• 22-03-2022, 21:45:16
    #1
    Merhaba dostlar,
    Bu aralar 13" laptopa bakmaktan gözler görmemeye başladı. Bu hafta dikey dönebilen bir monitör almayı planlıyorum. Ama monitör teknolojisinden çok anlamadığım için karar veremiyorum
    Kullanım amacım : Çoğunlukla kodlama/Photoshop'ta tasarım, web'de gezinme, bazen de film izleme. Oyun oynamam sanırım. Oynarsam da Age of Empires gibi oyunlar olur

    Büyüklük olarak 27" ekran düşünüyorum, Teknosa'da test ettiğimde bana göre uygun bir büyüklük.
    Fakat piyasada çoğunlukla curved ekranlar var. Acaba bu curved lar tasarım veya yazılım işine uygun mudur ?
    • Yani düz ekrana göre curved larda ekrandaki tasarım farklı görünüyor mu yoksa aynı mı ? Yani düz ekranda gördüğüm 100px genişlikteki bir nesne curved'da da aynı ebatta mı görünür yoksa kenarlara sündürme oluyor mu ?
    • Kullanım amacım için IPS zorunlu mu, IPS harici ekranlarda sürekli kod okumak gözleri yorar mı ?
    • Hertz olayı minimum kaç kurtarır beni ?
    gibi gibi aklımda deli sorular..

    f/p olarak minimum nasıl bir monitör tavsiye edersiniz ?

    Yaklaşık bütçe 2000-3000 arası. Ama çok çok çok iyi bir cihaz olursa kunduradaki bozuklukları da bütçeye dahil ederek 4000 e kadar çıkabilirim

    Daha önce deneyimi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum, teşekkürler.

    Not: Çok eskiden bir monitörüm vardı yazılar sürekli halay çeker gibi titrediği için yazılımdan soğutmuştu, tavsiye edeceğiniz monitörde titreşim olmazsa süper olur
  • 22-03-2022, 21:48:22
    #2
    24 inç curved kullanıyorum dikey olmayan samsung ilk tuhaf olabilir ama sonradan hiç bir farkı yok düz ekranla gözler alışıyor güzel yani hocam
  • 22-03-2022, 21:49:38
    #3
    https://www.r10.net/ikinci-el/314424...post1082191819
    @Hernie; Arkadaş satıyordu güzel monitor ama bana gelmedi. Bakınm isetrseniz.
  • 22-03-2022, 21:52:50
    #4
    bycida adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    24 inç curved kullanıyorum dikey olmayan samsung ilk tuhaf olabilir ama sonradan hiç bir farkı yok düz ekranla gözler alışıyor güzel yani hocam
    Oh süper curvedlı birini yakalamışken sorayım
    Yukarıda bahsettiğim konuda bir sıkıntı yaşadınız mı ? Yani düz ekranlarda belli olan bir ölçü birimi curved da farklı bir ölçü mü oluyor. Mesela 500 px genişliğindeki bir alan curved da da 500 px olarak mı gösteriliyor ?
  • 22-03-2022, 21:56:35
    #5
    puremoment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oh süper curvedlı birini yakalamışken sorayım
    Yukarıda bahsettiğim konuda bir sıkıntı yaşadınız mı ? Yani düz ekranlarda belli olan bir ölçü birimi curved da farklı bir ölçü mü oluyor. Mesela 500 px genişliğindeki bir alan curved da da 500 px olarak mı gösteriliyor ?
    Hocam o cihazı ben alıcaktım konudaki almadım. Kendim çift monitor kullanıyorum biri curved. Tam sorunu anlamadım ama anladığım kadarıyla boyutlar aynı mı diyorsasn evet aynı ve çok kullanışlı. Genelde oyun için kullanılıyor sanırım ama ben kod yazarken de forumda kullanırken de çok memnunum. Tek sıkıntısı 2-3 monitor çalışacaksan hepsi curved olsun. Benimksi gibi bir düz ekran olursa curvede alışınca göz diğeri tahta gibi geliyo gözüme.
  • 22-03-2022, 21:58:52
    #6
    Dikey kullanacaksınız curved iyi olmayabilir, ayrıca curved ile düz arasında panel farkı var, curvedler VA panel, çoğunda ghosting olabiliyor, siyah ekranlarda rahatsızlık verebilir. İPS düz bir monitör alın alabiliyorsanız.
  • 22-03-2022, 22:04:46
    #7
    dev
    Kurumsal Üye
    puremoment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba dostlar,
    Bu aralar 13" laptopa bakmaktan gözler görmemeye başladı. Bu hafta dikey dönebilen bir monitör almayı planlıyorum. Ama monitör teknolojisinden çok anlamadığım için karar veremiyorum
    Kullanım amacım : Çoğunlukla kodlama/Photoshop'ta tasarım, web'de gezinme, bazen de film izleme. Oyun oynamam sanırım. Oynarsam da Age of Empires gibi oyunlar olur

