• 27-06-2022, 00:44:28
    #10
    Karar gelinen nokta da günü kurtarma çabası olsada haklı yanları var.

    Şu an TL krediler faiz oranı ne olursa olsun bedava. Insanlar ihtiyaçları ya da ticaretleri için kredi kullanmıyor. Aldığı ucuz TL ile döviz, emtia, gayrimenkul yatırımı yapıp kazanç sağlıyor. Devlet de özellikle büyük şirketlerin kasalarında para olmasına rağmen çektikleri ticari kredilerin amacına uygun kullanılmasını istiyor.

    Yani şirketin nakit ihtiyacı yok ama TL kredi çekip şirket faaliyeti dışında kaynak yaratıp kişisel menfaat yaratıyorlar. Bu da zenginin hiçbir şey yapmadan daha zengin olmasına ülkede dolarizasyon yaratıp yoksulun daha yoksullaşmasına sebep oluyor.

    Kısaca bugüne kadar yapılan yanlış politikaların sonuçlarına çözüm üretiyorlar, sebeplerine çözüm üretmiyorlar.
  • 27-06-2022, 00:45:19
    #11
    Buradan çıkarılacak dersler:
    1. Serbest piyasanın içinden nasıl geçilir ?
    2. Ekonomik güvensizlik ortamı nasıl oluşturulur?
  • 27-06-2022, 00:46:41
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Şirketler yurt dışı şubelerini açarlar. Paralar yurt dışında tutulur.
  • 27-06-2022, 00:52:49
    #13
    WEBYON adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Karar gelinen nokta da günü kurtarma çabası olsada haklı yanları var.

    Şu an TL krediler faiz oranı ne olursa olsun bedava. Insanlar ihtiyaçları ya da ticaretleri için kredi kullanmıyor. Aldığı ucuz TL ile döviz, emtia, gayrimenkul yatırımı yapıp kazanç sağlıyor. Devlet de özellikle büyük şirketlerin kasalarında para olmasına rağmen çektikleri ticari kredilerin amacına uygun kullanılmasını istiyor.

    Yani şirketin nakit ihtiyacı yok ama TL kredi çekip şirket faaliyeti dışında kaynak yaratıp kişisel menfaat yaratıyorlar. Bu da zenginin hiçbir şey yapmadan daha zengin olmasına ülkede dolarizasyon yaratıp yoksulun daha yoksullaşmasına sebep oluyor.

    Kısaca bugüne kadar yapılan yanlış politikaların sonuçlarına çözüm üretiyorlar, sebeplerine çözüm üretmiyorlar.
    Bunun da çözüm olabileceğini düşünmüyorum hocam, elinde ki dövizi bozmak yerine kur korumalı mevduat hesabına yatırım yapar. Zaten ha dövize yatırım yapmışsın ha kur korumalı mevduat hesabına. Veya bir kaç ay sonra alacağı ham maddeyi bugün alır bu seferde ithalat yükselir cari açığın çoğalır. Nereden tutarsan tut biraz özellikle uzun vadede sorun yaşayacağız sanırım. Hayırlısı olsun diyelim.
  • 27-06-2022, 01:02:02
    #14
    Alihanb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunun da çözüm olabileceğini düşünmüyorum hocam, elinde ki dövizi bozmak yerine kur korumalı mevduat hesabına yatırım yapar. Zaten ha dövize yatırım yapmışsın ha kur korumalı mevduat hesabına. Veya bir kaç ay sonra alacağı ham maddeyi bugün alır bu seferde ithalat yükselir cari açığın çoğalır. Nereden tutarsan tut biraz özellikle uzun vadede sorun yaşayacağız sanırım. Hayırlısı olsun diyelim.
    Evet zaten söylediğim gibi geçici çözüm bunlar. Durum bu noktaya geldikten sonra ancak iyi kötü üretim yapan şirketlerin tavır almasına sebep olur.

    KKM daha çok bireysel yatırımcıyı ilgilendiriyor, Bu son mevzu ticari faaliyeti olanları kapsıyor.

    KKM'de de insanlar hazineden çıkan kar ödemesini eleştiriyor ama vatandaştan topladıkları paranın maliyeti dış boŕclanma maliyetinden daha düşük o tarafını da düşünmek gerek. Ben KKM'yi destekliyorum hem vatandaş gelir sağlıyor hem dolar karşında güvencesi var hem de hazineye kaynak yaratılıyor. Mevcut şartlarda kötünün iyisi yani.

    Tabii bunlar geçici çözümler günü kurtarıyoruz, bir önceki mesajımın sonunda dediğim gibi sebeplere çare üretilmiyor, sonuçlara çözüm üretiliyor bu da sorunu ortadan kaldırmıyor doğal olarak.
  • 27-06-2022, 01:30:33
    #15
    Tüm cevaplar burada:

    https://www.youtube.com/watch?v=pQQMRiht9MU
  • 27-06-2022, 01:51:37
    #16
    Bakın faiz arttırmamak iöin adım adım ekonomiyi bitiriyorlar.
    Üretim ara malı ithalatı ile yapılıyor. İthalat dövizle yapılıyor.
    Şirketler bankada dolar tutamayacaklarsa Türk Lirası korunmasız olduğu için parayı bozmak yerine ithal mal stoklarlar.
    Ya da yurt dışında paravan şirket kurarlar ithalatlarını bu paravan şirket üzerinden yapıp dövizi paravan şirkete aktarırlar.
    Yani bozdurmaya çalıştıkları döviz döviz yurt dışına sistem dışına kaçar.
    Böyle kararlar yarın dövizi 20 kuruş düşürür ama ileride 20 lira arttırır.
    Bilimi bırakıp din diyanete göre ülke yönetmenin bedelini ödüyoruz.
    Bu politikalara oy veren tüm cahiller vebal altında.