• 17-08-2022, 12:09:15
    #19
    Google bunlara çanak tutuyor hiti hep mn planda tutuyor bunlarda ekmeğini yiyor google’ın yaptıgı sıkıntılı
  • 17-08-2022, 12:15:40
    #20
    Sigma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Google bunlara çanak tutuyor hiti hep mn planda tutuyor bunlarda ekmeğini yiyor google’ın yaptıgı sıkıntılı

    oyunun şartları değişiyor hocam. Google'ın okuma bilmediğini unutmayın lütfen. okuma bilmediği için arama sonuçlarını matematikle düzenlemeye çalışıyor. bu matematiği doğru anlayıp manipüle edebilenler de sıralamada başarı yakalıyor. Bununla birlikte artık Google'ın da kısmen okuyabilmesini sağlayan YZ destekli yeni algoritmalar var. Bunlar geliştikçe işin rengi de değişecek. Bakınız aşağıya malum sitenin grafiğini bırakıyorum. Mayıs'tan sonraki düşüşe dikkat edin lütfen. Bütün multi-topic spam siteleri aynı sorunu yaşıyor şuan:

  • 17-08-2022, 13:40:07
    #21
    Haber sitelerim 3 yıldır yerinde sayıyor yazık.
  • 17-08-2022, 13:59:03
    #22
    Hocam bunlar gazete değil , bunlar trafik almak için oluşturulmuş bilgitasyon siteleri

    Yurtdışında nytimes, theguardian, bbc bunlar gerçek haber kaynakları işte. Zaten aradaki farkı siteye girdiğinizde bile görürsünüz.
  • 17-08-2022, 14:18:46
    #23
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kim nederse desin haber siteleri coğu kişinin ekmeğini kapıyor. 2019'da google yaptığı güncelleme ile beraber google aramalar berbat hale geldi.

    Bu durumdan rahatsız olmayan insanların kesinlikle haber sitesi vardır. Aksi halde birinin bu yaşananlardan rahatsız olmaması mümkün değil.

    Genel olarak haber sitelerine google dur demediği sürece hiçbir sektör eski haline gelmez. Çünkü her sektöre girdiler. Haber değeri olsun olmasın farketmiyor.

    Keşke Google'ya mecbur kalmasak gerçekten insanın bir şey yapamaması daha kötü. ama büyük bir hak yeniyor Haber siteleri sayesinde ben genel olarak çoğu haber sitesinden bahsediyorum X filan diye değil.
  • 17-08-2022, 15:15:47
    #24
    Aksakaloglou adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Basın etiğinden bihaberseniz böyle düşünmeniz normaldir. Ben basın etiği öğrenerek yetiştim meslekte. Bunlar da kendilerini basın kuruluşu sayıyorlar yoksa bana niye haddimi bilmemi söylesin. O hanımefendinin ve 80 kişilik ekibinin muhtemelen otobüslere indirimli binmelerine, polis kordonunun arkasına geçmelerine, hastanede öne geçmelerine yarayan bir de "sarı basın kartı" var.

    Memlekette her şey bu kadar erozyona uğramamış olsa meslek etiğini çiğneyerek yaptıkları bu "soygun" (evet arama motorunu ve dolayısıyla reklamverenleri soyuyorlar) durdurulabilirdi.
    Yaptığınız işin felsefesine hakim değilsiniz.
    Basın yayın organları sadece kamu yararını değil kamu merakını da gözetirler.
    Vatandaş hangi konuda bilgi arıyorsa o konuda yayın yapmaları çok normaldir.
    Bu iş ezelden beridir böyledir.

    Ayrıca basın etiği denilen kavram habercilik yaparken geçerlidir.
    Burada yapılan şey yayıncılıktır, habercilik değil.
    Bir hastalığın belirtilerini yayınlayan site habercilik değil internet yayıncılığı yapıyordur.

