Anket Dolarınızı satıp TL faize yatırır mısınız?
Toplam Katılımcı Sayısı: 191
Dolarınızı satıp TL faize yatırır mısınız?
Evet
%22,51 (43 Oy)
Hayır
%66,49 (127 Oy)
Kararsızım
%8,90 (17 Oy)
Ne olduğunu anlamadım.
%5,24 (10 Oy)
  • 21-12-2021, 08:49:36
    #10
    Aklı başında bir adam için bu hiç cazip değil.

    1) Dolar Alan Adam:
    1000 dolar alırsanız cebinizde 1000 dolarınız vardır.
    İstediğiniz an ihtiyacınıza göre 50 dolar, 100 dolar bozdurarak dolar bazında kazancınızı korumaya devam edersiniz.
    Sene sonunda cebinizde dolar bazında 1000 dolar olur ve sene içinde ihtiyacınız olduysa ihtiyacınız kadar bozdurup ihtiyacınızı gidermiş olursunuz.

    2) Parasını Bankaya Yatıran Adam
    1000 dolar bedelini bankaya 6 ay ya da 1 seneliğine yatırırsınız. 6 ay sonra alırsanız dolar farkının yarısını 1 sene sonra alırsanız dolar farkının tamamını alabilirsiniz.
    Ama sene içinde paranızı 1 sene bağlamış olursunuz. Acil bir ihtiyacınız olursa mevduatınızı çekemezsiniz çekerseniz hem faizinizi hem dolar farkını kaybedersiniz.

    Doların mevduat faizlerinden yüksek olacağından şüphesi olan var mı?
    O zaman aklı başında bir adam neden dolar alıp ihtiyacı olduğunda kullanabilecekken parasını 1 sene dokunamayacak şekilde bağlayıp dolar kazancı alsın.
  • 21-12-2021, 08:52:36
    #11
    BurakAlmaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolar yine dolardır, euro yine eurodur, altın yine altındır ve bu politikalarla yine yükselecektir. Zararda olanlar panikleyip satmasınlar.
    TL'ye güven olması için iktidarın güven vermesi gerek. Fakat ne yaparlarsa yapsınlar pandemi süreci ile başlayıp ekonomik kriz ile sonuçlanan bu durum; iktidara güveni yok etmiştir.
    Ayrıca dipnot geçeyim sevinecek bir durumda yok, 20'den 13'e düştü diye seviniyorsak vay halimize...
    Gören de öncesine güveniyodunuz sanır hocam
    Faiz %4.61
    dolar 1.86
    enflasyon %6'yken gezi kalkışmasını yaptılar önce ağaç dediler sonra dertleri hükümetti. O kalkışma olduğu zaman ülkenin en yüksek GSMHsı vardı en parlak dönemiydi ülkenin.
    Sonra her şey tepetaklak gitmeye başladı zaten
  • 21-12-2021, 08:56:46
    #12
    Gelecek sene FED faiz arttırması çok yüksek olasılık, 2023'de yine öyle. Doların güçlenemsi demek bu da. Elimde dolar var ise doları tutarım. Uzun vade de istedikleri hamleleri yapsınlar dolar zaten güçlenecek/güçlenmek zorunda. Daha garanti.
  • 21-12-2021, 08:59:15
    #13
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gören de öncesine güveniyodunuz sanır hocam
    Faiz %4.61
    dolar 1.86
    enflasyon %6'yken gezi kalkışmasını yaptılar önce ağaç dediler sonra dertleri hükümetti. O kalkışma olduğu zaman ülkenin en yüksek GSMHsı vardı en parlak dönemiydi ülkenin.
    Sonra her şey tepetaklak gitmeye başladı zaten
    Hocam şu anki durumu Geziye mi bağlıyorsunuz gerçekten. Hükümetin hiçbir suçu yok 2013'te ''kalkışma'' yapan insanlar yüzünden mi dolar 1.86'dan 14 15 liraya çıktı Bazen gerçekten anlamak mı istemiyorsunuz bazı şeyleri işinize mi gelmiyor yoksa şaka mı yapıyorsunuz bu günlerde hiç anlamıyorum.
    O zamanlar Dolar az biraz oynadı diye gezi eylemcilerini hedef alan kitle, Doların bu yükselişine karşı hiçbir tepki ortaya koymuyor. Hayret doğrusu.
  • 21-12-2021, 09:02:56
    #14
    Piizmit41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şu anki durumu Geziye mi bağlıyorsunuz gerçekten. Hükümetin hiçbir suçu yok 2013'te ''kalkışma'' yapan insanlar yüzünden mi dolar 1.86'dan 14 15 liraya çıktı Bazen gerçekten anlamak mı istemiyorsunuz bazı şeyleri işinize mi gelmiyor yoksa şaka mı yapıyorsunuz bu günlerde hiç anlamıyorum.
    O zamanlar Dolar az biraz oynadı diye gezi eylemcilerini hedef alan kitle, Doların bu yükselişine karşı hiçbir tepki ortaya koymuyor. Hayret doğrusu.
    Güvenden bahsediyorsun ya onu diyorum.
    gezi kalkışması, fetö kumpası, kaset olayları, kobani eylemleri, bombalı saldırılar, darbe girişimi, pkk saldırıları vs.

