yani çalışmadan mı bırakalımobisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2022, 16:09:22Ben yaklaşık 3-4 yıldır yeni mezunları işe alıyorum, benim için yönettiğim departmanda çalışacaklardan ilk günlerde beklediklerim;
*kendini göstereceğim diye yüksek perdeden atıp tutması, özellikle yapamayacağı da dahil her işe atlaması,karşıdan çok komik gözüküyor ve müthiş negatif başlangıç. Zaten neyi yapabildiği direkt gözüküyor.
* Meraklı olması, soru sorması benim için çok önemli, sorduğu sorulara göre işe olan ilgisini tespit edebiliyorum. Heyecanlı bir şekilde gerçekten öğrenme amaçlı soru soran biri o işte hep başarılı oluyor.
ama sırf soru sormak için soru soranlar da anlaşılıyor.
*Giyim, kuşama göre işe olan saygısını anlayabiliyorum. Bizde kıyafet serbest ama daha ilk günlerden saçı başı bozuk, paspal gelen adamla çalışmıyoruz.Zaten bizi önemsememiş oluyor.
*Daha ilk günden, tuvalet, yemek,mola yerleri, araç gereçler vs. kendilerinin sormasını bekliyorum,bu da bence ilgisini ölçüyor, oraya hemen ait olma isteği var mı görülüyor. Mesela bir çalışan bir hafta gelmeyen laptobunu sormadı sonra öğrendim ki molada arkadaşına aman laptop gelmesin oturuyoruz daha iyi demiş, şu an evde oturuyor.
Aslında hepsinin özeti çok bilmişlik yapmayan, kendi işine yarayacak doğru soruları sorabilen ve iyi niyetli, ilgili arkadaşlar bizle uzun süre çalışabilen arkadaşlar oluyor. - 21-11-2022, 16:10:26ben bir kaç ajansa gittim başvuruda bulundum adam bünyesinde lise mezunu bulunduruyor beni almıyor önlisans mezunu olarak bende bu yüzden freelancer a döndüm kimseye minnet eylemeye gerek yok referanslarımıda göstermeme rağmen gerisini sen düşün artıkSaitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2022, 16:11:47yani iş kültürünü ilk haftadan benimsemesi sizin için kısaca + yazıyor bildiğim kadarıyla ve tavsiyeniz için minnettarımByhalil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2022, 16:12:10Banada sen bize lazımsın ama tecrüben yok dedilerdi kaç kereobisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-11-2022, 16:14:29Kesinlikle; çünkü ben yeni mezundan bir şey beklemiyorum, öğreterek süreç sonunda iş yaptırmayı planlıyorum. Ama okulda öğrendiklerini, pratikte de varmış gibi ya da bir yerden duydukları bilgiler ile bize bilgiçlik taslayanlar(söylediği doğru da olabilir) 1-0 yenik başlarlar.Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yeni mezun bizim sektörde oturup öğrenmesi ve ilgi duyması gerekiyor ondan zaten tek istediğimiz yabancı dil ve diploması gerisini biz öğreteceğiz diye işe alıyoruz.