    Eskiden basılı gazetelerde de bu tarz zırvalıklar olurdu.
    En çok satan gazetelerin arka sayfalarında bir bikini kız resmi muhakkak olurdu.
    Gazetecilik yapıyoruz diyen gazetelerde güzin abla köşesi gibi, haydar dümek köşesi gibi, çocuğunun resmini gönder gibi aptal aptal alanlar olurdu.
    Hatta millet haber gazete makale okumadığı için tirajı arttırmak amacıyla çekiliş, piyango, 30 kupona tabak çanak veren gazeteler de vardı.

    Çünkü yayıncılık ticari bir iştir ve para kazanmak için yapılır.
    Ve daha çok okuyucu daha çok ziyaretçi daha çok para demektir.

    Maalesef ne bilişim felsefesini, ne yayıncılık felsefesini, ne ticaret felsefesini anlamadan sadece basın etiği diye kendi uydurduğunuz bir kavram üzerinden yargıda bulunuyorsunuz.


    Kirkbir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kim nederse desin haber siteleri coğu kişinin ekmeğini kapıyor. 2019'da google yaptığı güncelleme ile beraber google aramalar berbat hale geldi.

    Bu durumdan rahatsız olmayan insanların kesinlikle haber sitesi vardır. Aksi halde birinin bu yaşananlardan rahatsız olmaması mümkün değil.

    Genel olarak haber sitelerine google dur demediği sürece hiçbir sektör eski haline gelmez. Çünkü her sektöre girdiler. Haber değeri olsun olmasın farketmiyor.

    Keşke Google'ya mecbur kalmasak gerçekten insanın bir şey yapamaması daha kötü. ama büyük bir hak yeniyor Haber siteleri sayesinde ben genel olarak çoğu haber sitesinden bahsediyorum X filan diye değil.
    Hocam haber siteleri kimsenin ekmeğini kapmıyor.
    O ekmek kimsenin mülkiyetinde değil, kim işini daha iyi yaparsa ekmeği o kapıyor.

    Haber siteleri ile ilgili şikayet yapanların hepsi webmasterlar.
    Google yayıncıların arama sonuçları üzerindeki fikirlerini hiç umursamaz.
    Google için önemli olan arama yapan kullanıcıların yaşadığı arama deneyimidir.
    Ve kullanıcıların haber sitelerinin pozisyonu konusunda hiç bir şikayetleri yok.
    Sayfayı biraz aşağı kaydırıp sonuca ulaşıyorlar.

    Ayrıca bu ticaret bilmemekten kaynaklanıyor.
    Ticarette büyük balık küçük balığı yutar.
    Çünkü büyük balık daha büyük sermaye ile daha büyük hacimle iş yapar, birim mal hizmet başı maliyeti düşer.
    20 sene önce ticaret yapıyorduk babamla bir yazlık ilçede.
    Almanya'dan büyük bir market Türkiye'ye geldi onbinlerce metrekarelik bir mağaza açtı.
    Ve bizim 8 liraya alıp 10 liraya sattığımız bir malı 7,5 liraya 6 taksit satmaya başladı.
    Bizim pazarımızı elimizden aldı, çünkü biz ayda 50 bin liralık mal çevirirken o firma 100 milyon liralık mal çeviriyordu.

    Ticareti felsefesini öğrenmeyenler ağlar durur.
    Adamlar 80 eleman çalıştırıyorlar.
    Ve tüm emeklerini tüm güçlerini tek bir site üzerine disiplinli ve sürekli veriyorlar.
    Karşılarında tek başına 5 site yönetmeye çalışan vizyonsuz r10 webmasterları var.
    Bu durumda elbette webmasterlar ağlayan taraf olacaklar.

