• 09-03-2022, 19:02:29
    Kubrick adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dikkat ederseniz ben dolar karşılığı veya altın karşılığı ödeyin demedim Borç verilen yıldaki TL'Yi, bu yıldaki değerine göre ödeyin dedim. Türk Lirası sadece döviz karşısında değer kaybetmiyor, kendisi de değer kaybediyor bu cümleyi anlamanız için alım gücünü düşünün.

    Sen 1 yıl önce enflasyon yüksekken bin lira verseydin şimdi enflasyon düştüğünde bu bin lira daha da değerli olsaydı evet ben sana daha düşük öderdim. Sonuçta enflasyonve alım gücü yüzünden nasıl daha fazla para vermesi gerekiyorken ekonomi çok çok iyi olduğunda da ona göre hesaplanıp daha az vermesi gerekir. Alınan borçta değer önemlidir değer.
    Tekrar söylemekten yoruldum.
    Bir borç verirken başta öne sürmediğiniz şartları sonda öne süremezsiniz.
    Siz adama borç verirken enflasyon farkı isteyeceğinizi söyleseydiniz adam da belki enflasyon farkı istemeyecek başka bir eşten dosttan borç alabilirdi.
    Dünyada böyle bir borç verme sistemi yok.
    Geçen sene bankalar yıllık %20 ile kredi verdiler bu ay enflasyon %55 oldu.
    Senin mantığına göre bankaların kredi kullanan herkesi arayıp enflasyon farkını istemesi lazım.
    Yok böyle bir mantık.
    Faiz, vade borç verilmeden önce belirlenir tartışılır ve 2 taraf da kabul ederse geçerli olur.
    Borcu verirken hiç bir şart öne sürmeyip risk alıp sonra risk gerçekleşince faiz istemek kaypaklıktır.
    Bu borç verene ders olması ve konuyu okuyan arkadaşların da ders alması gereken bir konu.
    Açık vadeli ve faizsiz bir borç verildiğinde, borç verilen adam gerçekten para kaybetmeye değecek biri olmalı.
  • 09-03-2022, 19:04:54
    Orta yolu bulun derim, can sıkmaya gerek yok. ₺ cinsi olduğu için sizin düşünceniz doğru (bana göre) yinede hukuksal olarak avukat beylere danışmanızı öneririm.
  • 09-03-2022, 19:12:55
    gokanke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar selam herkese, fazla uzatmayacağım olayı.
    Babam 2019 Ağustos tarihinde yeni araba almak için iş arkadaşından 31 bin TL borç aldı, dolar euro vs. kesinlikle değil. TL olarak banka hesabına aldı. Dekontu duruyor.
    Eski arabayı sattı, aldığı borç ile yeni araba aldı.
    2022 Ocak tarihine kadar borcu ödemek istedik, babama "Paran olunca ödersin, acelesi yok." türünden sözler söyleyerek uzattı.
    Geçen ay da bir anda babamdan verdiği parayı geri almak istedi, babam da kredi çekerek 5 bin TL + 26 bin TL'yi banka hesabına gönderdi. Dekontları duruyor.
    İş yerinde 10-20 kişinin içinde "Ben sana parayı attığım zaman dolar 5,5 TL'ydi, sen bana bugünün kuruna göre vereceksin, 31 bin TL 2019 Ağustos tarihinde 5,600 dolardı, bana 82 bin TL göndereceksin." diyor.
    Babam da "Ben senden parayı dolar olarak almadım, dolarla alakalı bir mevzu bile geçmedi, bunca sene mevzusunu açmadın da şimdi neden böyle bir şey diyorsun, ben 82 bin TL'yi nereden bulayım da sana vereyim?" demiş.
    Arkadaşı cevap olarak "Senin araban 250 bin TL olmuş, o zaman arabanı satıp hakkımı bana vereceksin." deyip patronuna söylemekle, işinden attırmakla tehdit ediyor.
    Babamın iş yeri de global bir firma, böyle bir olaydan dolayı işten atılacağını falan pek sanmıyorum.