    Büyüklük olarak 27" ekran düşünüyorum, Teknosa'da test ettiğimde bana göre uygun bir büyüklük.
    Fakat piyasada çoğunlukla curved ekranlar var. Acaba bu curved lar tasarım veya yazılım işine uygun mudur ?
    • Yani düz ekrana göre curved larda ekrandaki tasarım farklı görünüyor mu yoksa aynı mı ? Yani düz ekranda gördüğüm 100px genişlikteki bir nesne curved'da da aynı ebatta mı görünür yoksa kenarlara sündürme oluyor mu ?
    • Kullanım amacım için IPS zorunlu mu, IPS harici ekranlarda sürekli kod okumak gözleri yorar mı ?
    • Hertz olayı minimum kaç kurtarır beni ?
    gibi gibi aklımda deli sorular..

    f/p olarak minimum nasıl bir monitör tavsiye edersiniz ?

    Yaklaşık bütçe 2000-3000 arası. Ama çok çok çok iyi bir cihaz olursa kunduradaki bozuklukları da bütçeye dahil ederek 4000 e kadar çıkabilirim

    Daha önce deneyimi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum, teşekkürler.

    Not: Çok eskiden bir monitörüm vardı yazılar sürekli halay çeker gibi titrediği için yazılımdan soğutmuştu, tavsiye edeceğiniz monitörde titreşim olmazsa süper olur
    Uzun sure dikey olarak kullanilabilen Dell modelleri kullandim. Simdi de 2 tane Dell P2419H kullaniyorum. Sor bana hic dikey kullandim mi
    Kodlama yaparken show yapanlar disinda kullanan gormedim ben. Bir kere dikey olarak kullanmayi denedim, hic hisettigim gibi olmadi. Ancak log okurken kullanilir gibi geliyor

    2 olmadi ben alali 4K tl civariydi galiba Turkiyede fiyati. Simdi 8K TL olmus stok sorunu var galiba.
  • 22-03-2022, 23:35:47
    #8
    tiptu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dikey kullanacaksınız curved iyi olmayabilir, ayrıca curved ile düz arasında panel farkı var, curvedler VA panel, çoğunda ghosting olabiliyor, siyah ekranlarda rahatsızlık verebilir. İPS düz bir monitör alın alabiliyorsanız.
    Teşekkür ederim, evet dikey kullanıcam o yüzden düz ekran bakmak daha iyi olacak gibi.

    Noroc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun sure dikey olarak kullanilabilen Dell modelleri kullandim. Simdi de 2 tane Dell P2419H kullaniyorum. Sor bana hic dikey kullandim mi
    Kodlama yaparken show yapanlar disinda kullanan gormedim ben. Bir kere dikey olarak kullanmayi denedim, hic hisettigim gibi olmadi. Ancak log okurken kullanilir gibi geliyor
    2 olmadi ben alali 4K tl civariydi galiba Turkiyede fiyati. Simdi 8K TL olmus stok sorunu var galiba.
    Hocam aslında sayfayı kaydırmadan kodları tek ekranda görmenin iyi olacağını düşündüğüm için dikey kullanmak istiyorum. Çünkü en sevmediğim şey yukarılara çıkıp kodlar arasında birşey aramak Bakalım belki bir heveste olabilir, denemeden bilemicez sanırım Dell P2719H var 4bin tl, cihaz şık görünüyor. Bakalım bi inceleyeceğim.

    veyselbozdagli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o cihazı ben alıcaktım konudaki almadım. Kendim çift monitor kullanıyorum biri curved. Tam sorunu anlamadım ama anladığım kadarıyla boyutlar aynı mı diyorsasn evet aynı ve çok kullanışlı. Genelde oyun için kullanılıyor sanırım ama ben kod yazarken de forumda kullanırken de çok memnunum. Tek sıkıntısı 2-3 monitor çalışacaksan hepsi curved olsun. Benimksi gibi bir düz ekran olursa curvede alışınca göz diğeri tahta gibi geliyo gözüme.
    Yani şimdilik tek monitör kullanmayı düşünüyorum, o dediğin olayı tahmin edebiliyorum. O yüzden iyisimi ben düz ekrandan devam
  • 22-03-2022, 23:46:36
    #9
    https://www.amazon.com.tr/Dell-S2421...52117669&psc=1

    Bunu kullanıyorum ben. Dikey pozisyon için uygun bir ekran.