• 29-09-2021, 15:06:40
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Herkes grafik tasarımcısı olamaz !

    Grafik tasarımcısı oturduğu yerden hayal gücünü beynini çalıştırır!
  • 29-09-2021, 15:26:43
    #11
    Hocam merak etmeyin onlarda oturdukları yerden kazanıyorlar ama nereye oturdukları önemli...
  • 29-09-2021, 15:48:15
    #12
    İnsanların yapabileceği iş 5dk sürecek dahi olsa o bilgiyi elde etmeye yıllarını verdikleri göz ardı ediliyor. Haklısınız.
  • 29-09-2021, 15:54:36
    #13
    Elle tutulamayan, gözle canlı olarak görülemeyen, sadece web üzerinde görülebilen tüm hizmetlerde aynı sorun var abi, maalesef.
  • 29-09-2021, 15:54:40
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Bilen bilir, hayatımın tamamını bu mesleğe adadım ve son nefesimi verene kadar da mesleğimi terk etmeyeceğim. Fazla aşığım.
    Mesleğim ile ilgili ukalalık seviyesinde donanımlıyım. Her koşulda, her yerde, her ortamda kitap gibi konuşur söz alır en ince detayına kadar konuşurum.

    Fakat ticaretten anlamam, başarısızım.

    Konuya bu kıssas ile başlamamdaki amaç şimdi yazacaklarımın tam olarak anlaşılmasını sağlayabilmek. Baştan söyleyeyim sözlerim meclis-i muaftır. Gelelim konuya.

    Artık kendi içlerinde ne yaşadıklarını bilmiyor, kestiremiyorum fakat beni muazzam sözlerle pohpohlayıp 5 liralık işi 1 liraya yaptıran ve bunun için şaşırtıcı şekilde emek harcayan kişi ve kurumlar mevcut.

    - Değerini ederini boşverin, Siz bu işi bedavadan az ucuza yapın, bizde müşteri deniz derya. Hepsini size vereceğiz ve pazarlıklısız.!
    - Merhaba, siz harika bir tasarımcısınız, işleriniz gül kokuyor... şlaps şlups. Siz 5 dediniz ama ben 1 vereyim, sonrasında 6 isteseniz de 7 veririm.!
    - Vallahi bizde çok şugar müşteriler var. Hepside kalite kokuyor. Size iki bira parası atalım, sonrası zaten çilingir sofrası.

    vs. vs. vs. Örnekler çoğaltılabilir. Artık yorulduk be Üstad. Yapmayın etmeyin. Grafik tasarımcılarına ''oturduğunuz yerden kazanıyorsunuz'' gibi ''aman hocam zaten basit'' gibi saçma sapan tavırlarla yaklaşmayın.

    Ne zannediyorsunuz bilmiyorum ama bilmeniz gereken ve bu tip yaklaşımlarla amacınızı anlamadığımızı sandığınız o ufak hesaplarınızın farkındayız.

    Yazacak çok şey var ama..... Yapmayın, Etmeyin ve Vazgeçin Artık.

    Sürç-i Lisan Ettiysem Affola..
    Bu sitemlerin nedenini satır aranızda yazmışsınız.
    Ticaretten anlamam demişsiniz.

    Siz işinizin felsefesini anlamadığınız için kendinizi Grafiker sanıyorsunuz.
    Aslında siz Grafik Tasarımcı değil, Grafik Tasarım satan bir esnafsınız.

    Sattığınız hizmeti kendiniz üretmeniz bunun bir ticaret olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
    O yüzden kendinizi hassas bir sanatçı olarak değil mantıklı bir tüccar olarak görürseniz daha rahat edersiniz.

    Karşı tarafın söylediği ve yukarıda saydığınız klişe ticaret geyikleri sizi rahatsız etmemeli.
    Tam tersine sizin de bu klişelere karşı kendi klişeleriniz ve yanıtlarınız olmalı.

    Ticaret yapıyorsanız ticaret felsefesine ve kurallarına uygun olarak hareket etmeli, bu itiş kakışlı pazarlık süreçlerini yönetebilmelisiniz.
    Siz pazarlık süreçlerini yönetmek yerine bunu kişisel algılayıp karşı tarafın fiyatı düşürmek için öne sürdüğü saçma iddialardan alınganlık yapıyorsunuz.

    Yaptığınız işin bir ticaret olduğunu ve bir sanatçı ruhu ile değil tüccar ruhu ile iletişim kurmanız gerektiğini unutmayın.
    Ya da ticari süreçleri yönetecek bir platforma girmek ya da ticari işleri yönetecek bir ortakla çalışmalısınız.
    Böylece siz sadece yaratıcı iş üretimi süreci ile uğraşırsınız ortağınız da sizin daha çok kazanmanız için gerekli ticari faaliyetleri sürdürür.

