Karar gelinen nokta da günü kurtarma çabası olsada haklı yanları var.
Şu an TL krediler faiz oranı ne olursa olsun bedava. Insanlar ihtiyaçları ya da ticaretleri için kredi kullanmıyor. Aldığı ucuz TL ile döviz, emtia, gayrimenkul yatırımı yapıp kazanç sağlıyor. Devlet de özellikle büyük şirketlerin kasalarında para olmasına rağmen çektikleri ticari kredilerin amacına uygun kullanılmasını istiyor.
Yani şirketin nakit ihtiyacı yok ama TL kredi çekip şirket faaliyeti dışında kaynak yaratıp kişisel menfaat yaratıyorlar. Bu da zenginin hiçbir şey yapmadan daha zengin olmasına ülkede dolarizasyon yaratıp yoksulun daha yoksullaşmasına sebep oluyor.
Kısaca bugüne kadar yapılan yanlış politikaların sonuçlarına çözüm üretiyorlar, sebeplerine çözüm üretmiyorlar.