    Arkadaşlar şimdi biz ne yapmalıyız? Babam 1 haftada 10 yaş yaşlandı. Bu dönemde kredinin altına girip, fazladan borcu çıkıp, bir yandan da işten atılma korkusundan saçları beyazladı adamın.
    Karakola gidip şikayetçi olsak işe yarar mı? Ne yapmalıyız? Kesinlikle 1 kuruş daha yollatmayacağım babama ama sizden de fikir almak istiyorum. Huzur falan kalmadı.
    Şimdiden teşekkür ederim yorumlarınız için.
    11 sayfa mesaj okudum ama herkes farklı farklı şeyler söylemiş benim söyleyeceklerimi kimse söylemediği için yazıyorum hep aynı şeyleri yazarak boşa zaman kaybı
    1. Borçlar genelde sözleşme imza ile verilen bir durum değil hatta günümüzde elden bile para alınır verilir eş dostsan ve vereceği tarih yakınsa kişinin insiyatifine kalmış parası varken yok diyebilir zorla para alacak hali yok.
    2. Borçlar hangi kur üzerinden verildiyse o kur üzerinden verilir mesela 30 bin dolar aldınız 30 bin dolar ödersiniz 30 bin tl aldıysanız 30 bin tl ödersiniz.
    3. ve son olarak verdiği paradan fazla kimse isteyemez isterse paraya faiz işlemiş olur bunda tefeçilik suçudur.
    TCK'nın 241. maddesinde kazanç elde etmek amacıyla (faizle) bir başkasına ödünç para verme eylemi tefecilik suçu sayılmaktadır. Borç alana herhangi bir ceza uygulanmazken, tefecilik yapan kişi 2 yıldan 5 yıla kadar hapis ve 5 bin güne kadar adli para cezası ile cezalandırılmaktadır.
  • 09-03-2022, 19:21:50
    Ticari bir ürün aldınız ve borclandiysaniz kişi halkı
    Tl ihtiyaç için aldıysanız siz haklısınız
  • 09-03-2022, 19:22:28
    🏆 Wordpress Uzmanı
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ticari bir ürün aldınız ve borclandiysaniz kişi halkı
    Tl ihtiyaç için aldıysanız siz haklısınız
    Ne fark eder ki? Borç borçtur.
  • 09-03-2022, 19:25:14
    gokanke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne fark eder ki? Borç borçtur.
    Fark eden şey ticari zarar o gün sartlarinda
    Sana verdiği ürünü bu güne kadar çok defa alıp satma ihtimali var ticari kaybı olur maddi değil ticari
  • 09-03-2022, 19:35:04
    herkes görüşünü yazmış ben de ifade edeyim düşüncemi. Bence borç verirken "al kardeşim X.XX TL , müsait olduğunda ödersin" şeklinde verildiyse döviz kurunun ne olduğu önemli değildir. Ancak borcu verirken "bunun dolar karşılı şu, bana ödediğinde de o kadar para geri vereceksin" dediyse adam haklı derim.
    • gokanke
    gokanke bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 09-03-2022, 19:38:29
    Yemin ediyorum gülmekten karnıma ağrılar girdi . Elma verip armut istiyom diyen birini savunmak nasıl bir mantıktır?

    Karşı tarafı savunan arkadaşlar olayı en basit haliyle anlatıyorum.
    Sözleşme sözlü yada yazılı farketmez.
    1 - Borç verilirken verilen borcun cinsi.
    2 - Ödeme süresi.
    3 - Verilen süre içerisinde ödenmezse tanzim edilecek zarar.

