• 12-06-2022, 17:45:10
    #10
    Bu kadar projeyi siz ne yapıyorsunuz hocam merak ettim de çok projeler varsa sabit bir elemaniniz olsun bence
  • 12-06-2022, 17:45:57
    #11
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu arkadaş alınsa da kiminin verdiği fahiş fiyatlar bir yana işi zamanında teslim edememe, kendisinin projeyi alıp başkasına yaptırıp komisyon alma çabası vs. bitmiyor. Tek bende mi böyle diye forumdan bir kaç arkadaşa daha sordum. Meğersem hemen hemen her webmasterin ortak derdiymiş.
    Artık bana göre türk yazılıcımlarının %80'i = çöp kovası. Zaten iyi olanlar ya ülkede değil ya da ulaşamıyoruz galiba.
    Sizlere yaşadığım sorunları ve iptal olan projelerden aklıma gelenleri yazdım. Bu demek değildir ki hepsi kötü başta dediğim gibi %80'i böyle. Ne ucuza yaptırdık ne de acemiye.

    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    Sizler de sorun yaşadıklarınızı yazabilirsiniz, gülelim.
    İki sebepten:
    1- Saydıklarının en az yarısı yazılımcı değil, tüccar
    2- Kalitesiz yazılımcı tüm Dünya genelinde yaygın bir trend

    Yazılımcı ve tüccar arasındaki farkı bulabilirsen, iyi yazılımcı da ayıklayabilirsin hocam

    Geçmiş olsun
  • 12-06-2022, 17:48:09
    #12
    Ülkemizde maalesef her bilgisayar öğrenen ya da "geleceğin mesleği ne" şeklinde aratan herkes yazılımcı olmak peşinde. Alakasız bölümlerden çıkan binlerce kişi yazılım sektörüne atılmak istiyor. Hal böyle olunca maalesef başarısız işler de artıyor, paralar da çöpe gidiyor. Yazılımın sadece kod yazmaktan ibaret olmadığını, kod yazmaya gelene kadar ki süreçlerin iyi tasarlanması gerektiğini anlatan belli başlı bölümler var. Yazılım mühendisliği, bilgisayar mühendisliği gibi. Katılırsınız katılmazsınız bilmem ama her udemy veya youtube üzerinde eğitimler izleyerek sektöre atılan kişilere karşıyım. Şahsen ben nasıl inşaat mühendisliği çizimleri yapmıyorsam, mimar çizimleri yapmıyorsam, gıda mühendisleri gibi yiyecek içecek kontrolü yapmıyorsam farklı dallardan gelen kişiler de sırf para var diye yazılım sektörünü köreltmesin. Bunlar benim şahsi düşüncemdir, yazılımın okula bağlı kalmaksızın kişinin kendini yetiştirmesiyle alakalı olduğunu savunan kişilere de saygım vardır. Teşekkürler, iyi forumlar.
  • 12-06-2022, 17:50:06
    #13
    Hocam belki de kendini yazılımcı olarak tanıtarak iş alanlarla çalıştığınız için olabilir referans almanız daha iyi olacaktır
  • 12-06-2022, 17:50:27
    #14
    Bende yazılım sektöründeyim en nefret ettiğim bir proje yaptıracakken bütçeniz nedir denmesi sen yapacağın fiyatı söylersin bende yok uymaz veya uyar derim bu işlerde saat bazlı çalışmak en güzel örnek saatim 100 TL 4 saatimi alır 400 tlye yaparım denilebilir
  • 12-06-2022, 17:50:59
    #15
    Üyeliği durduruldu
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu arkadaş alınsa da kiminin verdiği fahiş fiyatlar bir yana işi zamanında teslim edememe, kendisinin projeyi alıp başkasına yaptırıp komisyon alma çabası vs. bitmiyor. Tek bende mi böyle diye forumdan bir kaç arkadaşa daha sordum. Meğersem hemen hemen her webmasterin ortak derdiymiş.
    Artık bana göre türk yazılıcımlarının %80'i = çöp kovası. Zaten iyi olanlar ya ülkede değil ya da ulaşamıyoruz galiba.
    Sizlere yaşadığım sorunları ve iptal olan projelerden aklıma gelenleri yazdım. Bu demek değildir ki hepsi kötü başta dediğim gibi %80'i böyle. Ne ucuza yaptırdık ne de acemiye.

    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    Sizler de sorun yaşadıklarınızı yazabilirsiniz, gülelim.
    Yurtdisindaki arkadaslarda da çok ta iş sahipciligi yok
    Geçen senelerde web site oyunu yaptırmak ve uygulamaya geçirilmesi için bir arkadaş bulduk almanyada bu arkadaşa ilk olarak 2000 euro ödendi.
    1 hafta da tamamen halledilecegini söyledi. Bende araciydim bu arkadaşı buldum. Bu arkadaş ödemeden sonra çok saldı mesajlara görüldü atmalar laf sokmalar. Her neyse 1 hafta geçti 2 hafta geçti arkadaşa en sonda tekrardan ulaştık nedir durum diye sorduk arkadaş ınternetten aldığı scriptle (free script ) ile hazir dedi. Üstüne iş bittiği için bu arkadaşa 2000 euro daha ödendi. Şu script ise lisanslı olup bizim iş sahibine dava açmışlar uzlaşmak jcinde para teklif edildi sonra davadan çekildiler. Yüksek miktarda para ödenmiş tam bilmiyorum biz bu arkadaşa tekrar ulaştık felan arkadaşın dedigi şey şu ben kaç yıllık uzmanım almayanlara geldim benle böyle konuşamazsin aynısı olmuş diye fln en son da arkadaş kendini çok övdü biz buna tekrar yapmasını istedik. Başkasına yaptırıp bize getirdi. İlk ve son görüşmemiz oldu ve iş veren kişi çok zarara girdi bir daha türklerle çalışmayı reddetti
  • 12-06-2022, 17:51:01
    #16
    Geçmiş olsun , bir tanıdığınızın projelerini geliştiren güvenilir ve daha önce yaptığı işleri gördüğünüz yazılımcılarla çalışmanız daha iyi olur
  • 12-06-2022, 17:51:18
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hiçbir yazılımcıyla iş yapmadım ama okurken içim darlandı. Ufakta bir tecrübe oldu en azından yazılımcılara işim düşerse nelerle karşılaşabileceğimi gördüm☺️.Genel olarak bizim ülkenin insanın iş ahlakı olarak yaptığı işlerin %80i çöp bence.
  • 12-06-2022, 17:52:45
    #18
    Şuan siz de hata yapıyorsunuz o şahıslara yazılımcı kimliği ile baktığınız için gerçek yazılımcılara hakaret etmiş oluyorsunuz. Ben 10 seneden fazladır web developer olarak bir ton projenin altına girdim ama asla hiç bir işin altında kalmadım bu yüzden kolay kolay iş arayışına çıkmam müşteri bana ulaşır Yazılımcıyı siz seçerseniz hata yapma ihtimaliniz azalır. Forumda iş var şeklinde konu açmak bana çok mantıksız geliyor resmen gelin beni kazıklayın diyorsunuz. Ne kadar çoluk çocuk varsa dolmuş zaten R10'a.. Küçük çocuğun teki gelmiş 10-20 TL'ye logo yapıyor iş veren sonra yaygarayı koparıyor şikayet konusu açıyor. Ee kardeşim ucuz etin yahnisi meselesi bu.. Sonuç olarak iş vereceğiniz kişiden referans isteyin ve mutlaka uzun süre çalışılabilecek biri olduğundan emin olunuz, ucuz iş yapıyor diye paranızı kaptırmayın.