Kubrick adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Bir borç verirken başta öne sürmediğiniz şartları sonda öne süremezsiniz.
Siz adama borç verirken enflasyon farkı isteyeceğinizi söyleseydiniz adam da belki enflasyon farkı istemeyecek başka bir eşten dosttan borç alabilirdi.
Dünyada böyle bir borç verme sistemi yok.
Geçen sene bankalar yıllık %20 ile kredi verdiler bu ay enflasyon %55 oldu.
Senin mantığına göre bankaların kredi kullanan herkesi arayıp enflasyon farkını istemesi lazım.
Yok böyle bir mantık.
Faiz, vade borç verilmeden önce belirlenir tartışılır ve 2 taraf da kabul ederse geçerli olur.
Borcu verirken hiç bir şart öne sürmeyip risk alıp sonra risk gerçekleşince faiz istemek kaypaklıktır.
Bu borç verene ders olması ve konuyu okuyan arkadaşların da ders alması gereken bir konu.
Açık vadeli ve faizsiz bir borç verildiğinde, borç verilen adam gerçekten para kaybetmeye değecek biri olmalı.
Borç verilen yıldaki TL'Yi, bu yıldaki değerine göre ödeyin dedim. Türk Lirası sadece döviz karşısında değer kaybetmiyor, kendisi de değer kaybediyor bu cümleyi anlamanız için alım gücünü düşünün.
. Elma verip armut istiyom diyen birini savunmak nasıl bir mantıktır?