Bir şey değişmeyecek. Gene puanı yüksek olan girecek. Kontenjan artmadığı sürece bir etkisi olmaz. Bazıları elini kolunu sallayan girecek diyor. 151 ya da 181 puan alan kişi 300 puanlık yere nasıl girecek.
Uzun lafın kısası taban puanlar düşmedikçe ve kontenjanlar artmadıkça bir şey değişmez. Yine yüksek puan alan bölüme girecek.
Taban puan değişme konusunda da pek değişiklik olmaz.
Atıyorum bir bölümün kontenjanı 1 ise ve 151 puan alan ile 300 puan alan bir kişi tercih yaparsa, diğeri barajı geçti diye 151 alan mı bölüme girecek. Yine 300 puan alan girecek.
Fakat uzun vadede ne olur bunu kimse bilemez.