• 12-02-2022, 15:03:16
    #1
    Merhaba, Bildiğiniz üzere 150 olan baraj puanı kaldırıldı. Bu sene bölümlerin taban puanları değişir mi? düşünceleriniz neler.
  • 12-02-2022, 15:05:33
    #2
    Kişisel Rütbe
    Tabi artar elini kolunu sallaya o almazlar ya
  • 12-02-2022, 15:08:40
    #3
    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabi artar elini kolunu sallaya o almazlar ya
    Taban puanları geçen seneye hesaplanıyor bu sene anlık düzenleme yaparlar mı acaba
  • 12-02-2022, 15:09:04
    #4
    geçen senelerden boş kontenjan kalan okullarda boşluk kalmaz sadece. taban puanlar boşluk kalan okullarda düşük gözükür, öyle 1-2 netle girerim falan hikaye öğrenciler üzerindeki psikolojik baskıyı kaldırdılar sadece. sosyal medya böyle bir yer işte avantajları dezavantaj savaş gibi yaygı bir kesim. artık çocuklarda baraj psikolojisi yok. sıralamada yine aynı şeyler aynı kriterler olduğuna göre hemen hemen hiç bir değişiklik olmayacak zaten gereksiz bir mevzu aradan çıkmış oldu
  • 12-02-2022, 15:11:43
    #5
    Bir şey değişmeyecek. Gene puanı yüksek olan girecek. Kontenjan artmadığı sürece bir etkisi olmaz. Bazıları elini kolunu sallayan girecek diyor. 151 ya da 181 puan alan kişi 300 puanlık yere nasıl girecek.

    Uzun lafın kısası taban puanlar düşmedikçe ve kontenjanlar artmadıkça bir şey değişmez. Yine yüksek puan alan bölüme girecek.

    Taban puan değişme konusunda da pek değişiklik olmaz.

    Atıyorum bir bölümün kontenjanı 1 ise ve 151 puan alan ile 300 puan alan bir kişi tercih yaparsa, diğeri barajı geçti diye 151 alan mı bölüme girecek. Yine 300 puan alan girecek.

    Fakat uzun vadede ne olur bunu kimse bilemez.
  • 12-02-2022, 15:16:42
    #6
    Cevaplarınız için teşekkürler anlaşılan çok bir değişiklik yok
  • 12-02-2022, 15:32:55
    #7
    aynen öyle olacak sadece özel üniverste sayısı artacak ve barajı bile geçemeyecek kapasitede bir çok çocuk bol bol özel ünileri dolduracak

    bakıldığında ülkedeki okumuşluk oranı artacak hesapta

    özel sektör için tam bir kıyım yaşanacak şimdilerde çok aşırı önemsenmese de özel sektör her önüne gelenin üni okuduğunu düşünerek sadece devlet üniversitesine gdenleri kabul edecek

    bağcılar üniverstesi mi diyecek parasıyla okumuş bu

    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir şey değişmeyecek. Gene puanı yüksek olan girecek. Kontenjan artmadığı sürece bir etkisi olmaz. Bazıları elini kolunu sallayan girecek diyor. 151 ya da 181 puan alan kişi 300 puanlık yere nasıl girecek.

    Uzun lafın kısası taban puanlar düşmedikçe ve kontenjanlar artmadıkça bir şey değişmez. Yine yüksek puan alan bölüme girecek.

    Taban puan değişme konusunda da pek değişiklik olmaz.

    Atıyorum bir bölümün kontenjanı 1 ise ve 151 puan alan ile 300 puan alan bir kişi tercih yaparsa, diğeri barajı geçti diye 151 alan mı bölüme girecek. Yine 300 puan alan girecek.

    Fakat uzun vadede ne olur bunu kimse bilemez.