• 22-09-2022, 17:13:41
    #1
    Çoğunuz biliyorsunuzdur Kayseri mobilya ve tekstil ağırlıklı çalışıyor. Geçen sene bu zamanlar neredeyse her gün mesaiye kalıyorduk ama son bir aydır boş boş vakit geçiriyoruz. En basiti Bellona haftalık 15-20 bin metre sipariş isterdi, bugün sipariş günü ve istediği sadece 500 metre kumaş. Bu 500 metreyle 30 kişi nasıl karnını doyuracak bilmiyorum. Patronlar cebinden karşılıyor ama nereye kadar sürer Allah bilir. Kış daha gelmeden böyle oldu gelince ne olacak tahmin edemiyorum. Muhtemelen izine ayıracaklar izinleri olmayanlar da ücretsiz izin. Özel sektördekiler topun ağzında maalesef Allah herkesin yardımcısı olsun.
  • 22-09-2022, 17:19:05
    #2
    Başlığa katılıyorum. Moral motivasyon kalmadı. Minimum fiyattdan yardımcı oluyoruz. Ona da pazarlık isterler. Satın aldığım şeyin fiyatı 2 hafta sonra 1.000tl artarken...
  • 22-09-2022, 17:22:42
    #3
    Genel olarak katılıyorum piyasa ekonomik krizden etkilendi. Ama gerçekten emekçi insanlar dışında, özellikle kayseri de o sektörde iş yapanların durumuna çok üzülemiyorum. Durumun böyle olacağı belliydi.
  • 22-09-2022, 17:23:15
    #4
    Döviz kazandıracak yatırımlara yönelmek lazım internet elimizin altındayken
  • 22-09-2022, 17:27:55
    #5
    Tarihin en büyük küresel krizi kapımıza dayandı. Allah yardımcımız olsun.
  • 22-09-2022, 17:28:21
    #6
    Sektöre göre değişiyor. Tekstilde büyük bir firmanın planlamasındayım. Sanırsın bütün dünyayı biz giydireceğiz. Aylık 3 milyon metre üretim var. Daha da gerekiyor. Yani firmaya göre değişiyoe
  • 22-09-2022, 17:39:23
    #7
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sektöre göre değişiyor. Tekstilde büyük bir firmanın planlamasındayım. Sanırsın bütün dünyayı biz giydireceğiz. Aylık 3 milyon metre üretim var. Daha da gerekiyor. Yani firmaya göre değişiyoe
    Bellona dan büyük firma olacağını sanmıyorum kaldı ki alt bayisi olarak 4-5 firması daha var sırf mobilya için. Ve Kayseri organize sanayinin %50 sini kendileri kaplıyor. Herhalde toplam 10-15 bin işçi var. İstikbal bile vardiya sayısını ikiye düşürdü. Yurtdışına mı çalışıyorsunuz bilmiyorum ama işler gerçekten sallantılı.
  • 22-09-2022, 17:42:12
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Ver mehteri ver
  • 22-09-2022, 17:53:49
    #9
    Kışın Avrupa enerjisiz kalırsa evlerdeki doğalgazı kesemezler.
    Sanayiyi kesmek zorunda kalırlar.
    Fabrikalar durur. İnsanlar ya işsiz kalır ya ücretsiz izne çıkarılır.
    Talep daralır.
    Bilin bakalım Türkiye ihracatının %60'ını nereye yapıyor?
    Evet Avrupaya. Avrupa'dan talep daralırsa bizim düşük kur ile ihracatı patlatma modelimiz elimizde patlar.
    Memleketi tek adama yönettirirseniz başınıza bu gelir.
    Bakın Rusya'da tek adam tarafından yönetildiği için Ukrayna bataklığına saplandı ne kazanabiliyor ne bırakabiliyor.
    Ama bu ülke insanına müstehak.