• 27-09-2021, 22:55:42
    #10
    Wallace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam benim raf fiyatlarım elbette onunla aynı olmayacak, bir tık üstünde olacaklar.
    Adam sıvı yağları %2 kar marjıyla satıyor. Ben %2 kar marjıyla nasıl satabilirim üstümde böyle bir vergi, bağkur ve elektrik yükü varken?
    Firmalar bütün zincir marketlere son gaz kampanya desteği verirken ben nasıl satayım sen söyle?
    Devlet benim vergi borcumu silmiyor vallahi, bağkuruma da yardımcı olmuyor onların ssksına destek olduğu gibi.
    Bana ağustos ayında gelen elektrik faturası 4500 TL, temmuzda gelen 2200 TL.
    Yanlış anlama polemik yaratmak için yazmadım, ama işler öyle uzaktan göründüğü gibi değil. Perde arkası epey farklı.
    Şuan bir firmanın maksimum vadesi 30 gün, zincirler ödemeler için 9-12 ay çek kesiyor. Biz 31 gün olduğu zaman tatava yiyoruz.
    Ban bu dediklerine sonuna kadar hak veririm. Benim demek istediğim şu bu fiyatları marketler yükseltmiyor. Zaten enflasyon masa basında düşürülünce dolar artınca fiyatlar kendiliğinden yükseliyor. Ama gidip denetim yapmakla düşmez. Bana sorarsan küçük esnafın KDV oranları acilen düşürülmeli ki rekabet oluşabilsin bu bir, ikinci olarak bakliyat gibi ürünleri devlet direk olarak bu bakkallara aracısız belli bir kota ile vermeli ki zincir marketlerin aldığı tonlarca ürün karşısında rekabet edebilmeli. Liste uzar gider.
  • 27-09-2021, 23:10:03
    #11
    Happy center bu durumda her üründen ceza yer, geçenlerde pil aldım 19 tl kasasa 30tl geçtiler, sonra bir sürü tantana
  • 27-09-2021, 23:18:15
    #12
    5 zincir market falan hikaye! Hava civa bunlar. Siz değil miydiniz sırf bu marketlere yaranmak için poşeti ücretli yapan? Adamlar 5 lt yağa resmen 120% zam yaptılar! O zaman neredeydiniz? Şimdi çıkıp da yok 5 market bunu yapıyor falan hikaye abi ya
  • 27-09-2021, 23:41:40
    #13
    deli_efo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 zincir market falan hikaye! Hava civa bunlar. Siz değil miydiniz sırf bu marketlere yaranmak için poşeti ücretli yapan? Adamlar 5 lt yağa resmen 120% zam yaptılar! O zaman neredeydiniz? Şimdi çıkıp da yok 5 market bunu yapıyor falan hikaye abi ya
    5lt yağa %120 zammı marketler mi yapmış?
  • 27-09-2021, 23:47:30
    #14
    Gerçekten bu fiyatların pahalı olmasının nedeni 5 zincir markete bağlayanlar hangi ülkede yaşıyor.

    Gidin Bim ŞOK a101 e alışveriş yapın sonra aynı alışverişi bakkaldan yapın bakalım hangisi pahalı hangisi ucuz.

    Havaalanlarında 10 TL ye su satan yerler neden denetlenmiyor ?

    HÜKÜMET ŞUAN KENDİSİNE GÜNAH KEÇİŞİ ARIYOR. ONLARDA MARKETLER İŞTE.
  • 28-09-2021, 00:18:44
    #15
    Yapılmak istenen şey doğru, yapılan şey yanlış.
    Çünkü bu cezalar personele şu şekilde geliyor. Zaten çalışma saati düzgün olmayan, köle gibi çalışan personele baskı artar. Sabah 7 de geliyorsa 6 da gelmesi ve etiketleri market açılmadan dizmesi istenir. Belki ertesi günün etiketleri akşamdan gelerek geç çıkması istenir v.s.
    Yani bir çeki düzen verilmek isteniyorsa muhtemelen bu personele daha fazla iş yükü verilerek çözülür.
    Personel zaten canını dişine takarak çalışıyor, iyice sömürürler.
    Asıl ceza yöneticilere verilmeli, sahiplerine verilmeli.
    Aynı zamanda işçiyi korumak gerekli.
    Hem bu cezaları ver, hem yönetim ekibine mağaza sahibi firmaya ceza kes.
    Hemde personelini şu şu kadar çalıştıramazsın, şu saaten önce ve sonra getiremezsin, şu kadar da şöyle yapamazsın diye denetleme koy. Personelleri takip et.
    Birde tüm personeli işkura falan bağla devlete şikayet etme hakkı olsun. Bak o zaman nasıl mum oluyorlar.

