Anket Sizce devlet kurumları özellestirilmeli mi ?
Toplam Katılımcı Sayısı: 35
Sizce devlet kurumları özellestirilmeli mi ?
Evet
%40,00 (14 Oy)
Hayır
%60,00 (21 Oy)
  • 10-09-2021, 15:36:38
    #10
    Ne kadar saçma soru ama artik rte gitsinde bi denetleme gelsin
  • 10-09-2021, 15:45:28
    #11
    Burada hazır yapılmışı var (: elektrik şirketleri özelleştirildi de ne olduğunu görüyoruz hepimiz. Düşünsenize vergi daireleri vs de özelleşirse ne hale geliriz. Devlet kurumlarını özelleştirmek yerine yapılacak tek şey Sayıştaş'ı tam bağımsız ve erk sahibi yapmak. Güçler ayrılığını sonuna kadar güçlendirmek. Yoksa ister tüm kurumları özelleştirin veya her şeyi devlet kontrolüne alın sonuç yine aynı olur. Vatandaş çeker tüm zulmü. Denetim ve yaptırım sistemi tam bağımsız olmadıkça hiçbir çözüm işe yaramaz.
  • 10-09-2021, 16:12:12
    #12
    Bu çok uzun bir konu.
    Türkiye'de özelleştirme hiç bir işe yaramaz.
    Bizim sorunumuz sistem sorunu değil.
    Bizim kanunlarımızın çoğu Avrupanın gelişmiş ülkelerinden alınmadır.
    Ama onlarda işleyen sistem bizde işlemiyor çünkü toplumun kültürü farklı.
    Hakimler, savcılar, polisler, siyasetçiler hepsi bu toplumdan çıkıyor ve bu toplumun kültürüne uygun şekilde davranıyorlar.

    Şimdi siz özelleştirme olunca verimlilik artacak liyakat olacak sanıyorsunuz.
    Size basit bir örnek vereyim.
    Türk Hava Yolları. hisselerinin %51'i halka açılmıştır. Varlık fonu yani devletin payı %49.
    Ama bu özel şirket zarar etme pahasına hükümetin siyasi kararları sonucu abuk sabuk ülkelere uçuş düzenlemektedir.
    Ya da uçaklara iktidarı eleştiren gazeteler alınmamaya başlamıştır.

    Yani özelleştirme ile bir sonuç alacağınızı düşünüyorsanız bu ülkenin kültürünü hiç anlamamışsınız demektir.
    Özelleştirilen kurumlar o anki iktidarın destekçilerine düşük fiyattan satılır.
    Ve satın alan da satana diyetini öder.

    Bakın yap işlet devret projeleri birer özelleştirme projesidir.
    Devletin yolları özelleştirilmiştir, üzerine geçiş garantisi verilmiştir.
    Şimdi bu yolların vatandaşın işine yaradığını, daha verimli olduğunu iddia edebilir misiniz?