    Bir şahsa 10 bin TL borç verirseniz ve herhangi bir zaman skalası koymadıysanız 10 yılda geçse 10 bin TL alırsınız. ( süre belirtmemek sizin ihmarkarlığınız ).
    Bir şahsa 10 bin $ borç veriseniz ve herhangi bir zaman skalası koymadıysanız 10 yılda geçse 10 bin $ alırsınız.
    Bir şahsa 10 bin € borç veriseniz ve herhangi bir zaman skalası koymadıysanız 10 yılda geçse 10 bin € alırsınız.
    .
    .
    .


    Verilen borç verildiği cinsten alınır. Tekrar belirtiyorum herhangi bir süre yada geri ödemede bir fark belirtmediyseniz ( burası tefeciliğe girer mi bilmiyorum kanunları iyice okumak lazım ) verdiğiniz tutarı geri alırsınız.

    Ben sana 10 bin verdim şuan o para 70 bin değerinde diye bir argüman KULLANAMAZSIN. Bu ayak üstü tefeciliğe dolandırıcılığa girer.
    İslam hukukuna görede mevzu aynıdır. Süre belirtmediysen verdiğini alırsın. Bırak islam hukukunu, normal hukukunu ne verirsen onu alırsın.

    VERDİĞİM PARA DEĞERLENSİN DİYORSAN DÖVİZ & ALTIN TÜRÜNDEN VERİRSİN. O ZAMANDA ZARARI HESAP EDEREK VERİRSİN.

    Valla güzel memleket senin araba şu kadar değerlendi benim para bu kadar değerlendi bana bu değeri vericen. Daha fazla yazmıcam konudan ayrılıyorum ben yoksa banlanırım
  • 09-03-2022, 19:40:33
    🏆 Wordpress Uzmanı
    Birdilimask adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yemin ediyorum gülmekten karnıma ağrılar girdi . Elma verip armut istiyom diyen birini savunmak nasıl bir mantıktır?

    Karşı tarafı savunan arkadaşlar olayı en basit haliyle anlatıyorum.
    Sözleşme sözlü yada yazılı farketmez.
    1 - Borç verilirken verilen borcun cinsi.
    2 - Ödeme süresi.
    3 - Verilen süre içerisinde ödenmezse tanzim edilecek zarar.

    Bir şahsa 10 bin TL borç verirseniz ve herhangi bir zaman skalası koymadıysanız 10 yılda geçse 10 bin TL alırsınız. ( süre belirtmemek sizin ihmarkarlığınız ).
    Bir şahsa 10 bin $ borç veriseniz ve herhangi bir zaman skalası koymadıysanız 10 yılda geçse 10 bin $ alırsınız.
    Bir şahsa 10 bin € borç veriseniz ve herhangi bir zaman skalası koymadıysanız 10 yılda geçse 10 bin € alırsınız.
    .
    .
    .


    Verilen borç verildiği cinsten alınır. Tekrar belirtiyorum herhangi bir süre yada geri ödemede bir fark belirtmediyseniz ( burası tefeciliğe girer mi bilmiyorum kanunları iyice okumak lazım ) verdiğiniz tutarı geri alırsınız.

    Ben sana 10 bin verdim şuan o para 70 bin değerinde diye bir argüman KULLANAMAZSIN. Bu ayak üstü tefeciliğe dolandırıcılığa girer.
    İslam hukukuna görede mevzu aynıdır. Süre belirtmediysen verdiğini alırsın. Bırak islam hukukunu, normal hukukunu ne verirsen onu alırsın.

    VERDİĞİM PARA DEĞERLENSİN DİYORSAN DÖVİZ & ALTIN TÜRÜNDEN VERİRSİN. O ZAMANDA ZARARI HESAP EDEREK VERİRSİN.

    Valla güzel memleket senin araba şu kadar değerlendi benim para bu kadar değerlendi bana bu değeri vericen. Daha fazla yazmıcam konudan ayrılıyorum ben yoksa banlanırım
    Ben de banlanmamak için bir şey diyemiyorum. Gerçekten empati yapmaktan yoksun çok insan varmış bu forumda… Teşekkür ederim.