• 06-04-2022, 01:35:22
    #46
    Evet abi aynen öyle. Herkes kendine yakışanı yapae, kendi kalbinin ekmeğini yer. Yine olsa yine yaparım problem değil. İnsanın zoruna gidiyor sadece. Ben o parayla 5 tane aç kedinin karnını doyururdum ciğer alıp. İnsana insanlık edelim dedik işte.

    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emre kardeş senin galiba 2 konuna denk geldim mesela kendin rahatlıkla yapabileceğin çekiliş konundaki isimleri çekiliş aracıyla liste yapılmasına sırf öğrenciler kazansın diye ücret mükabilinde yaptırdın takdir ettim orada.. Burada önemli olan senin iyi niyetindir sen iyi niyetini gösterdin bunlar iyi niyetini suistimal ediyorsa kendilerine bunu yakıştırıyorlar demekki. Nihayetinde herkes kendine yakışanı yapıyor.
  • 06-04-2022, 01:35:36
    #47
    iyisite.NET
    Boşver hocam, sen yine yap iyiliğini.

    Sonuç olarak senin niyetin halis, gerisi önemli değil.

    (Konu Dışı)
    Bazen burada yardım konuları açıldığında bende elimden geldiğince konuya katılım sağlayıp, bir kaç kişiye yardımcı oluyorum.
    Bu gönderdiğim meblağlar aşırı yüksek meblağlar değil, benden birşey eksiltmez, o kişiye de büyük bir getiri sağlamaz.

    Ama inanın benim de bazen canımın sıkıldığı noktalar oluyor.

    Bazı konular görüyorum ve bunları bilerek sürekli süistimal şekline döndüren arkadaşlar mevcut. ( Bu düşünce de olmayan arkadaşları tenzih ediyorum )

    Bir arkadaşın 2 / 3 günde bir konuları sabit
    30 tl lazım / 20 tl lazım / 100 tl lazım
    Öğrenciyim, bugün akşama kadar 30 tl lazım. Ne iş olsa yaparım vs. vs. vs.
    (Elbette yardımcı oluruz, lakin bunu 2, 3 günde bir sabit konu şekline getirirseniz bu hoş olmaz)

    Ve bazen, bazı yardım konularında, yardımcı olmak isteyen tüm herkesin özeline pm atılıyor. ( Geçenlerde bir kaç arkadaş ile birilerine yardım ettik ve bir arkadaş kendini akıllı zannedip benden aldığını söylemiyor, diğer arkadaştan aldığını da bana söylemiyor, sanki sadece birimiz yardımcı olmuş gibi gösteriyor ) Biz bunu fark ettik ve kendisine bunu belirttik, sonradan özür dilerim vs. vs.

    Lütfen bu tür şeyler için karakterinizi yok etmeyin.

    Paranın Adamı olmayın.

    Para bir şekilde geçer elinize, ama Adamlık rolünü kaybettiğinizde, ne para, ne de dost kalır etrafınızda.
    Bizler insanız, elbette darlık dönemlerimiz olur, bazen bir ekmeğe dahi muhtaç olabiliriz. O gibi durumlarda R10 da ki çalıştığınız herhangi bir kişi bile sizi çekip / çevirir.
    15 Yıldır, bu platformda ne güzel insanlar, ne dostlar ile tanıştım. ( Bazen akrabalarınızın, arkadaşlarınızın dahi yapmayacağı şeyleri yapabiliyorlar )
  • 06-04-2022, 01:39:09
    #48
    nasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam okuduğunuz şeyleri anlamada güçlük yaşıyorsunuz galiba. İyiliğimin suistimal edildiğini iyiliği paylaşmadan nasıl anlatabilirim? Yani sırf konuda farklı bir cevap olsun diye dikkat çekmeye çalışmışsınız, yapmayın.
    Okuduğumu gayet iyi anlıyorum ama sizi kırmamak için bir daha okudum. Arkadaşın avukatı falanda değilim,tanımamda gayet objektif bir şekilde yorumladım olayı.

    Şimdi yazdıklarınıza gelecek olursak;

    Bir ay önce yardımda bulundum diyorsunuz, ardından yardım yaptığınız kişinin 100.000 tl ciro yaptığını söylemişsiniz.