    Ben X bir market zincirine devlet işkur vasıtasıyla girmiştim. Arkadaşlarım ise normal girmişti. Onlar bayramda çalışırken ben izinliydim, onlar gece 2 ye kadar sayım yaparken beni erkenden çıkartmak zorundaydılar. Onlar akşam mesaiye kalırken beni yarım saat tutamıyordu mağaza müdürü. Bir gün tam yaptıysam onun hakkını falan vermesi gerekiyordu izin olarak.
    Böyle gitti gitti gitti, en sonunda artık çekemedi mi ne yaptıysa müdür benim haklarımdan feragat etmemi, diğer personelle aynı git gel yapmamı istedi.
    Bende kabul etmedim. Orada yaşça benden büyük bir personel abla vardı, sen sömürmek mi istyorsun onu hakkını mı yiyeceksin falan diye ağız dolusu kavga ettiler.
    Ardından ben şikayet ettim bölge müdürüne. Bölge müdürü bizzat benim haklarımı savunmak için sürekli mağazaya gelir oldu işini gücünü bırakıp, öyle tırstılar ki devletten.
    Demem o ki, izleyeceksin, insanı it gibi sömürüyorlarsa insanı koruyacaksın, yoksa etiketmiş paraymış yerine konur.
  • 28-09-2021, 10:56:14
    #16
    Ufuk Gedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5lt yağa %120 zammı marketler mi yapmış?
    Hocam anlatmak istediğim mevzu o zaten! Her şeyden haberiniz var millet bu nedir kardeşim diyene kadar sesleri solukları çıkmadı! Şimdi millet ağzını açınca kendilerine kapı kolu buldular
  • 28-09-2021, 12:35:38
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Nahara adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O çok beğenmediğiniz zincir marketlere gidin gözünüzü kapatıp 10 ürün alın sonra aynı ürünleri gidin bakkalınızdan alın. Eğer bakkalınızda fiyatlar %10 pahalı çıkmazsa buraya gelin ben de şöyle güzel bir özür dileyim. Ancak dediğim gibi çıkarsa rica edeceğim artık yüksek fiyatlarının nedenini zincir marketler olmadığını kabul edin yeter.
    Haklı olaiblirsiniz ancak örneklemeniz yanlış.

    Bakkal ile zincir marketi nasıl karşılaştırabilirsiniz. Kar marjları farklı, sirkilasyon farklı, alış fiyatları farklı.
  • 28-09-2021, 15:31:12
    #18
    Wallace adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam benim raf fiyatlarım elbette onunla aynı olmayacak, bir tık üstünde olacaklar.
    Adam sıvı yağları %2 kar marjıyla satıyor. Ben %2 kar marjıyla nasıl satabilirim üstümde böyle bir vergi, bağkur ve elektrik yükü varken?
    Firmalar bütün zincir marketlere son gaz kampanya desteği verirken ben nasıl satayım sen söyle?
    Devlet benim vergi borcumu silmiyor vallahi, bağkuruma da yardımcı olmuyor onların ssksına destek olduğu gibi.
    Bana ağustos ayında gelen elektrik faturası 4500 TL, temmuzda gelen 2200 TL.
    Yanlış anlama polemik yaratmak için yazmadım, ama işler öyle uzaktan göründüğü gibi değil. Perde arkası epey farklı.
    Şuan bir firmanın maksimum vadesi 30 gün, zincirler ödemeler için 9-12 ay çek kesiyor. Biz 31 gün olduğu zaman tatava yiyoruz.
    Şok 30 güne kadar vadesiz 30 günden sonra taban faiz oranından ödüyor faturaları
    Bim ise parasını peşin ödeyerek olabildiğince ucuz almaya çalışıyor