• 14-10-2022, 00:06:15
    #10
    toplum olarak alım gücümüz düştü hocam maalesef.
  • 14-10-2022, 00:15:47
    #11
    alımlar aşırı düştü yazın yaptığım satışın çeyreğini zor yapıyorum
  • 14-10-2022, 00:17:49
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Piyasa bence çok kötü.
  • 14-10-2022, 00:35:14
    #13
    Allah yardımcımız olsun gidişatın sonu
    Sonu çok kötü yazamıyorum okadar
  • 14-10-2022, 00:35:28
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şey o kadar pahalı ki en önemli olan gıdayı bile kısmaya başladık. Ayrıca dünya genelinde sorun var. Geçen gün japon haber sitesinde dolaşıyordum, 1998’den beri yen ilk defa dolar karşısında değer kaybetti gibi bir şey yazıyordu. Tabii bizim ekonomimiz daha kötü olduğu için daha ağır hissediyoruz bunu. Açığı kapatmak için dolar-euro-sterlin kazandıracak işlere yönelmek gerek. Dil bilmek, yurtdışından çevre edinmek şu an en mantıklısı.
    Bende benzer düşüncedeyim. Döviz ile kazanım sağlamak lazım. Türk parası ile düzenli işi olmayan kesim gerçekten zor dönemler geçiriyor, geçirmeye devam da edecek..
  • 14-10-2022, 17:58:21
    #15
    Muhasebeci olduğum için daha çok sektörleri görüyorum. İnternet işleri dışındaki reel sektörlerde de birçok sektörde işler düştü. Enflasyon bu şekilde kalırsa, İnsanlar 1-2 yıl mutfak masrafına çalışacak gibi görünüyor. Enflasyon artarsa 1-2 yıl sonra kuru ekmeğe çalışacağız. Çünkü paranın gücü azaldı. Ücret 1 yılda %100 artarken ürünler %200-300 arası arttı. Esnaf zamları mazeret gösterip üstüne bide kendine eskisi gibi aynı oranda kar koyarak satmaya çalışıyor. Alım gücü olmadığı için insanlarda almıyor.

    Örneğin; X ürüne dolar ve enflasyon kaynaklı %150 zam geliyorsa ve esnaf o üründen daha önce %50 kazanıyorsa, esnaf yine %50 kazanmak isteyip bide esnaf komisyon koyuyor. Bu sefer ürün iyice uçuyor.
    Bizim geçen sene öğlen yemeği yediğimiz yerler ortalama 15-20 TL iken şimdi 40-50 TL olmuş. 25-30 TL ye yediğimiz şeylerde 60-70 olmuş. Böyle olunca şimdi herkes evden yemek getirmeye başladı.


    Asgari Ücret 2825 TL den 5.500 TL ye çıktı. (%95 arttı)

    Kiralar 1000-1500 TL olanlar 4.000-5.000 TL civarına çıktı. (%200-300 arttı)
    Aylık Öğle Yemeği masrafı 400-500 TL olanlarda 1200-1500 TL cviarına çıktı. (%200-300 arttı)
    Aylık ortalama mutfak masrafı 500-600 TL olanlarda 1500-2000 TL civarına çıktı. (%200-300 arttı)
    Haftalk Ortalama Pazar masrafı 100-150 TL olanlarda 300-400 civarına çıktı. (%200-300 arttı)
    Benzin/Mazot 7-8 TL iken 20-30 Tl arasına oluyor. (%200-300 arttı)
    vs .vs

    Sonuç olarak asgari ücret rakamsal olarak artmış görünsede alım gücü %40-50 düştü. Böyle olunca insanlar elindeki olmayan parayı harcayamadığı için sadece zorunlu ihtiyaçlarını alabiliyor. Ekonomik gücü olanlarda ürün fiyatları yüksek olduğu için alışveriş yaptığında kendini enayi gibi hissediyor. O yüzden ekonomik gücü olanlarda alım yapmaktan kaçınıyor.
  • 14-10-2022, 22:15:54
    #16
    indirim yapın belki gelen olur hocam