    Benim anladığım bu ciroyu yapan kişi benden niye yardım istedi veya aldı demek istiyorsunuz, bu konuda sizi anlıyorum. Ama konuya arkadaşın konusunu gördükten sonra agresif bir bakış açısıyla yaklaştığınızı düşünüyorum.

    Yardım, iyilik yaptığınız insanların daha iyi yerlere gelmesi bu söylediklerinizin aksine sizi dahada mutlu etmeli. Ama benim konudan anladığım yorum "vay x e bak daha dün bizden yardım istiyordu şimdi ne hale gelmiş".

    En nihayetinde siz bunu sizinde söylediğiniz üzere "yardım,iyi niyet" dahilinde yapıyorsunuz. Yaptığınız yardım veya iyilikleri bu şekilde dile getirmenizin hoş olmadığını söyledim. Arkadaş gerçektende sizden yardım aldığı dönemde bu kazançları sağlıyorsa oda ayıp etmiştir.

    Bu biraz şeye benziyor sokakta gördüğümüz mendil satan çocuklardan mendil alıyoruz yeri geliyor sadece parasını veriyor mendili dahi almıyoruz. Ama biz bilmiyormuyuzki arkasında kimlerin olduğunu ? Elbette biliyoruz.
  • 06-04-2022, 01:41:54
    #49
    Hocam arkadaş benim yardımımla daha iyi yerlere gelmedi. Yaptığım iyiliğin tutarı da önemsiz zaten, konuşmaya değmez. Arkadaş "4 ayda 100 bin tl" diye konu açmış. Ben bu arkadaşa 1 ay önce iyilik ettim. Yani bu arkadaş zaten 4 aydır para kazanıyormuş. Mevzu bundan ibaret, salak yerine konmaktan yani. Yine de dediğiniz gibi bu para bizi fakir etmez. Duygularımızı incitir şu an olduğu gibi. Sevgiler ve iyi geceler dilerim.


    Riga adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okuduğumu gayet iyi anlıyorum ama sizi kırmamak için bir daha okudum. Arkadaşın avukatı falanda değilim,tanımamda gayet objektif bir şekilde yorumladım olayı.

    Şimdi yazdıklarınıza gelecek olursa;

    Bir ay önce yardımda bulundum diyorsunuz, ardından yardım yaptığınız kişinin 100.00 tl ciro yaptığını söylemişsiniz.

    Benim anladığım bu ciroyu yapan kişi benden niye yardım istedi veya aldı demek istiyorsunuz, bu konuda sizi anlıyorum. Ama konuya arkadaşın konusunu gördükten sonra agresif bir bakış açısıyla yaklaştığınızı düşünüyorum.

    Yardım, iyilik yaptığınız insanların daha iyi yerlere gelmesi bu söylediklerinizin aksine sizi dahada mutlu etmeli. Ama benim konudan anladığım yorum "vay x e bak daha dün bizden yardım istiyordu şimdi ne hale gelmiş".

    En nihayetinde siz bunu sizinde söylediğiniz üzere "yardım,iyi niyet" dahilinde yapıyorsunuz. Yaptığınız yardım veya iyilikleri bu şekilde dile getirmenizin hoş olmadığını söyledim. Arkadaş gerçektende sizden yardım aldığı dönemde bu kazançları sağlıyorsa oda ayıp etmiştir.

    Bu biraz şeye benziyor sokakta gördüğümüz mendil satan çocuklardan mendil alıyoruz yeri geliyor sadece parasını veriyor mendili dahi almıyoruz. Ama biz bilmiyormuyuzki arkasında kimlerin olduğunu ? Elbette biliyoruz.
  • 06-04-2022, 01:43:12
    #50
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100 bin cirodan ne kadar kalıyor komisyon, kargo bedelleri ile birlikte? Eğer bu şekilde milletin duygularını sömürmeye çalışsaydım emin ol burdan konu açmak yerine buna devam ederdim. Senin bana kod verdiğin zamanda bile ben senden hiçbir şekilde ücretsiz kod istemedim. Hediye etmek istediğini sen belirttin. Numaranı verirsen aynı gün sipariş verdiğim kitabın dekontunu da sana ileteyim. Böyle bir amacım olsaydı zaten az önceki konuyu açmazdım.