    Sen yatırımcı olsan bu ortamda yatırım mı yapardın? Ülke en güzel seviyesine geldiğinde birden bu olaylar patlak verdi her sene biri. Elbetteki pkklı kadar gezi eylemcilerinin de suçu var hiçbir farkı yok zaten orada beraberdi hepsi
  • 21-12-2021, 09:05:08
    #15
    en para 18,75 çıkarmış faizi
  • 21-12-2021, 09:08:12
    #16
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güvenden bahsediyorsun ya onu diyorum.
    gezi kalkışması, fetö kumpası, kaset olayları, kobani eylemleri, bombalı saldırılar, darbe girişimi, pkk saldırıları vs.

    Sen yatırımcı olsan bu ortamda yatırım mı yapardın? Ülke en güzel seviyesine geldiğinde birden bu olaylar patlak verdi her sene biri. Elbetteki pkklı kadar gezi eylemcilerinin de suçu var hiçbir farkı yok zaten orada beraberdi hepsi
    ''Elbetteki pkklı kadar gezi eylemcilerinin de suçu var hiçbir farkı yok zaten orada beraberdi hepsi'' bu lafı dediğinize göre Şivan Perper ile Megri Megri söylenmesine de bir cevabınız olacaktır öncelikle bunu duymak isterim.
    İkincisiyle bahsettiğiniz olayların Dolar'ın yükselmesine hiçbir etkisi yok emin olun. Aklı başında bir zihniyet yönetim yanlışlarından ve dik başlılıktan ekonominin şu an için bozuk olduğunu anlayabilir.
    Fetö ile hükümetin arası iyiyken ekonomi güçlüydü diyorsunuz. Peki o zamanlar ülkeyi finanse edenler kimlerdi? Bunların cevaplarını sizden duymak isterim.
  • 21-12-2021, 09:10:58
    #17
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gören de öncesine güveniyodunuz sanır hocam
    Faiz %4.61
    dolar 1.86
    enflasyon %6'yken gezi kalkışmasını yaptılar önce ağaç dediler sonra dertleri hükümetti. O kalkışma olduğu zaman ülkenin en yüksek GSMHsı vardı en parlak dönemiydi ülkenin.
    Sonra her şey tepetaklak gitmeye başladı zaten
    1) Gezi kalkışması uydurmadır. Gezinin bir kalkışma olduğuna dair 1 tane mahkeme kararı yoktur. Geziden hüküm giymiş 1 kişi yoktur. Gezi davası 8 senedir devam ediyor adam gibi bir delil yok. Delilsiz temelsiz iddialar ile dava sürdürülüyor. Demokratik ülkelerde insanların sokağa inip iktidarı ve politikalarını protesto etme hakkı vardır. Fransa'da sarı yelekliler Parisi yaktılar kimse bunlar darbeci bu kalkışma demedi. Protestolarda suç işleyenleri yargılayabilirsiniz, mala zarar veren, cana zarar veren varsa delillleri ile yargılayabilirsiniz. Ama vatandaşın demokratik hakkı olan protesto özgürlüğünü darbe diye kalkışlma diye bastıramazsınız.

    2) Ülkenin tepe taklak gitmesinin nedeni Gezi Parkı diyen adamın vicdanı yoktur. Vicdanı olmayan insanların da dini ve milli söylemlerinden şüphe ederim.

    a) Ülkenin kaynaklarını düşük katma değerli betona geziciler yatırmadı tam tersine taksime yapılacak betona karşı mücadele ettiler.
    b) Eln rahibini önce casus diye hapse atıp sonra kur dayanılamaz hale gelip ekonomiye büyük zarar verdiğinde bırakan geziciler değildi.
    c) Seçim kazanmak amacıyla para olmadığı için merkez bankasının kara gün parası olan yedek akçeleri bozdurup sonra salgına boş hazineyle yakalanıp sms kampanyası ile yardımı isteyen de para bulamayınca para basıp ucuz kredi dağıtıp paraların dolara gitmesine ve enflaysonu zıplatmasına neden olan da geziciler değildi.
    d) Faizi arttırmayacağım takıntısı ilehem şefaf olmayan şekilde, gizli saklı şekilde Merkez Bankasının 128 milyar dolar rezervini ezen hem de doları fiyatını tutamayan da geziciler değildi.
    e) Yetmez ama evet diyerek yargıyı Fetöcü teröristlerin eline teslim edip Atatürkçü subayları kumpaslarla tutuklatıp YAŞ kararları ile FETÖcü subayları başa getiren de geziciler değildir.

    İnsanda vicdan olmalı. Bu kadar ağır hatalar yapıp ülkeyi bu hale getiren adamları aklamak için gezi parkındaki demokratik protestoları darbeymiş kalkışmaymış gibi göstermek vicdansızlıktır. Hükümetler sadece seçimle gelip seçimle gitmezler. Beğenilmeyen hükümetler protestolar, grevler ve tepkiler ile istifaya zorlanabilir. Bunlar kalkışma değil demokratik haktır.
  • 21-12-2021, 09:18:46
    #18
    6-12 aylık mevduat olursa talep olmaz. Günlük-Aylık mevduat olursa yoğun talep olacaktır. Kimse uzun vade de bizde mevduata yatırmıyor.