    Bir haber sitesini alt etmenin yolu çooook basittir.
    Ama bunu yapacak vizyon bu forumdaki adamlarda maalesef yok.
    100 webmaster ortak bir site üzerinde anlaşır.
    Hepsi ayda 100 lira bu siteye para verir, toplanan 10 bin lira ile iyi bir yazılım, sunucu ayarlandıktan ajans aboneliği yapılır.
    Sonra 2-3. ayda seosuna para harcanmaya başlanır.
    Bu 100 webmasterdan 10 tanesi 24 saat nöbetçi olsa ajanstan gelen haberleri rewrite yapıp sisteme girseler.
    10 günde 1 gün çalışır herkes. Ve site sabahın köründen gecenin yarısına kadar tamamen güncel kalır.
    Kalan 90 kişi de günde 5 er makale yazsa ve her gün 450 makale ayda 13500 makale sisteme girilmiş olur.
    İçlerinden biraz kafası çalışan 1-2 kişi yazılacak içeriklerin başlıklarını belirler, iç linklemeleri yapar.
    Ve 1 seneye kalmadan bu site tüm haber siteleri ile kafa kafaya gelir.
    Ayda 1 milyon kazansa herkese 10 bin lira düşer.
    Zaten haberler com 80 kişi çalıştırıyormuş ortalama 10 bin eleman maliyeti olsa 800 bin sadece eleman maliyeti olur.
    Ve bu adamlar üzerine para kazanıyorlar.
    Organize olmayan ve yeterli vasfa sahip olmayan adamlar ağlamaya devam edecekler.
    Ya büyük sitelerin üretemediği bir katma değer bir fark üretmek lazım,
    ya da onlarla yarışabilmek güçleri birleştirip organize olmak lazım.
  • 17-08-2022, 15:45:47
    #25
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaptığınız işin felsefesine hakim değilsiniz.
    Basın yayın organları sadece kamu yararını değil kamu merakını da gözetirler.
    Vatandaş hangi konuda bilgi arıyorsa o konuda yayın yapmaları çok normaldir.
    Bu iş ezelden beridir böyledir.

    Ayrıca basın etiği denilen kavram habercilik yaparken geçerlidir.
    Burada yapılan şey yayıncılıktır, habercilik değil.
    Bir hastalığın belirtilerini yayınlayan site habercilik değil internet yayıncılığı yapıyordur.

    Eskiden basılı gazetelerde de bu tarz zırvalıklar olurdu.
    En çok satan gazetelerin arka sayfalarında bir bikini kız resmi muhakkak olurdu.
    Gazetecilik yapıyoruz diyen gazetelerde güzin abla köşesi gibi, haydar dümek köşesi gibi, çocuğunun resmini gönder gibi aptal aptal alanlar olurdu.
    Hatta millet haber gazete makale okumadığı için tirajı arttırmak amacıyla çekiliş, piyango, 30 kupona tabak çanak veren gazeteler de vardı.

    Çünkü yayıncılık ticari bir iştir ve para kazanmak için yapılır.
    Ve daha çok okuyucu daha çok ziyaretçi daha çok para demektir.

    Maalesef ne bilişim felsefesini, ne yayıncılık felsefesini, ne ticaret felsefesini anlamadan sadece basın etiği diye kendi uydurduğunuz bir kavram üzerinden yargıda bulunuyorsunuz.




    Hocam haber siteleri kimsenin ekmeğini kapmıyor.
    O ekmek kimsenin mülkiyetinde değil, kim işini daha iyi yaparsa ekmeği o kapıyor.

    Haber siteleri ile ilgili şikayet yapanların hepsi webmasterlar.
    Google yayıncıların arama sonuçları üzerindeki fikirlerini hiç umursamaz.
    Google için önemli olan arama yapan kullanıcıların yaşadığı arama deneyimidir.
    Ve kullanıcıların haber sitelerinin pozisyonu konusunda hiç bir şikayetleri yok.
    Sayfayı biraz aşağı kaydırıp sonuca ulaşıyorlar.

    Ayrıca bu ticaret bilmemekten kaynaklanıyor.
    Ticarette büyük balık küçük balığı yutar.
    Çünkü büyük balık daha büyük sermaye ile daha büyük hacimle iş yapar, birim mal hizmet başı maliyeti düşer.
    20 sene önce ticaret yapıyorduk babamla bir yazlık ilçede.
    Almanya'dan büyük bir market Türkiye'ye geldi onbinlerce metrekarelik bir mağaza açtı.
    Ve bizim 8 liraya alıp 10 liraya sattığımız bir malı 7,5 liraya 6 taksit satmaya başladı.
    Bizim pazarımızı elimizden aldı, çünkü biz ayda 50 bin liralık mal çevirirken o firma 100 milyon liralık mal çeviriyordu.