    4 aylık bir süreçten bahsediyorum zaten ödemeyi ilk 1 ay sonrasında alıyorsun trendyoldan. Bir insana iftira atmak bu kadar ucuz olmamalı. Ben burda çalıştığım her kişinin işinin karşılığını da sonuna kadar verdim. Okulumu bitirdikten sonra yapmak istediğim şey hakkında konu paylaşıp, fikir almayı hedeflerken bütün forumdan linç yiyorum. Umarım bir gün aynı duruma siz de düşmezsiniz.
    Birader Allah aşkına neyin kavgasındasın hala. 100.000 tl cironun hiç kalmazsa %20 si kalsın bak ölü fiyattan versen %20 kalır. bu kadarını da hesap edecek kadar matematik biliyoruz. buradaki herkes trendyolda ürün satıyor mera etme. hatalısın işte özrün kabahatinden büyük.
  • 06-04-2022, 01:44:28
    #51
    Riga adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş doğru yapmıştır yanlış yapmıştır bilemem.

    Ama her kim olursa olsun birine karşı yapılan yardımın sonrasında bu şekilde dile getirmeside bana kalırsa çok doğru birşey değil.

    Bir elin verdiğini öbür el asla görmeyecek.

    Sağ elin verdigini sol el bilmemeli.

    Bu sözlerin bir anlamı var.
    iyi de abi arkadaş bunu ifşa etmeseydi yine aynı yoldan söğüşleyecekti milleti? buna razı mısın?
  • 06-04-2022, 01:44:45
    #52
    Kişisel Rütbe
    G4G adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O arkadaş geçen de 200 TL yardım almıştı.
    Bizim gibi garibanlar varken cımbızla çekiyorsunuz 😂😂
    İsmet İnönünün meşhur sözü vardır.
    Bir memlekette, namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur.
  • 06-04-2022, 01:47:15
    #53
    Bu arkadaşın yaşadığı şeyi yıllardır bu forumda yapıyorlar. Bu tarz konuları tamamen yasaklamak lazım.
  • 06-04-2022, 01:47:48
    #54
    Kişisel Rütbe
    Riga adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okuduğumu gayet iyi anlıyorum ama sizi kırmamak için bir daha okudum. Arkadaşın avukatı falanda değilim,tanımamda gayet objektif bir şekilde yorumladım olayı.

    Şimdi yazdıklarınıza gelecek olursak;

    Bir ay önce yardımda bulundum diyorsunuz, ardından yardım yaptığınız kişinin 100.000 tl ciro yaptığını söylemişsiniz.

    Benim anladığım bu ciroyu yapan kişi benden niye yardım istedi veya aldı demek istiyorsunuz, bu konuda sizi anlıyorum. Ama konuya arkadaşın konusunu gördükten sonra agresif bir bakış açısıyla yaklaştığınızı düşünüyorum.

    Yardım, iyilik yaptığınız insanların daha iyi yerlere gelmesi bu söylediklerinizin aksine sizi dahada mutlu etmeli. Ama benim konudan anladığım yorum "vay x e bak daha dün bizden yardım istiyordu şimdi ne hale gelmiş".

    En nihayetinde siz bunu sizinde söylediğiniz üzere "yardım,iyi niyet" dahilinde yapıyorsunuz. Yaptığınız yardım veya iyilikleri bu şekilde dile getirmenizin hoş olmadığını söyledim. Arkadaş gerçektende sizden yardım aldığı dönemde bu kazançları sağlıyorsa oda ayıp etmiştir.

    Bu biraz şeye benziyor sokakta gördüğümüz mendil satan çocuklardan mendil alıyoruz yeri geliyor sadece parasını veriyor mendili dahi almıyoruz. Ama biz bilmiyormuyuzki arkasında kimlerin olduğunu ? Elbette biliyoruz.
    Hocam haklısınız ama o kadar öğrenci kardeşimiz varken ben dahil kimse bu kadar derin hasar vermemiştir düşünsenize burs verdiğin senden zengin dersin ki noluyor bir ben mi kaldın dersin lütfen iyimsersiniz ama tüm öğrenciler adına düşünün olayı