    Bu mesajı yazmamın nedeni bir çok yazılımcı ve tasarımcı arkadaşın ticaret yaptığını farketmeyip yaptığı işi tasarım ve yazılım sanması.
    Sonrasında da ticari pazarlık süreçlerinde yaşanan son derece olağan sohbetlerden alınganlık duyuyorlar.
    Mal ya da hizmet satan malının veya hizmetinin iyi yönlerini öne çıkararak fiyatını arttırmaya çalışır.
    Mal ya da hizmet satın alan da malın veya hizmetin eksik yönlerini öne çıkararak fiyat kırmaya çalışır.
    2 taraf da kendi karını maksimize etmek istiyordur.
    Karşınızda karını maksimize etmek isteyen bir tüccar varken bu kişiden sizin işinizi, sektörünüzü, hizmetiniz överek sizin karınızı maksimize etmesini beklemeyin.
  • 29-09-2021, 16:13:02
    #15
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu sitemlerin nedenini satır aranızda yazmışsınız.
    Ticaretten anlamam demişsiniz.

    Siz işinizin felsefesini anlamadığınız için kendinizi Grafiker sanıyorsunuz.
    Aslında siz Grafik Tasarımcı değil, Grafik Tasarım satan bir esnafsınız.

    Sattığınız hizmeti kendiniz üretmeniz bunun bir ticaret olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
    O yüzden kendinizi hassas bir sanatçı olarak değil mantıklı bir tüccar olarak görürseniz daha rahat edersiniz.

    Karşı tarafın söylediği ve yukarıda saydığınız klişe ticaret geyikleri sizi rahatsız etmemeli.
    Tam tersine sizin de bu klişelere karşı kendi klişeleriniz ve yanıtlarınız olmalı.

    Ticaret yapıyorsanız ticaret felsefesine ve kurallarına uygun olarak hareket etmeli, bu itiş kakışlı pazarlık süreçlerini yönetebilmelisiniz.
    Siz pazarlık süreçlerini yönetmek yerine bunu kişisel algılayıp karşı tarafın fiyatı düşürmek için öne sürdüğü saçma iddialardan alınganlık yapıyorsunuz.

    Yaptığınız işin bir ticaret olduğunu ve bir sanatçı ruhu ile değil tüccar ruhu ile iletişim kurmanız gerektiğini unutmayın.
    Ya da ticari süreçleri yönetecek bir platforma girmek ya da ticari işleri yönetecek bir ortakla çalışmalısınız.
    Böylece siz sadece yaratıcı iş üretimi süreci ile uğraşırsınız ortağınız da sizin daha çok kazanmanız için gerekli ticari faaliyetleri sürdürür.

    Bu mesajı yazmamın nedeni bir çok yazılımcı ve tasarımcı arkadaşın ticaret yaptığını farketmeyip yaptığı işi tasarım ve yazılım sanması.
    Sonrasında da ticari pazarlık süreçlerinde yaşanan son derece olağan sohbetlerden alınganlık duyuyorlar.
    Mal ya da hizmet satan malının veya hizmetinin iyi yönlerini öne çıkararak fiyatını arttırmaya çalışır.
    Mal ya da hizmet satın alan da malın veya hizmetin eksik yönlerini öne çıkararak fiyat kırmaya çalışır.
    2 taraf da kendi karını maksimize etmek istiyordur.
    Karşınızda karını maksimize etmek isteyen bir tüccar varken bu kişiden sizin işinizi, sektörünüzü, hizmetiniz överek sizin karınızı maksimize etmesini beklemeyin.
    Yorumunuz için teşekkür ederim.

    İşimi satmam ile ilgili her hangi bir problemim esasen yok. Benim herhangi bir alınganlığım da yok. Bu alınganlık değil.
    Benim tek derdim yukarıda bahsetmiş olduğum şekilde, alıcıların değersiz yöntemlere baş vurarak üç kuruştan kar etme çabası. ben bunun ne etik olduğunu, ne de sizin dediğiniz gibi''olağan durum'' vasfı taşıdığını düşünmüyorum.

    Yazdıklarınızın çoğuna katılmakla beraber, kartılmadıklarımda var. Yorumunuz için tekrar teşekkür ederim.
    • digiklan
    digiklan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 29-09-2021, 16:21:02
    #16
    Ülkede her alanda böyle ki hep kendi işi önemli diğerleri önemsiz. Trafikte bile yaya olarak yol ister, Arabaya bibince yayalara yol vermez bizim insanımız böyle maalesef
  • 29-09-2021, 17:44:22
    #17
    Sorun müşterilerde değil hocam. 5 kuruşa iş yapan rakiplerinizde olabilir. Veya ülkemizin ucuz iş gücü cenneti olmasını isteyenlerde.. Ülkede dijitalleşme henüz tam anlamıyla benimsenemedi. Benimsense de dediğim gibi çok ufak fiyatlara iş yapanlar bitmeyecek böyle giderse. Bu tür iş yapanlara tavsiyem yurtdışına açılın. Ya da dayınız falan varsa bir yerlerde 5 dakikalık bir logo yapıp milyonlar kazanın.
  • 29-09-2021, 18:11:25
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Büyük düşünen insanlar bu tür durumlarda gülü geçiyor. Ben şu kadar donanımlıyım, kitap gibi konuşurum demekle bu işler demek ki olmuyormuş. Başka şeyler öğrenmek gerekirmiş.