• 08-10-2022, 15:22:48
    #10
    TazZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani aslında telif bir haktır, anlıyorum. Ama böyle küçük bloglara, sosyal medyaya daha yumuşak olabilirdi diye düşünüyorum
    Ya hocam evet telif hakkına giriyor ama siz bu içeriği satmadınız, bu içerikten para kazanmadınız. Ben neye kızıyorum biliyor musunuz hocam, deli gibi sağa sola dava açıp para koparmaya çalıştıkları için. Böyle adamların savunacakları bir hakları olmamalı bence. O sizde dava açan kimlerin başını yakmıştır Allah bilir.
  • 08-10-2022, 15:25:20
    #11
    bir işin içine avukat girince işler değişiyor. Avukatlar kendileri de pay aldığı için ve çok kişi de çekinip uzlaşma da para ödeyince bu iş büyüdü .

    işi geniş kapsamlı düşününce çizerler haklı. O da bir eser oluyor telif hakları var ve bazı siteler bunu kullanarak para kazanıyor.

    Buradaki sorun herkese dava açılması ve yüksek paralar istenmesi. Amaç telifse sitenin amacı detaylı incelenmeli ona göre ya düşük bir miktar ya da hiç para istenmeden kaldırılması uygun olacaktır.
    ama avukatlar herkesten yüksek para isteyince sorunlar çıkıyor.
  • 08-10-2022, 15:31:25
    #12
    asla ve asla karikatür resimleri paylaşmayın yasal olarak maddi tazminat veriyorsunuz!
  • 08-10-2022, 15:33:27
    #13
    En iyisi sanırım
    Bir devrin kapanışı... Geçmiş olsun
  • 08-10-2022, 15:39:10
    #14
    Yanlış konu nedeniyle editlenmiştir.
  • 09-10-2022, 03:04:26
    #15
    Önce uyarmaları gerekmez mi, kimisi telifsizdir çünkü, hem bir site de birden fazla kişi çalışıyor olabilir, bot yükleme olabilir, kontrol zor olabilir, ayrıca o dava açanları duyursan suç olur mu?

    Tam yazıyordum yukarıdaki yazıyı karanlıkta monitörün önüne bir şey geldi kocaman örümcek, lambayı açtım, poşetin içine sürükledim sonra da paraşüt yapıp aşağı bıraktım yavaşça bahçeye indi ağzı açık poşetin, öldürmedik bakalım amma korktum. (paylaşayım dedim )
  • 09-10-2022, 04:08:29
    #16
    Senelerdir söylüyorum.
    Kendiniz ürermediğiniz ya da lisansına para vermediğiniz hiç bir şeyi paylaşamazsınız.

    Sadece karikatür değil, müzik, resim, fotoğraf, haber, makale. Google resimlerden resim bulup paylaşamazsınız. Kendi çizmediğiniz karikatürü paylaşamazsınız. Kendi çekmediğiniz videoyu paylaşamazsınız.

    Başkasının resmi, karikatürü, videosu, müziği ile yyum yapamazsınız. Fotoğraflar, videolar, haberler, karikatürler ağaçta anonim olarak yetişmez. Ben telif hakkı sahibi olduğunu bilmiyordum diyemezsiniz Bir eseri ortada sahipsiz bulursanız anonimmiş gibi yayınlayamazsınız.

    Para kazanıp kazanmamanız da önemli değil. Rek kazanç türü para değildir. İlginç içerik üretip daha çok ziyaretçi kazanıyorsanız ya da ziyaretçilerinizi gülsürüyor memnun ediyorsanız bu da bir kazançtır.

    Yani şiir yazamıyorsanız başkasının şiirini şarkı sözünü, karikatür çizemiyorsanız parasını verip lisansını almadığınız karikatürü kullanamazsınız. Kendi üretmediğiniz fikir ürünlerini kullanamazsınız.

    Geçmiş olsun.
  • 10-10-2022, 14:10:05
    #17
    ilgice adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önce uyarmaları gerekmez mi, kimisi telifsizdir çünkü, hem bir site de birden fazla kişi çalışıyor olabilir, bot yükleme olabilir, kontrol zor olabilir, ayrıca o dava açanları duyursan suç olur mu?

    Tam yazıyordum yukarıdaki yazıyı karanlıkta monitörün önüne bir şey geldi kocaman örümcek, lambayı açtım, poşetin içine sürükledim sonra da paraşüt yapıp aşağı bıraktım yavaşça bahçeye indi ağzı açık poşetin, öldürmedik bakalım amma korktum. (paylaşayım dedim )
    Sadece yer sağlayıcılar için uyarı varmış sanırım. Bu tarz siteler için içerik üreticisi olarak tanımlandığı için uyarmaya gerek duymuyorlar maalesef

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Senelerdir söylüyorum.
    Kendiniz ürermediğiniz ya da lisansına para vermediğiniz hiç bir şeyi paylaşamazsınız.

    Sadece karikatür değil, müzik, resim, fotoğraf, haber, makale. Google resimlerden resim bulup paylaşamazsınız. Kendi çizmediğiniz karikatürü paylaşamazsınız. Kendi çekmediğiniz videoyu paylaşamazsınız.

    Başkasının resmi, karikatürü, videosu, müziği ile yyum yapamazsınız. Fotoğraflar, videolar, haberler, karikatürler ağaçta anonim olarak yetişmez. Ben telif hakkı sahibi olduğunu bilmiyordum diyemezsiniz Bir eseri ortada sahipsiz bulursanız anonimmiş gibi yayınlayamazsınız.

    Para kazanıp kazanmamanız da önemli değil. Rek kazanç türü para değildir. İlginç içerik üretip daha çok ziyaretçi kazanıyorsanız ya da ziyaretçilerinizi gülsürüyor memnun ediyorsanız bu da bir kazançtır.

    Yani şiir yazamıyorsanız başkasının şiirini şarkı sözünü, karikatür çizemiyorsanız parasını verip lisansını almadığınız karikatürü kullanamazsınız. Kendi üretmediğiniz fikir ürünlerini kullanamazsınız.

    Geçmiş olsun.
    Aynı durum sosyal medya için de geçerli. Mesela twitter üzerinden de bu paylaşımı yaptığında telif şikayeti gelebilir. Ben bunun kapsamında bir problem olduğunu düşünüyorum
  • 10-10-2022, 14:30:44
    #18
    TazZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece yer sağlayıcılar için uyarı varmış sanırım. Bu tarz siteler için içerik üreticisi olarak tanımlandığı için uyarmaya gerek duymuyorlar maalesef



    Aynı durum sosyal medya için de geçerli. Mesela twitter üzerinden de bu paylaşımı yaptığında telif şikayeti gelebilir. Ben bunun kapsamında bir problem olduğunu düşünüyorum
    Hocam bir sanatçının kendi sayfasında yayınladığı bir resmi retweet edersen herhangi bir problem olmaz.
    Ama o resmi sanatçının sayfasından kendi bilgisayarına kaydedip, sonra kendin sayfana yükleyerek tweet oluşturursan o zaman elbette problem olur.
    İnsanlar modern dünyada anonim bir şey olmadığının farkında değiller, her resim video fotoğraf müzik kendisini yaratan kişiye aittir.
    Yani çok beğendik diye sosyal medya yayınımızda başkasına ait bir resmi bir karikatürü bir şiiri bir şarkıyı paylaşamayız.
    Sahibini bilmediğimiz eser anonim değildir.
    Çok geçmiş olsun.