• 20-01-2022, 17:42:34
    #1
    Kömürmü daha iyi, Odunmu?
    Kömür her zaman odundan daha iyi bir ısı sağlar bunun en temel özelligi kömürün kalorisidir.
    Kömürü degerli kılan şey kaloridir. Bu kalori odunda çok daha düşüktür ve kül oranı yüksektir.

    Nedir bu kül?


    Kül dedigimiz oranlıdır. Mesala 16-4 kül oranı gibisinden. Bu oranlar özel makinalarda hesaplanmaktadır.
    Kül ne kadar yüksek ise kömür o kadar adi bir üründür.

    Kalori nedir ?


    Kalori kömürün fiyatını belirleyen bir maddedir.
    1000 kalori kömür ortalama 150-200tl bandındadır şuanda.
    Bu fiyatlar her ay, her hafta, her gün, her saat degişmektedir.
    Bu fiyatları santraller belirlemekte. Öörnek vericek olursak,
    1- Zonguldak Eren Enerji Termik Santral "EREN"
    2- Çatal Ağzı Termik Santrali "ÇATES"

    Bu iki şirket arasındaki rekabet çok kızgın durumda. Kömürü fiyatını bu şirketler belirliyor diyebiliriz.

    Kötü kömür Nasıl anlaşılır?
    1- Üzerinde pas olmamalıdır, Paslı kömür yüzeydeki kömürü işaret eder ve nem oranı yüksektir. Kömürün kalitesi düşer
    2- Ortalama 5000Kalorili parçalı kömür alınmalıdır. 5000Kalori altı kömür kalorifer içindir. 5000Kalori üstü kömür soba içindir.
    3- Kül oranı önemlidir.
    4- Nem oranına dikkat edilmeli

    Her daim kömür daha iyidir. Odun yakarak bir kış geçmez.


    _________
    Sorularınızı profilimdeki web sitene sorabilirsiniz. Buradan lütfen sormayın PM kutum doluyor.
  • 20-01-2022, 17:52:07
    #2
    adi kömür dediğiniz devletin verdiği kömür tam olarak anlattığınız gibi benmi yanlış düşündüm
  • 20-01-2022, 17:53:33
    #3
    Yayladaki evimizde talaş (Odun) yakıyoruz. Konuda söylediğiniz gibi kömür her zaman ısı ve salınım olarak daha etkili fakat kömürün dışarıyı rezil hale çevirdiğinden biz tercih etmiyoruz. Kömür yakılan biryerde göz gözü görmez ve dumanı daralıyor insanı malesef. Tercih meselesi birazda aslında.
  • 20-01-2022, 17:55:57
    #4
    Alternatif olarak pelet yakıt diye de bir şey var. İlk defa duymuş olanlar buradan buyursun.
  • 20-01-2022, 17:57:05
    #5
    Kötü kaliteli KÖMÜR yoktur.
    Pro. Dr. Abdullah ÇOBAN Şöyle anlatıyor,
    bizim kömürün kalorisi düşük, rusların yüksek, bende burada bir iş var deyip araştırmasını yaptım
    Allah rusya coğrafyası daha soğuk diye oraya kalorisi yüksek kömür vermiş
    bizim coğrafyamızdaki kömür tamamen ORGANİK GÜBREYE dönüşe biliyor, youtube'den videolarına bakabilirsiniz.
    Abdullah amca pancar ekmişti ve kömürden yaptığı gübreyi kullanmıştı, başkalarının attığı gübre ve ilaçlarla 2, 3 santim yaprak boyu olan pancarın kendi ektiği 10, 15 cm yi geçmişti.
    ben bilimsel yanını bilmem Abdullah amcanın bu ve daha birçok konuda araştırması var, malesef Türk ve Türkiye sevdalısı olduğu için pek bir desteği yok hep kendi çabalarıyla.
    organik motor yağı, kovit için ilaç, KANSER HASTALARI İÇİN KENEVİR YAĞINDAN İLAÇ.
  • 20-01-2022, 17:57:35
    #6
    LaynThemes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    adi kömür dediğiniz devletin verdiği kömür tam olarak anlattığınız gibi benmi yanlış düşündüm
    Adi kömür dediğimiz kalorifer kömürüdür. Devletin verdigi dediginizin tam tersine kaliteli kömürdür. çünki "TTK" kömürüdür. "Türkiye Taş Kömürü"
    Dağatılan kömür ortalama 5000 6000 7000 Kalori arasııdır. Ve bu kömür yeterlidir. Kısacası devletin verdigi kömür sobayı eritir
    Dağatılan kömür şuanda ortalama ton bazlı 1700TL dir.
    Tabi bazı durumlarda taşören şirketlerle ihale yapılmakta. Onların dahattıgı kömürler hakkında bilgim yok. Makinalarda kontrol edilmesi lazım.
  • 20-01-2022, 17:58:24
    #7
    Kömürün %70 i Rusya dan ithal. O 2 santral felan belirlemiyor durumu. Yıllardan beri kömür alım satımı yaparım. En son 2021 dr 450 ton aldım. Anlarım kömür den. Kömürde fiyatı agirlikli olarak dolar kuru belirler. Sonra da Rusya nın o sene verdigi birim katsayı fiyatı.
  • 20-01-2022, 17:59:20
    #8
    vatanist_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kötü kaliteli KÖMÜR yoktur.
    Pro. Dr. Abdullah ÇOBAN Şöyle anlatıyor,
    bizim kömürün kalorisi düşük, rusların yüksek, bende burada bir iş var deyip araştırmasını yaptım
    Allah rusya coğrafyası daha soğuk diye oraya kalorisi yüksek kömür vermiş
    bizim coğrafyamızdaki kömür tamamen ORGANİK GÜBREYE dönüşe biliyor, youtube'den videolarına bakabilirsiniz.
    Abdullah amca pancar ekmişti ve kömürden yaptığı gübreyi kullanmıştı, başkalarının attığı gübre ve ilaçlarla 2, 3 santim yaprak boyu olan pancarın kendi ektiği 10, 15 cm yi geçmişti.
    ben bilimsel yanını bilmem Abdullah amcanın bu ve daha birçok konuda araştırması var, malesef Türk ve Türkiye sevdalısı olduğu için pek bir desteği yok hep kendi çabalarıyla.
    organik motor yağı, kovit için ilaç, KANSER HASTALARI İÇİN KENEVİR YAĞINDAN İLAÇ.
    Prof, hocamızı zonguldaga davet ediyorum. Madenleri gezdirmeye ) Hayatında soba bile yakmamış insanların bunları demesi komik
  • 20-01-2022, 18:00:34
    #9
    tachyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alternatif olarak pelet yakıt diye de bir şey var. İlk defa duymuş olanlar buradan buyursun.
    Pelet bir alternatifdir. Ama emin olun daha masraflıdır. 3sene öncesine kadar daha karlıydı.