• 25-04-2022, 22:07:10
    #1
    merhabalar K.maraş türkoglunda 52 dönüm arazimiz var bugun ekini kontrole gittim dönüşte kanalda elimi yıkayayım dedim ne göreyim
    su seviyesi 20cm altına düşmüş İCİNDE HER BİRİ 2 3kg olan binlerce sazan balığı var
    tarım köy işlerini aradım onlar başka bir yere yönlendirdi
    nereyi arasam başka bir yere yönlendirdi BAKTIM OLMAYACAK BU BALIKLAR 1 GECE DAHA KALIRSA HEPSİ ÖLECEK İŞ BAŞA DÜŞTÜ köye geldim 2 genc aldım yanıma bana yömiyeli yardım edermisiniz dedim
    ne iş yapacagınızı anlatayım dedim.

    KANALA girecez Kovalarla balıkları toplayıp büyük beton kanala atacagız dedim ADAM BAŞI 200TL verecem toplam 2 3 saat birşey dedim kabul ettiler

    BEKLEYİN BEN GELİYORUM DEDİM arabayı kivremin evine park ettim traktörü aldım SU DAMPERİNİ TAKTIM YARIM DAMPER SU DOLDURDUM
    3 4 tane buyuk baş HAYVAN sulama kovası aldım
    3 adam girdik camura yaklaşık 1 damper kadar balık yakaladık cogu camura gömülmüş
    bunları dampere attık bunları damperden nasıl cıkarıcaz dusunemedik
    zayıf olan arkadaşa dedım kanala gıdelim suyu boşaltalım sen gir üstten yakala bize ver biz suya salalım

    YANİ tutması mesele degil camuru yedik yemeye ama damperden çıkarmak o kadar ugrastırıcı olduki BETON KANALA bırakmaya niyetlendigimiz balıkları

    beton kanal turkiyenin en büyük projesiinden biri allah esirgesin adam düşse cıkması imkansız hızlı akan bir kanal ve genişlik 25mt derinlik 20mt bu kanala bıraktık ölmesindense yaşasın istedik

    HERŞEYİ GECTİM 1 resim cekmeye fırsatımız olmadı aklımızada gelmedi o telaşla
    tahmini söylüyorum 5bin kadar balık atmışımdır.
    halen kalan oldu ama gücüm yettigince toplayıp saldıklarım bunlar 29 KOVA KENDİM BOŞATTIM daha sonradan boşattıklarımızı saymadım :d

    SU SEVIYESI ARAZİ SULAMALARINDAN dolayı azalıyor hayvanlar 1 2 gune telef olurdu bu sene yagışlar guzeldi ancak kücük kanalın sulamalarda 1 haftada seviyesi sıfırlanıyor hatta 10 gunde kurudugu çok oldu bu balıklar su yüksekken veya yumurtlama zamanı oraya girip çıkamayan balıklardı yazın avlayacak balıklarımız OLDU EN AZINDAN 12 tane koca kafalı anaç bıraktım gerisi 1kg 2kg 3kg 500gr 400gr gibi balıklardı

    ALLAHTAN fark ettim baya kurtardım 30dk önce kivrem kontrol etmiş ölü balık çokmuş fener ile baktım baya ölü balık var dedi
    DOGAYA SALINAN HAYVANLARIN EMİN OLUN NESLİ İCİN ELİMİZDEN GELENİ yapmalıyız ustumun camurundan be köyümün genclerının camurundan CAMURDAN KALE YAPILIRDI ) KALIN SAGLICAKLA

    KİVREME YAN YATTIK CAMURA BATTIK DEDİM WHATSAPTAN ATTIGIM RESİM

    BAŞKA BİR traktör yetişti çıkardı bizi taktık damperi işimizi bitirdik

    BİZİM BÖLGEYİ 2017 DE ANLATAN VİDEO BIRAKIYORUM

    https://www.youtube.com/watch?v=E9NqHmTDfb8

    ANCAK BIZIM BÖLGE 1970 1985 YILLARINDA HER BİRİ 100KG UZERİ YAYIN BALIKLARI OLAN BİR BÖLGEYMİŞ SONRADAN GELEN KANALLAR HER YERİ KANAL ARAZİLERİN BALIK popilasyonu bitti bitecek derecede kimsenin umurunda degil ben gelecek nesil icin fırsat buldukca birşeyler yapmaya çalışıyorum kendimce
    gönül isterki eski havası olsun ama bitti
    COCUKTUM sazlıklarda solungacına ip baglayıp sürükleyip eve 30kg 20kg sazanları sürükler getirirdim balık bitti bu nedenle en azından kurudukca görduklerimizi bir yerlere bırakabilsek belki 10 20 yıl daha balık olur diye düsünüyorum
    2000 YILINDA TEMA VAKFI BÖLGEYİ GÖÇ YOLU DİYE mühürledi ama bölgeye TİGEM ADI ALTINDA 300BIN DÇNÜM ARAZİ İŞLETMESİ VERİLİNCE VE ARDINDAN BETON KANAL PROJESİ GELİNCE BÖLGE PERT OLDU kuşta gitti balıkta bitti KLA
  • 25-04-2022, 22:14:50
    #2
    ALLAH ( CELLE CELALUH ) Razı olsun çok güzel bir hayır işlemişsin. sazanmıydı hepsi. aynalı sazan,gelebicin, sekiz bıyık, israil çipurası felan varmıydı. sonuna kadar okudum keyifli bir yazıydı deüdi okumama ilk başta balıkları toplayım köye dağıtacan sandım
  • 25-04-2022, 22:17:32
    #3
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ALLAH ( CELLE CELALUH ) Razı olsun çok güzel bir hayır işlemişsin. sazanmıydı hepsi. aynalı sazan,gelebicin, sekiz bıyık, israil çipurası felan varmıydı. sonuna kadar okudum keyifli bir yazıydı deüdi okumama ilk başta balıkları toplayım köye dağıtacan sandım
    aynalı ve pullu sazan başka cesit yok bizim köyde yok yok bizim köylü kışın tek sever balıgı yazın para versen yemezler keşke yeseler cok kalmış telef olmuş üzüldüm ama ne yapım gücümün yettigince bir caba gösterdim 10 yıl öncede sulama barajı var balıkalan barajı yazarsanız haritada görürsünüz ona bırakmıştık şu an ordaki balıkların olta kopardıgı söyleniyor bizim eserimiz :d
  • 25-04-2022, 22:17:52
    #4
    Helal olsun hocam banane demeden gördüğünüz bu duruma kayıtsız kalmamışsınız
  • 25-04-2022, 22:17:54
    #5
    Sazan.avi
  • 25-04-2022, 22:33:35
    #6
    karagul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Helal olsun hocam banane demeden gördüğünüz bu duruma kayıtsız kalmamışsınız
    eyvallah evet insan olarak bir canlının göz göre göre ölmesi hic hoş degil bu hayvan veya insan fark etmez sonucta bir can taşıyor keşke hepsini kurtarabilseydik hava kararmasına az kalmıştı bıraktık mecbur

    Turkic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sazan.avi
    yok avlamadık tuttuk bıraktık
  • 25-04-2022, 22:37:05
    #7
    Takdir ettim 👏
  • 25-04-2022, 22:38:41
    #8
    Growth Manager
    allah hayrınızı kabul etsin hocam, baya hayvan kurtarmışsınız
  • 25-04-2022, 22:43:16
    #9
    Süpersiniz