digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yaptığınız işin felsefesine hakim değilsiniz.
Basın yayın organları sadece kamu yararını değil kamu merakını da gözetirler.
Vatandaş hangi konuda bilgi arıyorsa o konuda yayın yapmaları çok normaldir.
Bu iş ezelden beridir böyledir.

Ayrıca basın etiği denilen kavram habercilik yaparken geçerlidir.
Burada yapılan şey yayıncılıktır, habercilik değil.
Bir hastalığın belirtilerini yayınlayan site habercilik değil internet yayıncılığı yapıyordur.

Eskiden basılı gazetelerde de bu tarz zırvalıklar olurdu.
En çok satan gazetelerin arka sayfalarında bir bikini kız resmi muhakkak olurdu.
Gazetecilik yapıyoruz diyen gazetelerde güzin abla köşesi gibi, haydar dümek köşesi gibi, çocuğunun resmini gönder gibi aptal aptal alanlar olurdu.
Hatta millet haber gazete makale okumadığı için tirajı arttırmak amacıyla çekiliş, piyango, 30 kupona tabak çanak veren gazeteler de vardı.

Çünkü yayıncılık ticari bir iştir ve para kazanmak için yapılır.
Ve daha çok okuyucu daha çok ziyaretçi daha çok para demektir.

Maalesef ne bilişim felsefesini, ne yayıncılık felsefesini, ne ticaret felsefesini anlamadan sadece basın etiği diye kendi uydurduğunuz bir kavram üzerinden yargıda bulunuyorsunuz.




Hocam haber siteleri kimsenin ekmeğini kapmıyor.
O ekmek kimsenin mülkiyetinde değil, kim işini daha iyi yaparsa ekmeği o kapıyor.

Haber siteleri ile ilgili şikayet yapanların hepsi webmasterlar.
Google yayıncıların arama sonuçları üzerindeki fikirlerini hiç umursamaz.
Google için önemli olan arama yapan kullanıcıların yaşadığı arama deneyimidir.
Ve kullanıcıların haber sitelerinin pozisyonu konusunda hiç bir şikayetleri yok.
Sayfayı biraz aşağı kaydırıp sonuca ulaşıyorlar.

Ayrıca bu ticaret bilmemekten kaynaklanıyor.
Ticarette büyük balık küçük balığı yutar.
Çünkü büyük balık daha büyük sermaye ile daha büyük hacimle iş yapar, birim mal hizmet başı maliyeti düşer.
20 sene önce ticaret yapıyorduk babamla bir yazlık ilçede.
Almanya'dan büyük bir market Türkiye'ye geldi onbinlerce metrekarelik bir mağaza açtı.
Ve bizim 8 liraya alıp 10 liraya sattığımız bir malı 7,5 liraya 6 taksit satmaya başladı.
Bizim pazarımızı elimizden aldı, çünkü biz ayda 50 bin liralık mal çevirirken o firma 100 milyon liralık mal çeviriyordu.

Ticareti felsefesini öğrenmeyenler ağlar durur.
Adamlar 80 eleman çalıştırıyorlar.
Ve tüm emeklerini tüm güçlerini tek bir site üzerine disiplinli ve sürekli veriyorlar.
Karşılarında tek başına 5 site yönetmeye çalışan vizyonsuz r10 webmasterları var.
Bu durumda elbette webmasterlar ağlayan taraf olacaklar.

Bir haber sitesini alt etmenin yolu çooook basittir.
Ama bunu yapacak vizyon bu forumdaki adamlarda maalesef yok.
100 webmaster ortak bir site üzerinde anlaşır.
Hepsi ayda 100 lira bu siteye para verir, toplanan 10 bin lira ile iyi bir yazılım, sunucu ayarlandıktan ajans aboneliği yapılır.
Sonra 2-3. ayda seosuna para harcanmaya başlanır.
Bu 100 webmasterdan 10 tanesi 24 saat nöbetçi olsa ajanstan gelen haberleri rewrite yapıp sisteme girseler.
10 günde 1 gün çalışır herkes. Ve site sabahın köründen gecenin yarısına kadar tamamen güncel kalır.
Kalan 90 kişi de günde 5 er makale yazsa ve her gün 450 makale ayda 13500 makale sisteme girilmiş olur.
İçlerinden biraz kafası çalışan 1-2 kişi yazılacak içeriklerin başlıklarını belirler, iç linklemeleri yapar.
Ve 1 seneye kalmadan bu site tüm haber siteleri ile kafa kafaya gelir.
Ayda 1 milyon kazansa herkese 10 bin lira düşer.
Zaten haberler com 80 kişi çalıştırıyormuş ortalama 10 bin eleman maliyeti olsa 800 bin sadece eleman maliyeti olur.
Ve bu adamlar üzerine para kazanıyorlar.
Organize olmayan ve yeterli vasfa sahip olmayan adamlar ağlamaya devam edecekler.
Ya büyük sitelerin üretemediği bir katma değer bir fark üretmek lazım,
ya da onlarla yarışabilmek güçleri birleştirip organize olmak lazım.

Hocam onlarla ne yaparsan yap yarışamazsın toplasan 3-5 konuda belki geçersin. 2019'dan önce neden peki böyle yoktu? Google güncellemesi öncesi varmıydı bunlar her kelimede yoklardı. O zaman geçemiyorlardı. Şimdi ne yaparsan yap onlar bir konu eklediyse geçemezsin.

Nasıl geçeceksin bir Milliyet, Sözcü, Hürriyeti. Bir defa Googledan +1 alıyorlar istediğin kadar otorite site kur. İstediğin kadar birleş. Google bir defa Yürü demiş bunlara.