Kömür her zaman odundan daha iyi bir ısı sağlar bunun en temel özelligi kömürün kalorisidir.
Kömürü degerli kılan şey kaloridir. Bu kalori odunda çok daha düşüktür ve kül oranı yüksektir.
Nedir bu kül?
Kül dedigimiz oranlıdır. Mesala 16-4 kül oranı gibisinden. Bu oranlar özel makinalarda hesaplanmaktadır.
Kül ne kadar yüksek ise kömür o kadar adi bir üründür.
Kalori nedir ?
Kalori kömürün fiyatını belirleyen bir maddedir.
1000 kalori kömür ortalama 150-200tl bandındadır şuanda.
Bu fiyatlar her ay, her hafta, her gün, her saat degişmektedir.
Bu fiyatları santraller belirlemekte. Öörnek vericek olursak,
1- Zonguldak Eren Enerji Termik Santral "EREN"
2- Çatal Ağzı Termik Santrali "ÇATES"
Bu iki şirket arasındaki rekabet çok kızgın durumda. Kömürü fiyatını bu şirketler belirliyor diyebiliriz.
Kötü kömür Nasıl anlaşılır?
1- Üzerinde pas olmamalıdır, Paslı kömür yüzeydeki kömürü işaret eder ve nem oranı yüksektir. Kömürün kalitesi düşer
2- Ortalama 5000Kalorili parçalı kömür alınmalıdır. 5000Kalori altı kömür kalorifer içindir. 5000Kalori üstü kömür soba içindir.
3- Kül oranı önemlidir.
4- Nem oranına dikkat edilmeli
Her daim kömür daha iyidir. Odun yakarak bir kış geçmez.
_________
Sorularınızı profilimdeki web sitene sorabilirsiniz. Buradan lütfen sormayın PM kutum doluyor.
benmi yanlış düşündüm
) Hayatında soba bile yakmamış insanların bunları demesi komik