merhabalar K.maraş türkoglunda 52 dönüm arazimiz var bugun ekini kontrole gittim dönüşte kanalda elimi yıkayayım dedim ne göreyim
su seviyesi 20cm altına düşmüş İCİNDE HER BİRİ 2 3kg olan binlerce sazan balığı var
tarım köy işlerini aradım onlar başka bir yere yönlendirdi
nereyi arasam başka bir yere yönlendirdi BAKTIM OLMAYACAK BU BALIKLAR 1 GECE DAHA KALIRSA HEPSİ ÖLECEK İŞ BAŞA DÜŞTÜ köye geldim 2 genc aldım yanıma bana yömiyeli yardım edermisiniz dedim
ne iş yapacagınızı anlatayım dedim.

KANALA girecez Kovalarla balıkları toplayıp büyük beton kanala atacagız dedim ADAM BAŞI 200TL verecem toplam 2 3 saat birşey dedim kabul ettiler

BEKLEYİN BEN GELİYORUM DEDİM arabayı kivremin evine park ettim traktörü aldım SU DAMPERİNİ TAKTIM YARIM DAMPER SU DOLDURDUM
3 4 tane buyuk baş HAYVAN sulama kovası aldım
3 adam girdik camura yaklaşık 1 damper kadar balık yakaladık cogu camura gömülmüş
bunları dampere attık bunları damperden nasıl cıkarıcaz dusunemedik
zayıf olan arkadaşa dedım kanala gıdelim suyu boşaltalım sen gir üstten yakala bize ver biz suya salalım

YANİ tutması mesele degil camuru yedik yemeye ama damperden çıkarmak o kadar ugrastırıcı olduki BETON KANALA bırakmaya niyetlendigimiz balıkları

beton kanal turkiyenin en büyük projesiinden biri allah esirgesin adam düşse cıkması imkansız hızlı akan bir kanal ve genişlik 25mt derinlik 20mt bu kanala bıraktık ölmesindense yaşasın istedik

HERŞEYİ GECTİM 1 resim cekmeye fırsatımız olmadı aklımızada gelmedi o telaşla
tahmini söylüyorum 5bin kadar balık atmışımdır.
halen kalan oldu ama gücüm yettigince toplayıp saldıklarım bunlar 29 KOVA KENDİM BOŞATTIM daha sonradan boşattıklarımızı saymadım :d

SU SEVIYESI ARAZİ SULAMALARINDAN dolayı azalıyor hayvanlar 1 2 gune telef olurdu bu sene yagışlar guzeldi ancak kücük kanalın sulamalarda 1 haftada seviyesi sıfırlanıyor hatta 10 gunde kurudugu çok oldu bu balıklar su yüksekken veya yumurtlama zamanı oraya girip çıkamayan balıklardı yazın avlayacak balıklarımız OLDU EN AZINDAN 12 tane koca kafalı anaç bıraktım gerisi 1kg 2kg 3kg 500gr 400gr gibi balıklardı

ALLAHTAN fark ettim baya kurtardım 30dk önce kivrem kontrol etmiş ölü balık çokmuş fener ile baktım baya ölü balık var dedi
DOGAYA SALINAN HAYVANLARIN EMİN OLUN NESLİ İCİN ELİMİZDEN GELENİ yapmalıyız ustumun camurundan be köyümün genclerının camurundan CAMURDAN KALE YAPILIRDI ) KALIN SAGLICAKLA

KİVREME YAN YATTIK CAMURA BATTIK DEDİM WHATSAPTAN ATTIGIM RESİM

BAŞKA BİR traktör yetişti çıkardı bizi taktık damperi işimizi bitirdik

BİZİM BÖLGEYİ 2017 DE ANLATAN VİDEO BIRAKIYORUM

https://www.youtube.com/watch?v=E9NqHmTDfb8

ANCAK BIZIM BÖLGE 1970 1985 YILLARINDA HER BİRİ 100KG UZERİ YAYIN BALIKLARI OLAN BİR BÖLGEYMİŞ SONRADAN GELEN KANALLAR HER YERİ KANAL ARAZİLERİN BALIK popilasyonu bitti bitecek derecede kimsenin umurunda degil ben gelecek nesil icin fırsat buldukca birşeyler yapmaya çalışıyorum kendimce
gönül isterki eski havası olsun ama bitti
COCUKTUM sazlıklarda solungacına ip baglayıp sürükleyip eve 30kg 20kg sazanları sürükler getirirdim balık bitti bu nedenle en azından kurudukca görduklerimizi bir yerlere bırakabilsek belki 10 20 yıl daha balık olur diye düsünüyorum
2000 YILINDA TEMA VAKFI BÖLGEYİ GÖÇ YOLU DİYE mühürledi ama bölgeye TİGEM ADI ALTINDA 300BIN DÇNÜM ARAZİ İŞLETMESİ VERİLİNCE VE ARDINDAN BETON KANAL PROJESİ GELİNCE BÖLGE PERT OLDU kuşta gitti balıkta bitti KLA