• 17-11-2021, 16:31:23
    #1
    Merhaba arkadaşlar, yüksek lisans yapıp askerliği tecil ettirirken yaş şartı aranıyor mu?
    Ben geçen sene 1 yıl kilodan erteleme almıştım, bu yıl herhangi bir üniversitenin yüksek lisans bölümüne kayıt yaptırsam tecil ettirebiliyor muyum?
    Yüksek lisans programlarının ücret bilgilerine nereden ulaşabilirim?

    Durumlar gereği askerliği en az 2 yıl erteletmem gerekiyor. Geçen yıl 125 kiloydum, şuan ise 85. Tekrar kilo almamam ama askerliği en az 2 yıl erteletmem gerekiyor. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa yorum yaparlarsa minnettar kalırım.
  • 17-11-2021, 16:34:18
    #2
    Hocam yüksek lisans kayıt ücretleri dönemlik 1500-2500 arası değişiyor. Fakat şöyle bir durum var, bir dönem gitmezseniz yüksek lisansınız iptal olabilir. Çünkü lisans veya ön lisanstaki gibi kayıt yapıp gitmeyeyim durumu yok orada. Ben de lisans mezunuyum, askerlik için yüksek lisans düşünüyordum ama işim gereği dersleri düzenli takip edemeyeceğim için ve devamsızlık sorun olur diye bıraktım bu hayali. Fakat inşallah siz bir olurunu bulursunuz.
  • 17-11-2021, 16:38:06
    #3
    batoksca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yüksek lisans kayıt ücretleri dönemlik 1500-2500 arası değişiyor. Fakat şöyle bir durum var, bir dönem gitmezseniz yüksek lisansınız iptal olabilir. Çünkü lisans veya ön lisanstaki gibi kayıt yapıp gitmeyeyim durumu yok orada. Ben de lisans mezunuyum, askerlik için yüksek lisans düşünüyordum ama işim gereği dersleri düzenli takip edemeyeceğim için ve devamsızlık sorun olur diye bıraktım bu hayali. Fakat inşallah siz bir olurunu bulursunuz.
    Uzaktan eğitim veren yüksek lisans programlarını neden tercih etmediniz hocam?
  • 17-11-2021, 16:40:10
    #4
    AdanaWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzaktan eğitim veren yüksek lisans programlarını neden tercih etmediniz hocam?
    Uzaktan eğitim veren program açıkçası aklıma gelmedi o dönem. Ama şimdi düşününce zaten her yer zamanla yüz yüze eğitime dönecekti. Fakat uzaktan eğitim olsa bile bir noktada yüksek lisans yine de insanı zorlayan bir alan. O nedenle böyle bir tercih yaptım. Halinizi çok iyi anlıyorum, askerlik Türk gencinin önünde ciddi bir külfet..
  • 17-11-2021, 16:44:35
    #5
    @AdanaWeb; merhaba. Yğksek lisans yspmsnız durumunda tecil hskkı verirler diye düşünüyorum. Ben de lisans iktisat mezunuyum. Ama ben mezuniyetten 3 - 4 ay sonra tecili bozup askere gitmiştim. Sana da tavsiye ederim. Dönüp yüksek lisans yapsrsan askerlik anılarını da anlatabilirsin. Yüksek lisanstskiler askerliğini yspmamışken senin yspmış olduğunu bilmenin huzurunu da yaşayabilirsin. 🙂

    * Mersin Tarsus'tan Ümit *