    Ticareti felsefesini öğrenmeyenler ağlar durur.
    Adamlar 80 eleman çalıştırıyorlar.
    Ve tüm emeklerini tüm güçlerini tek bir site üzerine disiplinli ve sürekli veriyorlar.
    Karşılarında tek başına 5 site yönetmeye çalışan vizyonsuz r10 webmasterları var.
    Bu durumda elbette webmasterlar ağlayan taraf olacaklar.

    Bir haber sitesini alt etmenin yolu çooook basittir.
    Ama bunu yapacak vizyon bu forumdaki adamlarda maalesef yok.
    100 webmaster ortak bir site üzerinde anlaşır.
    Hepsi ayda 100 lira bu siteye para verir, toplanan 10 bin lira ile iyi bir yazılım, sunucu ayarlandıktan ajans aboneliği yapılır.
    Sonra 2-3. ayda seosuna para harcanmaya başlanır.
    Bu 100 webmasterdan 10 tanesi 24 saat nöbetçi olsa ajanstan gelen haberleri rewrite yapıp sisteme girseler.
    10 günde 1 gün çalışır herkes. Ve site sabahın köründen gecenin yarısına kadar tamamen güncel kalır.
    Kalan 90 kişi de günde 5 er makale yazsa ve her gün 450 makale ayda 13500 makale sisteme girilmiş olur.
    İçlerinden biraz kafası çalışan 1-2 kişi yazılacak içeriklerin başlıklarını belirler, iç linklemeleri yapar.
    Ve 1 seneye kalmadan bu site tüm haber siteleri ile kafa kafaya gelir.
    Ayda 1 milyon kazansa herkese 10 bin lira düşer.
    Zaten haberler com 80 kişi çalıştırıyormuş ortalama 10 bin eleman maliyeti olsa 800 bin sadece eleman maliyeti olur.
    Ve bu adamlar üzerine para kazanıyorlar.
    Organize olmayan ve yeterli vasfa sahip olmayan adamlar ağlamaya devam edecekler.
    Ya büyük sitelerin üretemediği bir katma değer bir fark üretmek lazım,
    ya da onlarla yarışabilmek güçleri birleştirip organize olmak lazım.

    Hocam onlarla ne yaparsan yap yarışamazsın toplasan 3-5 konuda belki geçersin. 2019'dan önce neden peki böyle yoktu? Google güncellemesi öncesi varmıydı bunlar her kelimede yoklardı. O zaman geçemiyorlardı. Şimdi ne yaparsan yap onlar bir konu eklediyse geçemezsin.

    Nasıl geçeceksin bir Milliyet, Sözcü, Hürriyeti. Bir defa Googledan +1 alıyorlar istediğin kadar otorite site kur. İstediğin kadar birleş. Google bir defa Yürü demiş bunlara.
  • 17-08-2022, 15:48:57
    #26
    Kurumsal Üye
    Haber sitelerine kızıyoruz da, neden bahsi geçen haber sitelerinin kitlelerini hesaba katmıyoruz?
    Ne kadar hit aldıkları ortada. Sanıyormusunuz ki hep aramalardan geliyor bu hit?

    Ne zaman haber sitelerine kızmayı bırakıp bahane üretmez isek o zaman doğru yoldayız demektir. Esas odaklanılması gereken rakip sitelerdir.

    İyi forumlar, kolay gelsin herkese.
  • 17-08-2022, 16:05:32
    #27
    Adamlar haklı aslında. Google işini iyi yapmıyor. Adam da fırsatı değerlendiriyor. Başka bir algoritma olsa, hepsi oraya yönelecek.

    Buradaki tek sıkıntı spam yaptıklarını kabul etmemesi o kadar.
    • KOZBA
    • Aksakaloglou
    KOZBA ve Aksakaloglou bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.