Merhaba dostlar,
Bu aralar 13" laptopa bakmaktan gözler görmemeye başladı. Bu hafta dikey dönebilen bir monitör almayı planlıyorum. Ama monitör teknolojisinden çok anlamadığım için karar veremiyorum
Kullanım amacım : Çoğunlukla kodlama/Photoshop'ta tasarım, web'de gezinme, bazen de film izleme. Oyun oynamam sanırım. Oynarsam da Age of Empires gibi oyunlar olur

Büyüklük olarak 27" ekran düşünüyorum, Teknosa'da test ettiğimde bana göre uygun bir büyüklük.
Fakat piyasada çoğunlukla curved ekranlar var. Acaba bu curved lar tasarım veya yazılım işine uygun mudur ?
  • Yani düz ekrana göre curved larda ekrandaki tasarım farklı görünüyor mu yoksa aynı mı ? Yani düz ekranda gördüğüm 100px genişlikteki bir nesne curved'da da aynı ebatta mı görünür yoksa kenarlara sündürme oluyor mu ?
  • Kullanım amacım için IPS zorunlu mu, IPS harici ekranlarda sürekli kod okumak gözleri yorar mı ?
  • Hertz olayı minimum kaç kurtarır beni ?
gibi gibi aklımda deli sorular..

f/p olarak minimum nasıl bir monitör tavsiye edersiniz ?

Yaklaşık bütçe 2000-3000 arası. Ama çok çok çok iyi bir cihaz olursa kunduradaki bozuklukları da bütçeye dahil ederek 4000 e kadar çıkabilirim

Daha önce deneyimi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum, teşekkürler.

Not: Çok eskiden bir monitörüm vardı yazılar sürekli halay çeker gibi titrediği için yazılımdan soğutmuştu, tavsiye edeceğiniz monitörde titreşim olmazsa süper olur