• 02-06-2022, 11:57:11
    #1
    Merhabalar

    Şu an Citröen c4 1.4 vti aracım var 253.000 km'de. Değişensiz , far değişim, tampon tamiri, marş piyel tamiri vs derken 14.000 hasar kaydı var.

    Şimdi mevzuya geleyim, aracı Birevim'den aldım ve daha üst model bir araca geçmek istiyorum lakin param yok. Birevim aracımı benden 180.000 TL'ye alıyor, içeriye 20.000 TL borcum var onu kapatıyor, 14.700 TL organizasyon ücretini düşüyor birde 11.000 TL nakit veriyor. Geriye kalan 134.300 TL peşinat sayıyor ve 350.000 TL'lik aracı bana ocak 2023 yani 7 ay sonrasına teslim ediyor. Ödemelerim 3.500 TL, aracı teslim aldıktan sonra 4.000 TL şeklinde taksitle.

    Şimdi size sormak istediğim sizce mantıklı mı? Yani 7 ay sonra araç fiyatları yine uçmuş olursa citröen C4 aracımı 350.000 TL'ye geri almayayım

    Piyasa kötü ve 7 ay beklesem belki aracımın değeri 250.000 - 300.000 olacak, hiç bir şey yapmadan aracım değerlenirken şimdi Birevimle girdiğimde para ödeyerek ve borçlanarak o parayı almaya çalışacağım. Çok kararsız kaldım, sizce ne yapmalıyım?
  • 02-06-2022, 11:59:01
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Size teslim edeceği aracın fiyatını şu and iletip sabitliyorsa sorun yok. Ama o aracın fiyatını 7 ay sonra söyleyecekse ya da 7 ay sonra herhangi bir 350K lık araç al diyecekse aman ha. Düşmanıma tavsiye etmem.
  • 02-06-2022, 12:00:47
    #3
    md_
    Üyeliği durduruldu
    Aracı satıp yeni araç alıcaksan mantıklı ama araç almıcaksan kesinlikle elindekini satma bu arada her türlü aynı şey 7 ay sonra elindeki arabanın fiyatı artıcaksa yeni alcağının fiyatı da artacak
  • 02-06-2022, 12:02:04
    #4
    Bu dediğiniz hiç mantıklı gelmedi bana. Ben olsam bu riski almazdım çünkü almadım
  • 02-06-2022, 12:03:10
    #5
    Bu piyasada 7 ay sonra sattığın arabayı bile alamazsın hocam, ben olsam yapmazdım.
  • 02-06-2022, 12:03:42
    #6
    Minare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size teslim edeceği aracın fiyatını şu and iletip sabitliyorsa sorun yok. Ama o aracın fiyatını 7 ay sonra söyleyecekse ya da 7 ay sonra herhangi bir 350K lık araç al diyecekse aman ha. Düşmanıma tavsiye etmem.
    7 ay sonra 350.000 TL'ye hangi aracı almak istersen onu alıyorsun, isterseniz traktör alın. Ancak benim aracımın değeri 7 ay sonra hiç borçlanmadan o fiyatlara gelme ihtimalide var. Yani 7 ay sonra sabitlenmemiş şekilde 350k'lık araç al diyorlar hocam.

    md_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aracı satıp yeni araç alıcaksan mantıklı ama araç almıcaksan kesinlikle elindekini satma bu arada her türlü aynı şey 7 ay sonra elindeki arabanın fiyatı artıcaksa yeni alcağının fiyatı da artacak
    Hocam 7 ay sonra teslim ediyorlar. Evet diğer araçların fiyatları da artacak ama ben büyük zarar etmiş olacağım. Yani hiç borçlanmadan aracım durduğu yerden artış gösterecekken diğer taraftan borçlanarak o parayı almaya çalışacağım.
  • 02-06-2022, 12:04:03
    #7
    7 ay sonra aynı aracı alırsınız ancak.
  • 02-06-2022, 12:06:04
    #8
    Mantıklı değil hocam bence bugünün 350k lık arabası 7 ay sonra ne olur muamma.
  • 02-06-2022, 12:06:35
    #9
    mantıksız hocam

    - piyasa yükselecek
    - araçsız kalacaksın
    - taksit ödeyeceksin

    piyasa yükselecek ama bir de üstüne sizin dediğiniz gibi yükselirse kendi aracınızın daha yüksek km yapmış olanını anca alabileceksiniz

    araç için kredi çekmek faiz oranları yüksek olsa da bazen mantıklı oluyor 2022 model clioyu yıl başında alanlar parasını neredeyse 2ye katlayacak